اهمیت استاندارد UL در گاوصندوق

شاید تا به حال به دنبال خرید گاوصندوق برای منزل یا محل کارتان بوده‌اید و با خصوصیات و مشخصات گاوصندوق استاندارد آشنا شده باشید.
معیارهای مختلفی برای کیفیت و کارایی صندوق‌ها وجود دارد که در هنگام خرید گاوصندوق باید به آن‌ها توجه داشته باشید و در صورت دارا بودن این ویژگی‌ها گاوصندوق ایمن و با کیفیت را می‌توانید تهیه کنید.
انواع گاوصندوق‌های تولید شده در صنعت گاوصندوق‌ سازی باید دارای استانداردها و گواهی نامه‌های معتبر ملی و بین‌المللی باشند تا امنیت لازم را برای نگهداری و حفظ اموال و اشیاء با ارزش شما داشته باشند و کیفیت گاوصندوق را تضمین نمایند. یکی از فاکتورهای مهم و تعیین کننده در محصولات امنیتی مانند گاوصندوق، قابلیت نسوز بودن آن است. نسوز بودن صندوق باید توسط استانداردهای معتبر بین‌المللی سنجیده و تأیید شود. این استاندارد طی انجام آزمایش‌ها و تست‌های آزمایشگاهی و سنجش توانایی محصولات به برخی از گاوصندوق‌های با کیفیت داده می‌شود. استاندارد UL در ساختار گاوصندوق یکی از معتبرترین استانداردها در سراسر دنیا شناخته می‌شود.
در این نوشته به صورت مفصل در مورد اهمیت استاندارد UL در گاوصندوق صحبت خواهیم کرد.

استاندارد ul 2

آزمایش Ul چه پارامترهایی از گاوصندوق را آزمایش می‌کند؟

امنیت گاوصندوق به عوامل متعددی وابسته است و بر اساس این عوامل ضریب ایمنی گاوصندوق به درجات مختلفی قابل تقسیم‌بندی می‌باشد.
همان طور که گفتیم آزمایش UL از جهات مختلفی به بررسی و آزمایش گاوصندوق می‌پردازد.

این آزمایشگاه امنیت گاوصندوق را از نظر ایمنی در برابر آتش سوزی، ایمنی در برابر عوامل فیزیکی خارجی، ایمنی از نظر رمز و قفل گاوصندوق و درجه ایمنی بدنه گاوصندوق را مورد آزمایش و بررسی قرار می‌دهد.
اما آنچه بیش از همه در مورد گاوصندوق مورد بررسی قرار می‌گیرد، استاندارد گاوصندوق در برابر آتش سوزی و حریق است.

آزمایشگاه Underwriters laboratory بیش از صد سال پیش برای آزمایش روی محصولات مختلف در سراسر دنیا در آمریکا شکل گرفت و توانست به عنوان بزرگترین آزمایشگاه محصولات فناورانه در جهان شناخته شود.

این آزمایشگاه با نام مخفف UL شناخته شده و محصولات ایمنی، محیط زیست، بهداشت و تزهای دانشگاهی را مورد بررسی و آزمایش قرار می‌دهد.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید، آزمایشگاه UL بیش از 19 هزار نوع محصول را مورد آزمایش و بررسی قرار می‌دهد و از 102 کشور جهان مشتری دارد.

اما گاوصندوق نیز یکی از محصولاتی است که در این آزمایشگاه از جهات مختلف مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرد و در صورت معتبر بودن نشان استاندارد UL را کسب می‌کند.

اهمیت استاندارد UL در گاوصندوق

هنگامی که برای خرید گاوصندوق به فروشگاه مراجعه می‌کنید دقت داشته باشید که برای انتخاب گاوصندوق استاندارد نباید به قیمت آن بیش از حد توجه داشته باشید.
گاوصندوق‌های ارزان قیمت معمولاً کیفیت چندانی نداشته و از متریال با کیفیت و ایمن ساخته نمی‌شوند.
گاوصندوق‌های با کیفیتی که توانسته باشند استانداردها و گواهی‌ نامه‌های معتبر بین‌المللی را کسب کنند از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

بررسی‌ها و آزمایشاتی که آزمایشگاه UL روی محصولات امنیتی از جمله گاوصندوق انجام می‌دهد شامل مواردی مانند ضد سرقت بودن، ضد آب بودن، نسوز بودن و … می‌باشد.
اما یکی از مهم‌ترین استانداردها برای گاوصندوق بودن نسوز بودن آن است.

نسوز بودن گاوصندوق اهمیت زیادی دارد. یکی از خطرات مهمی که محتویات یک گاوصندوق را مورد تهدید قرار می‌دهد، آتش سوزی می‌باشد.

استاندارد نسوز بودن به شما این اطمینان را می‌دهد که صندوق شما در برابر چه حرارتی و چه مدت زمانی می‌تواند مقاومت نماید. استاندارد UL آمریکا نشان دهنده این است که گاوصندوق مورد نظر در شرایط سخت آزمایشگاهی مورد آزمایش قرار گرفته و می‌تواند در دمایی بیش از 900 درجه را تحمل کند و از خود مقاومت نشان دهد.
البته درجه نسوز بودن گاوصندوق به میزان اهمیت و ارزشمند بودن محتویاتی است که قرار است از آن محافظت نماید.

استاندارد ul 4

درجه نسوز بودن نشان UL

نشان UL بر اساس نسوز بودن سه نوع درجه‌بندی دارد که هر گاوصندوق بر اساس قابلیتی که دارد درجه مورد نظر را کسب می‌نماید.

درجه‌بندی UL بر اساس نسوز بودن شامل سه درجه زیر می‌باشد:

  1. UL class 350
  2. UL class 150
  3. UL class 125

درجه‌های ذکر شده هر کدام برای نگهداری و ایمنی اقلام خاصی بوده و بسته به این که چه چیزی قرار است درون گاوصندوق نگهداری کنید، درجه متفاوتی را می‌طلبد.
مثلاً برای نگهداری و حفظ لپ تاب از خطر آتش سوزی در گاوصندوق باید گاوصندوق شما دارای نشان 125 باشد در غیر این صورت در هنگام وقوع آتش سوزی نمی‌تواند از حریق و آتش در امان باشد و خواهد سوخت.

پس این که گاوصندوق شما دارای نشان UL باشد تنها کافی نیست.

درجه نشان و استاندارد اهمیت بیشتری دارد. استاندارد UL باید متناسب با اقلام و مواردی باشد که می‌خواهید در گاوصندوق از آن نگهداری نمایید.
وگرنه هیچ تضمینی برای از بین رفتن اموال درون گاوصندوق در هنگام آتش سوزی وجود ندارد.

استاندارد ul 3

درجه‌های مختلف UL مناسب چه اقلامی می‌باشند؟

همان طور که گفتیم درجه نشان UL باید متناسب با اقلامی باشد که قصد داریم داخل گاوصندوق از آن‌ها نگهداری کنیم.

UL class 350

این درجه و کلاس استاندارد UL از کمترین درجه ایمنی برخوردار است و مناسب برای نگهداری اقلامی مانند کاغذ می‌باشد.
این درجه به این معناست که در صورت آتش سوزی و رسیدن دمای بیرونی گاوصندوق به 1700 فارنهایت، دمای داخل گاوصندوق به مدت 1 تا 2 ساعت بیش از 350 درجه نخواهد بود.

UL class 125

بالاترین درجه‌ای که برای نشان استاندارد ul می‌توان تعریف کرد، درجه استاندارد UL class 125 می‌باشد. این درجه از استاندارد UL به معنای این است که اقلام دیجیتالی مانند لپ تاب، سی دی، فلش مموری و … را می‌توانید با خیال آسوده در داخل گاوصندوق نگهداری کنید.
این اقلام نباید در معرض رطوبت بیش از 80 درصد قرار بگیرند که دچار آسیب خواهند شد. گاوصندوق‌هایی که این استاندارد را کسب کرده باشند رطوبت محیط را در کمتر از 80 درصد جذب می‌کنند. این نشان به این معناست که در صورت آتش سوزی و رسیدن دمای خارج از گاوصندوق به 1700 درجه فارنهایت، دمای داخل گاوصندوق در مدت 1 تا 2 ساعت بیش 125 درجه نخواهد بود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *