مشکلات انتخاب گاوصندوق دست دوم

خیلی از افراد ضرورت خرید گاوصندوق را برای حفظ با ارزش‌ترین دارایی‌ها حس کرده‌اند. آمار سرسام‌آور سرقت و افزایش بیش از پیش آن لزوم استفاده از گاوصندوق‌های ایمن را چند برابر نموده است.
گاوصندوق به عنوان یک محصول امنیتی باید فاکتورهای زیادی برای حفظ امنیت داشته باشد.
هزینه خرید گاوصندوق شاید در حال حاضر زیاد به نظر برسد اما می‌تواند از خسارت‌های سنگین و ضررهای جبران ناپذیر جلوگیری کند. با این حال برخی از افراد به دلیل صرفه اقتصادی استفاده از گاوصندوق دست دوم را ترجیح می‌دهند.
اما مشکلات انتخاب گاوصندوق دست دوم را هم باید در نظر بگیرید.
اما خرید گاوصندوق دست دوم به خودی خود نمی‌تواند از دارایی‌های ما محافظت کند. خرید گاوصندوق‌های دست دوم می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد و از طرف دیگر می‌تواند یک مزیت به شمار رود.
اگر شما هم قصد خرید گاوصندوق دست دوم را دارید پس باید در مورد مشکلات و نکات مهم برای خرید این محصولات پر کاربرد اطلاعات کسب کنید.
این نوشته سعی دارد تا شما را با عواقب امنیتی خرید گاوصندوق امنیتی آشنا سازد و نکات مهم برای خرید گاوصندوق دست دوم ایمن را بررسی کند.

مشکلات انتخاب گاوصندوق دست دوم

شاید شما هم جزو افرادی هستید که خرید گاوصندوق دست دوم را ترجیح می‌دهید.
اما برای خرید گاوصندوق دست دوم مشکلات و نگرانی‌هایی وجود دارد که قبل از خرید باید آن‌ها را بدانید.
مشکلات انتخاب گاوصندوق دست دوم عبارت است از:

  1. خرید از فروشنده ناشناس
  2. همخوانی با نیازها
  3. خدمات پس از فروش

در ادامه موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

گاوصندوق دسته دوم

1. خرید از فروشنده ناشناس

از مهم‌ترین نکات خرید گاوصندوق‌های دست دوم که باید در نظر داشته باشید، خرید از فروشنده‌های ناشناس می‌باشد.
خرید انواع گاوصندوق‌های امنیتی از یک فروشنده ناشناس واقعاً کار پر ریسکی می‌باشد.
این کار مثل این است که شما تمام اطلاعات خودتان را به فردی داده‌اید که او را نمی‌شناسید و علاوه بر آن به این فرد اعلام کرده‌اید که اجناس با ارزشی در منزل یا محل کار دارید.
این یعنی برخلاف هدف شما برای تامین امنیت اموالتان، امنیت این دارایی‌ها را نیز به خطر انداخته‌اید.

2. همخوانی با نیازها

خرید یک گاوصندوق باید با نیازهای شما تطابق داشته باشد. این که شما قرار است گاوصندوق را در چه مکانی استفاده کنید یا ارزش دارایی‌هایی که می‌خواهید در گاوصندوق از آن‌ها نگهداری کنید و … باید به دقت بررسی شود.
بنابراین خرید گاوصندوق باید همراه با تحقیق و بررسی دقیق انجام شود. خرید گاوصندوق‌های دست دوم گزینه‌های زیادی را پیش روی شما نخواهد گذاشت. از طرفی گاوصندوق ممکن است با نیازهای شما همخوانی نداشته باشد.

برای مثال اگر قرار است تنها مدارک کاغذی را در گاوصندوق نگهداری کنید با زمانی که می‌خواهید اقلامی دیجیتالی مانند فلش، هارد و … را درون گاوصندوق بگذارید، محصول مورد نیاز شما متفاوت است.
پس باید از محصولات متناسب با محتویات گاوصندوق انتخاب و خریداری کنید.
اگر شما گاوصندوق مخصوص اقلام دیجیتال را برای اسناد کاغذی استفاده کنید پس طبیعی است که هزینه اضافه برای خرید چنین گاوصندوقی پرداخت کرده‌اید.
اما اگر از گاوصندوق مخصوص کاغذ برای اقلام دیجیتالی استفاده کنید در این صورت نمی‌توانید ایمنی این اشیاء را کاملاً حفظ کنید.

گاوصندوق دست دوم کهنه

3. خدمات پس از فروش

نکته بعدی که شاید به آن فکر نکرده باشید این است که گاوصندوق‌های دست دوم از خدمات پس از فروش پشتیبانی نمی‌شوند.
این یکی از مهمترین مشکلات این گاوصندوق‌ها به شمار می‌رود. پشتیبانی و خدمات پس از فروش گاوصندوق در مواقعی که قفل گاوصندوق دچار مشکل شد یا کلید گاوصندوق را فراموش کردید بسیار مهم و ضروری است.
چون استفاده از کلید ساز برای باز کردن قفل گاوصندوق به لحاظ امنیتی کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسد.

فراموشی رمز گاوصندوق دیجیتالی نیز یکی از مشکلاتی است که توسط پشتیبانی یک گاوصندوق به راحتی بر طرف می‌شود.
اما گاوصندوق دیجیتالی دست دوم این امکان را برای شما به وجود نمی‌آورد، زیرا مشخصات فرد دیگری به عنوان مالک برای گاوصندوق در سیستم ثبت شده است.

گاوصندوق دیجیتال

نکات مهم برای خرید گاوصندوق دست دوم

حقیقت این است که کارشناسان امنیتی خرید گاوصندوق‌های دست دوم را اصلاً توصیه نمی‌کنند. اگر باز هم قصد دارید گاوصندوق دست دوم بخرید سعی کنید به هیچ وجه گاوصندوق دست دوم کلیددار نخرید.
این مدل از گاوصندوق‌های قدیمی به راحتی با شاه کلید قابل باز شدن می‌باشند. خرید گاوصندوق دست دوم آن هم از یک فروشنده ناشناس به خود خود امنیت دستگاه شما را به خطر می‌اندازد، پس با خرید یک گاوصندوق دست دوم کلیددار امنیت اشیاء با ارزش را بیش از این به خطر می‌اندازید.

هنگامی که برای خرید گاوصندوق دیجیتال نو به نمایندگی‌ها مراجعه می‌کنید یک کد مادر یا مسترکد توسط شرکت تولید کننده به شما ارائه می‌شود. پس اگر قصد خرید گاوصندوق دیجیتال دست دوم را دارید، بهتر است از فروشنده بخواهید که با شرکت تولید کننده تماس بگیرد و از آن‌ها بخواهد تا مسترکد گاوصندوق شما را تغییر دهد و یا آن را در اختیار شما قرار دهد.
اگر می‌خواهید گاوصندوق دست دوم بخرید. بنابراین چند روز از فروشنده فرصت بگیرید تا گاوصندوق را از نظر ایمنی و اصل بودن قطعات توسط کارشناسان مورد بررسی قرار داده شود. برخی از گاوصندوق‌ها دارای قطعات تعویضی و دست دوم نیز هستند.

سعی کنید گاوصندوق دست دومی که قصد خرید آن را دارید از قفل‌های استاندارد و ایمن و همچنین برندهای معتبر ساخته شده باشد.
استفاده از گاوصندوق‌ نسوز با آلیاژهای مقاوم برای خرید هر گاوصندوقی توصیه می‌شود.
رتبه امنیتی و داشتن استانداردهای گاوصندوق‌های نسوز از دیگر مواردی است که باید در خرید گاوصندوق به آن توجه داشته باشید.
انواع مدل‌های متفاوت قفل گاوصندوق در بازار وجود دارد، قفل گاوصندوق اولین سد امنیتی برای سارقان به شمار می‌رود.
اگر گاوصندوق دارای تجهیزات امنیتی باشد اما قفل خوب و مناسبی نداشته باشد به راحتی برای سارقان قابل بازگشایی خواهد بود. اگر به هر دلیلی گاوصندوق دست دوم کلید دار را برای خرید انتخاب کردید، مطمئن شوید که گاوصندوق کلید دیگری ندارد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *