استفاده از گاوصندوق خودرو

اتومبیل یا خودرو شخصی وسیله‌ای است که باعث راحت‌تر شدن زندگی و رفت و آمد افراد می‌باشد و سرعت انجام امور را افزایش می‌دهد.
اتومبیل برای رفت و آمد و تردد درون شهری یا خارج از شهر و مسافرت باعث راحتی و آسایش شما می‌شود. ایمنی و امنیت خودرو و وسایلی که در آن قرار گرفته، چالشی است که ذهن هر فرد را به خود مشغول می‌سازد.
امکان سرقت از خودروهای شخصی همواره وجود دارد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. بنابراین باید به دنبال روش‌های کارآمد و موثری برای پیشگیری از چنین اتفاقی بود.
ما در این نوشته مزایای استفاده از گاوصندوق خودرو را بررسی می‌کنیم.

استفاده از دزدگیر، قفل پدال یا قفل فرمان به صورت چشمگیری امنیت اتومبیل شما را در برابر سرقت و دزدی افزایش می‌دهد، اما آیا می‌توانید با این روش‌ها از سرقت وسایلتان در داخل خودرو نیز کاملاً جلوگیری کنید؟
آیا امنیت داخلی خودرو شما با دزدگیر و قفل فرمان تأمین می‌شود؟
اگر شیشه‌های اتومبیل شما شکسته شود و وسایل داخل خودروی شما به سرقت برود می‌توانید خسارت آن را پیش بینی و جبران نمایید؟ 

اگر وسایلی مانند پول نقد، گوشی همراه، مدارک شناسایی، فلش مموری، دسته چک، جواهرات و … در داخل خودرو داشتید و آن را به ناچار حمل می‌کنید از احتمال دزدیده شدن و یا گم شدن آن‌ها می‌توانید آسوده خاطر باشید؟ 

مزایای استفاده از گاوصندوق خودرو

گاوصندوق خودرو وسیله سبکی است که می‌توانید در سفرها برای نگهداری از وسایلتان از آن استفاده کنید.

این گاوصندوق‌ها قابل نگهداری و پنهان‌سازی در قسمت‌های مختلف خودرو مانند زیر صندلی یا صندوق عقب می‌باشد و می‌توانید آن را به وسیله کابل به قسمت‌های خودرو متصل نمایید.

 همان طور که گفتیم گاوصندوق خودرو سبک بوده و می‌توانید آن را به راحتی همراه خودتان حمل کنید و به داخل محل اقامت ببرید.

 این وسیله برای افرادی که زیاد مسافرت می‌کنند و در سفر هستند وسیله بسیار مفید و کاربردی می‌باشد.
استفاده از گاوصندوق خودرو تنها روشی است که می‌تواند خیال شما را از بابت امنیت وسایل با ارزش درون خودرو راحت و آسوده نماید.

خطر سرقت خودرو

چه راهکارهایی برای ایجاد امنیت وسایل داخل خودرو وجود دارد؟

همان طور که گفتیم امنیت یک خودرو را می‌توان با دزدگیرهای با کیفیت و کارآمد یا قفل‌هایی مانند قفل پدال یا قفل فرمان تا حدود زیادی تأمین نمود، اما برای ایجاد امنیت وسایل داخلی خودرو باید به دنبال راهکارهای بیشتر و موثرتری بود که این عوامل عبارتند از:

  1. سعی کنید از جلب توجه خودداری کنید
  2. قبل از پیاده شدن از قفل شدن درب خودرو مطمئن شوید
  3. هنگام توقف خودرو، شیشه‌ها را بالا نگه دارید
  4. خودرو را در مکان مناسب پارک کنید
  5. گاوصندوق خودرو تهیه کنید

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. سعی کنید از جلب توجه خودداری کنید

بهترین کاری که می‌توانید برای ایجاد امنیت انجام دهید این است که توجه دیگران را به داخل خودرو جلب نکنید.

وسایل با ارزشی مانند گوشی، لب تاب، کیف، چمدان و … را به راحتی داخل خودرو و در معرض دید دیگران رها نکنید یا سعی کنید به نحوی آن را پنهان و مخفی سازید یا داخل صندوق عقب ماشین قرار دهید.

اما بهترین کاری که می‌توانید برای مخفی کردن این وسایل با ارزش انجام دهید این است که یک گاوصندوق خودرو تهیه کنید و وسایل با ارزش و قیمتی خود را در آن نگهداری نمایید.

این گاوصندوق‌ها به راحتی در داخل خودرو قرار گرفته و قابل مشاهده نیستند. احتمال باز شدن درب ماشین و یا شکسته شدن شیشه‌ها و به سرقت رفتن وسایل در کم‌ترین زمان ممکن توسط سارقان وجود دارد. اگر وسایل خود را داخل ماشین قرار ندهید پس دلیلی برای دزدیده شدن آن نیز توسط سارقین نیز نیست.

پارک کردن در مکان مناسب

2. قبل از پیاده شدن از قفل شدن درب خودرو مطمئن شوید

هنگامی که از ماشین پیاده می‌شوید و از دزدگیر استفاده می‌کنید حتماً از درست عمل کردن آن و بسته شدن قفل‌های ماشین اطمینان پیدا کنید.
گاهی اوقات ممکن است افراد فراموش کنند که دزدگیر ماشین را فعال کنند و در نتیجه کار دزدیده شدن خودرو را برای سارقین سهل و آسان خواهند کرد.

3. هنگام توقف خودرو، شیشه‌ها را بالا نگه دارید

هنگامی که از خودرو پیاده می‌شوید حتی اگر برای مدت کوتاهی خودرو را ترک می‌کنید بهتر است شیشه‌های خودرو را بالا بکشید.

برای انجام هر کاری در کمترین زمان، انجام سوخت‌گیری، خرید از سوپر مارکت و … فوراً شیشه‌های خودرو را بسته و ماشین را ترک کنید، حتی توصیه می‌شود در هنگام ترافیک و توقف موقت خودرو نیز شیشه‌ها را بالا نگه دارید.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سارقان در چنین مواقعی اقدام به ربودن و سرقت گوشی یا وسایل روی داشبورد ماشین نموده‌اند.

گاوصندوق خودرو داخل صندوق عقب

4. خودرو را در مکان مناسب پارک کنید

یکی دیگر از نکاتی که باید برای ایجاد امنیت خودرو و وسایل داخل خودرو به آن توجه کنید این است که ماشین‌تان را در محل مناسب پارک کنید.

پارک کردن در مکان‌های خلوتی که تردد کمی در آن صورت می‌گیرد در هنگام شب و تاریک شدن هوا امنیت خودروی شما را به خطر می‌اندازد.
بهتر است ماشین‌تان را در پارکینگ‌های ایمن یا محل‌های شلوغ و پر رفت و آمد یا مکان‌های مجهز به دوربین مدار بسته پارک کنید تا خیالتان از امنیت خودرو آسوده باشد.
حتی‌الامکان ماشین را در پارکینگ‌های خلوت و تاریک یا نقاطی که دید آن کور است پارک نکنید.

5. گاوصندوق خودرو تهیه کنید

شاید با خودتان تصور کنید که می‌توانید وسایل مهم و با ارزشتان را درون داشبورد ماشین جاسازی کنید.

اما با پیشرفته‌تر شدن روش‌های سرقت این تصور کاملاً اشتباه است. اگر در حال سفر هستید و ناچار هستید که وسایل شخصی و با ارزشی را با خود جابجا کنید چگونه می‌توانید آن از آن‌ها به خوبی محافظت نمایید؟

پاسخی که می‌توان به این پرسش داد این است که بهترین راهکار و روش برای محافظت از اشیاء داخل خودرو در چنین مواقعی، تهیه گاوصندوق خودرو می‌باشد. تهیه یک گاوصندوق خودرو ایده بسیار خوبی برای افزایش ایمنی وسایل درون خودروتان می‌باشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *