کاربردهای مختلف گاوصندوق

شاید شما هم اخبار زیادی در مورد سرقت در اطراف و گوشه کنار شنیده باشید که شما را از بابت اموال و اشیاء گران‌بها و با ارزشی که در منزل و یا محل کار دارید نگران کرده باشد.
پیشرفت تکنولوژی و زندگی ماشینی مانع از سرقت و دزدی نشده، فقط روش‌های سرقت را پیچیده‌تر نموده است،
زیرا سارقان نیز همواره به دنبال راه‌ها و روش‌های جدید برای دزدی بوده‌اند. با این وجود ایجاد امنیت برای دارایی ارزشمند امروزه به نیاز جدی‌تری برای افراد تبدیل شده است.
انتخاب گاوصندوق استاندارد و ضد سرقت برای هر فردی که می‌خواهد از اموال و دارایی منقول یا غیر منقول‌اش در خانه، محل کار، فروشگاه، صرافی‌ها و … به خوبی مراقبت نماید یک نیاز ضروری و غیر قابل اجتناب است.
ما در این نوشته کاربردهای مختلف گاوصندوق را بررسی خواهیم کرد.

امروزه تولیدکنندگان گاوصندوق، انواع متنوعی از این محصولات را روانه بازار کردند. میزان ایمنی و امنیتی که به یک گاوصندوق احتیاج داریم، بسته به مکان قرار گرفتن گاوصندوق و افرادی که قرار است از آن استفاده نمایند متفاوت می‌باشد.
برای آن که بتوانیم گاوصندوق مناسب خودمان را انتخاب کنیم ابتدا باید نیاز خودمان را شناخته و سپس به بررسی ویژگی‌های گاوصندوق‌های ایمن بپردازیم.
تمام شرایط نیز برای انتخاب گاوصندوق باید سنجیده شود.

از موقعیت و شرایط اقلیمی و آب و هوایی گرفته تا امکان آتش سوزی و سرقت و … همه و همه باید قبل از خرید گاوصندوق مورد ارزیابی قرار گیرد.

نگهداری از پول

کاربردهای مختلف گاوصندوق

گاوصندوق ابتکار جالب و کاربردی انسان‌هاست که به شکل هوشمندانه می‌تواند از اموال و اشیاء گران‌بهای آن‌ها به خوبی مراقبت نماید.
این که هر گاوصندوقی برای چه مکان و چه نوع استفاده‌ای مناسب است نکته‌ای است که باید در انتخاب و خرید گاوصندوق آن را مد نظر قرار داد.

فضای گاوصندوق محدود است پس باید از گاوصندوق برای قرار دادن اشیائی بهره برد که بیشترین اهمیت و ارزش را داشته باشند.
برای این منظور دو نوع استفاده اصلی برای گاوصندوق وجود دارد.

  1. نگهداری از اشیاء قیمتی و گران‌بها
  2. قرار دادن اسناد و مدارک مهم

در بخش‌های بعدی مقاله به توضیح این دو کاربرد خواهیم پرداخت.

1. نگهداری از اشیاء قیمتی و گران‌بها

اشیاء گران‌بهای زیادی وجود دارد که برای نگهداری از آن ممکن است به دردسر افتاده و از خطر سرقت و ربوده شدن آن بترسید.

شاید شما پس‌اندازی داشتید و جواهرات و پول نقد داشته باشید و یا در محل کارتان از دسته چک و اوراق بهادار بخواهید نگهداری نمایید. این‌ها اشیائی هستند که خطر دزدیده شدن آن توسط سارقان بسیار زیاد می‌باشد.

حتی اگر از این قبیل اشیاء گران‌بها در خانه یا محل کارتان استفاده نکنید و آن را به صندوق امانات بانک‌ها سپرده باشید باز هم نگهداری از کلید این صندوق اهمیت زیادی برای شما دارد. نگهداری از اسلحه نیز برای افرادی که مجوز حمل اسلحه را دارند نیز کار بسیار خطرناکی است که می‌تواند جان انسان‌ها را در معرض خطر قرار دهد و یا حتی نگهدار از اسلحه ممکن است در صورت آتش سوزی با خطر انفجار روبرو باشد.

رعایت نکات ایمنی و نگهداری از چنین اشیاء مهم و با ارزشی برای هر فردی مهم و ضروری است.
به همین دلیل انتخاب و خرید گاوصندوق ایمن و مناسب هر مکان و اشیائی به یکی از نیازهای مهم و ضروری مبدل شده است.

نگهداری از جواهر

2. قرار دادن اسناد

معمولاً در هر مکانی، اسناد و مدارک معتبر و مهمی وجود دارد که نیاز به نگهداری و مراقبت دارد.

مثلاً در یک سازمان و یا یک شرکت معتبر، اسناد، قراردادها، مدارک و گواهی نامه‌های شرکت، اسناد بازرگانی، اسناد حسابرسی و … زیادی یافت می‌شود که در معرض خطراتی مانند سرقت، آتش‌سوزی و یا نابود شدن باشد. داشتن مکان و فضای امن و استاندارد برای مراقبت و نگهداری از این اسناد یک نیاز ضروری برای یک اداره یا سازمان می‌باشد.
این فضای امن، گاوصندوق ایمنی است که می‌توانید از امنیت اسناد خود درون آن اطمینان داشته باشید.

گاوصندوقی که قرار است از اسناد شما نگهداری نماید باید دارای ویژگی‌هایی مانند، ضد حریق بودن، سیستم رمزنگاری پیچیده، زبانه‌های ایمن و قوی بوده و قفل‌های ترکیبی باشد.
اسنادی که می‌خواهید در گاوصندوق‌تان از آن استفاده نمایید شامل موارد زیر می‌تواند باشد.

نگهداری از اسناد

1.2) مدارک شناسایی

مدارک و اسناد شناسایی مثل کارت ملی، شناسنامه، پاسپورت، مدرک تحصیلی، کارت سوخت، و … از مهمترین اسناد و مدارکی است که هر فردی باید برای نگهداری از آن تمام تلاشش را به کار گیرد.

این مدارک مهم هیچ جایگزینی نداشته و در صورت گم یا مفقود شدن، تهیه مجدد آن‌ها کاری دشوار و زمان بر خواهد بود.
برای اطمینان بیشتر بهتر است این مدارک را در مکانی امن مثل گاوصندوق نگهداری نمود و یک کپی برابر اصل از آن برای مواقع نیاز و کارهای اداری به همراه داشت.

2.2) اسناد حقوقی و یا اسناد مالکیت منزل، زمین، خودرو

مهمترین مدارکی که می‌تواند بخشی از سرمایه و دارایی هر شخصی باشد، اسناد حقوقی و مالکیتی آن شخص است که باید بیشترین ایمنی را داشته باشد. سند خانه، زمین، خودرو، کارخانه و … اسناد بسیار مهمی هستند که نباید در دسترس هیچ کس به جز مالک آن قرار بگیرند.

این اسناد را به شکل ایمنی باید مخفی و نگهداری کرد تا از خطر سرقت و یا آتش سوزی، جعل و یا مفقود شدن، ایمن باشند. بهترین مکان برای نگهداری از این اسناد با ارزش گاوصندوق می‌باشد.

2.3) نسخه‌های پزشکی

اگر به شما پیشنهاد بدهیم که نسخه‌های پزشکی‌تان را در گاوصندوق نگهداری نمایید برایتان عجیب و شاید خنده دار باشد.

اما این نکته را باید در نظر داشته باشید که سوابق پزشکی و مدارک درمانی‌تان را باید در به خوبی نگهداری کنید و این کار ممکن است اهمیت زیادی برای شما داشته باشد.

بعضی بیماری‌ها و مشکلات جسمی جدی و مزمن هستند، پس نگهداری از مدارک بیماری و سوابق پزشکی‌تان ممکن است اهمیت زیادی داشته باشند.

صندوق امانات

2.4) کارت‌های بانکی

شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که کارت‌های بانکی زیادی و متعددی دارند. انواع و اقسام کارت‌های بانکی از کارت‌های اعتباری تا کارت‌های هدیه و دیگر کارت‌های بانکی، جزء مهم‌ترین کارت‌هایی است که احتمال به سرقت رفتن و خالی شدن موجودی آن زیاد است.

به خصوص اگر عادت دارید رمز این کارت‌ها را به همراه کارت با خود حمل کنید، خطر ربوده شدن آن نیز بیشتر ممکن است اتفاق بیافتد.
بهتر است از این گونه کارت‌ها در مکانی امن و غیر قابل دسترس مثل گاوصندوق‌های خانگی نگهداری کنید.

اسناد مهم و ضروری دیگری نیز وجود دارند که باید برای حفظ ایمنی و امنیت آن از گاوصندوق ایمن استفاده کرد.

اسناد مهم دیگری مانند اسناد مالی و سرمایه گذاری، بیمه نامه‌ها، ابزارها و وسایل ذخیره اطلاعات مانند، فلش، مموری، سی دی، دیسک و … وجود دارد که باید در مکان و فضای امن و دور از دسترس بقیه افراد از آن مراقبت نمود. گاوصندوق بهترین مکانی است که می‌توان از اشیاء و اسناد مهم و حیاتی از آن بهره برد.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *