سوالات در مورد گاوصندوق‌های ضد آب

گاوصندوق به عنوان یک محصول امنیتی باید دارای خصوصیات و ویژگی‌های زیادی باشد. آمار سرقت از گاوصندوق، تولیدکنندگان آن را به فکر ساخت گاوصندوق‌هایی با انواع قابلیت‌های ایمنی و امنیتی نموده است.
اما گاوصندوق به عنوان محلی امن برای نگهداری از داشته‌ها و سرمایه‌های ما باید نه تنها در برابر سرقت مقاوم باشد بلکه باید دارایی ما را از مخاطرات طبیعی مانند سیل و زلزله و … نیز محافظت نماید.
جدا از این‌ها شرایط آب و هوایی مختلف ویژگی‌های خاصی را برای نگهداری انواع گاوصندوق سبک طلب می‌کند. برای مثال نگهداری از گاوصندوق در مناطقی با رطوبت بسیار بالا نیاز به داشتن شرایط ویژه برای گاوصندوق ایجاب می‌کند.
ما در این نوشته به رایج‌ترین سوالات در مورد گاوصندوق‌های ضد آب پاسخ خواهیم داد.

رایج‌ترین سوالات در مورد گاوصندوق‌های ضد آب

مشتریان گاوصندوق سوالات پر تکراری در مورد گاوصندوق‌های ضد آب دارند که به آن‌ها پاسخ می‌دهیم. رایج‌ترین سوالات در مورد گاوصندوق‌های ضد آب عبارت است از:

  1. گاوصندوق ضد آب یا واترپروف چیست؟
  2. ویژگی‌های گاوصندوق‌های ضد آب چیست؟
  3. چطور گاوصندوق‌های ضد آب را شناسایی کنیم؟
  4. آیا گاوصندوق‌های نسوز و ضد سرقت ویژگی ضد آب بودن را هم دارند؟
  5. چه افرادی به داشتن گاوصندوق‌های واترپروف علاقه دارند؟
  6. تفاوت بین گاوصندوق‌های Waterproof و Water resistant در چیست؟

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. گاوصندوق ضد آب یا واترپروف چیست؟

مشتریانی که قصد خرید گاوصندوق را دارند در کنار سایر مشخصات گاوصندوق استاندارد حتماً نام گاوصندوق‌های ضد آب یا واترپروف را نیز از فروشندگان آن شنیده‌اند.
منظور از گاوصندوق‌های ضد آب، گاوصندوق‌هایی است که در برابر رطوبت و آب مقاومت زیادی دارند و اجازه ورود رطوبت به محتویات داخلی گاوصندوق را نمی‌دهند.

2. ویژگی‌های گاوصندوق‌های ضد آب چیست؟

گاوصندوق‌های واترپروف در واقع گاوصندوق‌هایی هستند که قابلیت جلوگیری از نفوذ آب به داخل گاوصندوق را دارند.
بنابراین این گاوصندوق‌ها باید به شکلی طراحی شده باشند که وقتی در معرض فشار آب یا رطوبت قرار می‌گیرند منبسط می‌شوند و از بروز آب به داخل گاوصندوق جلوگیری می‌نمایند.

البته تنها ساختار گاوصندوق قابلیت ضد آب بودن ندارند، بلکه تمام اجزا حتی سیستم رمزنگاری و قفل‌های گاوصندوق نیز به شکل ضد آب طراحی و ساخته شده‌اند.
قفل گاوصندوق ضد آب اعم از دیجیتالی و مکانیکی باید در برابر رطوبت و آب مقاومت بالایی داشته باشد.

برای ضد آب بودن گاوصندوق ضخامت فولاد آن مورد نظر نیست بلکه محصول باید مولفه‌های ضد آب بودن را داشته باشد. جنس و نوع آلیاژی و همچنین مهر و موم بودن تمامی درزهای گاوصندوق فاکتورهای مهمی برای ضد آب بودن گاوصندوق به شمار می‌روند.

گاوصندوق واتر پروف

3. چطور گاوصندوق‌های ضد آب را شناسایی کنیم؟

هنگامی که برای خرید گاوصندوق ضد آب به بازار مراجعه می‌کنید، حتما این سوال برایتان به وجود می‌آید که چطور گاوصندوق‌های ضد آب را از گاوصندوق‌های معمولی تشخیص دهیم. اولین کاری که می‌توانید برای خرید گاوصندوق ضد آب انجام دهید این است که خرید گاوصندوق را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید.

اما قدم بعدی برای خرید گاوصندوق ضد آب این است که ببینید گاوصندوق مورد نظر شما توانسته نشان‌ها و استانداردهای معتبر بین المللی مانند استاندارد ETL آمریکا را کسب نماید یا خیر. اگر گاوصندوق دارای چنین استانداردهایی باشد طبیعی است که این استاندارد به شکل لیبل روی قسمت داخلی درب محصول نصب شده است.

اما روش دیگری که برای شناخت گاوصندوق ضد آب وجود دارد این است که گاوصندوق را به مدت 48 ساعت درون عمق مشخصی از آب قرار دهید و پس از این مدت آن را از آب خارج سازید.
چنانچه آب به محتویات داخل گاوصندوق نفوذ پیدا نکرده بود می‌توانید مطمئن شوید که گاوصندوق شما قابلیت ضد آب بودن را دارد.

4. آیا گاوصندوق‌های نسوز و ضد سرقت ویژگی ضد آب بودن را هم دارند؟

نسوز بودن و ضد سرقت بودن ویژگی‌هایی جدا از ضدآب بودن گاوصندوق هستند و لزوماً نمی‌توان گفت گاوصندوق‌های نسوز و ضد سرقت قابلیت ضد آب بودن را نیز دارند.
اما تولیدکنندگان زیادی وجود دارند که در حال حاضر قابلیت ضد آب بودن را نیز در کنار سایر قابلیت‌ها به محصولات خودشان اضافه کرده‌اند.

گاوصندوق ضد آب و ضد آتش

5. چه افرادی به داشتن گاوصندوق‌های واترپروف علاقه دارند؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که مشتریانی که در مناطق سیل‌خیز و با رطوبت زیاد ساکن هستند علاقه‌مند به داشتن و استفاده از گاوصندوق‌های ضد آب یا واترپروف هستند.
آمارها نشان می‌دهد که بیش از 65 میلیون نفر از مردم ایران در مناطق سیل‌خیز ساکن هستند و در معرض سیل و آب گرفتگی هستند.

برخی افراد نیز در ساختمان‌های قدیمی زندگی می‌کنند که احتمال ترکیدن لوله‌ها و آب گرفتگی در آن زیاد است. بنابراین داشتن گاوصندوق ضد آب برای این افراد نیز یک فاکتور ضروری به شمار می‌رود.

افراد و مشتریانی که به مسائل ایمنی اهمیت زیادی می‌دهند نیز علاقه‌مند به خرید محصولاتی با قابلیت‌های مختلف ایمنی و همچنین گاوصندوق‌های ضد آب هستند.
برخی افراد اسناد و مدارک مهمی را نگهداری می‌کنند، افرادی مانند صاحبان صرافی‌ها که پول و اسناد کاغذی مهم و با ارزش دارند از مشتریان گاوصندوق‌های ضد آب به شمار می‌روند.
استفاده از گاوصندوق ضد آب به موقعیت جغرافیایی، خطرات احتمالی و نوع کاربری گاوصندوق بستگی دارد.

گاوصندوق استاندارد

6. تفاوت بین گاوصندوق‌های Waterproof و Water resistant در چیست؟

اگر شما هم برای خرید گاوصندوق‌های ضد آب به بازار مراجعه کرده باشید حتما نام این گاوصندوق‌های Waterproof و Water resistant را شنیده‌اید. اما سوالی که در این جا به وجود می‌آید این است که تفاوت این دو مدل گاوصندوق در چیست؟

شاید شما هم تبلیغات برخی از گوشی‌های همراه ضد آب را مشاهده کرده باشید. در این تبلیغات گوشی همراه در داخل آب شناور می‌شود. منظور از این تبلیغات این است که محصول در موقعیت شناور شدن نیز در برابر نفوذ آب مقاومت می‌کند.

این دقیقاً منظوری است که تولیدکنندگان گاوصندوق در مورد گاوصندوق‌های واترپروف مدعی آن هستند. به عبارت دیگر گاوصندوق‌های واترپروف محصولاتی هستند که در اگر در آب فرو بروند، حتی یک قطره آب نیز به داخل گاوصندوق نفوذ نمی‌کند. این در حالی است که گاوصندوق‌های Water resistant چنین ادعایی ندارند و تنها در مقابل نفوذ آب و رطوبت به داخل گاوصندوق مقاومت می‌کنند.
سعی کردیم در این نوشته به متداول‌ترین سوالات در مورد گاوصندوق‌های ضد آب پاسخ دهیم، امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *