استفاده از ردیاب گاوصندق

امنیت گاوصندوق یکی از مسائلی است که همواره دغدغه مشتریان و دارندگان گاوصندوق بوده است. شاخص‌های امنیتی گاوصندوق روی امنیت یک گاوصندوق موثر هستند.
گاوصندوق باید به نحوی طراحی و ساخته شده باشد که امکان سرقت را محدود کرده باشد.
علاوه بر این امکانات امنیتی ویژه‌ای برای جلوگیری از خطرات احتمالی داشته باشد. یکی از امکانات ویژه‌ای که می‌توان روی گاوصندوق برای بالا بردن ضریب ایمنی آن نصب نمود ردیاب یا GPS می‌باشد.
ردیاب وسیله الکترونیکی است که می‌توان پس از خرید گاوصندوق روی محصول نصب نمود. مزایای استفاده از ردیاب گاوصندق به ادعای سازندگان آن این است که پس از سرقت بتوان محل مخفی سازی گاوصندوق را شناسایی کرد.

ردیاب گاوصندوق چیست و چه کاربردی دارد؟

گفتیم که استفاده از ردیاب به میزان قابل توجهی می‌تواند امنیت گاوصندوق را افزایش دهد.
همان طور که می‌دانید میزان ناامنی و سرقت از منازل و ادارات در سال‌های افزایش پیدا کرده از طرفی استفاده از گاوصندوق برای نگهداری از وسایل گران‌بها و ارزشمند نیز رایج شده است.

بنابراین سرقت گاوصندوق برای سارقان به منظور دسترسی به محتویات با ارزش آن بسیار وسوسه‌انگیز می‌باشد. همان طور که سیستم رمزنگاری و فناوری‌های به کار رفته در گاوصندوق پیچیده و مدرن شده است همان طور هم روش‌های سرقت نیز جدید و به روز شده است.

اگر سیستم رمزنگاری گاوصندوق شما بسیار ایمن و پیچیده باشد و سارقان نتوانند به محتویات گاوصندوق دسترسی پیدا کنند در آخرین مرحله اقدام به دزدیدن و جابجایی خود گاوصندوق می‌کنند.

علاوه بر این برخی اوقات مالکان گاوصندوق محل قرار دادن کلید گاوصندوق را فراموش می‌کنند.
در این گونه موارد استفاده از ردیاب گاوصندق یا کلیدیاب می‌تواند از دردسرهای زیادی جلوگیری نماید.

ردیاب کلید یا کلید یاب قطعات هوشمندی هستند که می‌توان به وسیله آن‌ها کلیدهای گم شده را پیدا کرد و مشکلات گم شدن کلیدها را از بین خواهد برد. ردیاب کلید به دسته کلید گاوصندوق متصل و نصب می شود و می‌توان به وسیله گوشی همراه آن را مدیریت نمود.

استفاده از ردیاب در کشور ما چندان رایج نیست.
نداشتن آگاهی و اطلاعات در این زمینه باعث استفاده نکردن از این فناوری برای گاوصندوق در ایران شده است. سیستم ردیاب امکان چک کردن موقعیت مکانی گاوصندوق را در هر لحظه که بخواهید برای شما به وجود می‌آورد.

این قابلیت برای گاوصندوق‌های ارزان قیمت که ایمنی زیادی ندارند و یا گاوصندوق‌هایی که از اسناد مهم و ارزشمندی نگهداری می‌کنند می‌تواند گزینه بسیار خوب و مفیدی باشد.

ردیاب گاوصندوق

عملکرد ردیاب گاوصندوق چگونه است؟

استفاده از ردیاب برای محصولاتی به کار می‌رود که می‌خواهید محل قرار گرفتن آن را دنبال نمایید.

این دستگاه کوچک دارای GPS می‌باشد که موقعیت مکانی محصولات را نشان می‌دهد. با استفاده از اپلیکیشنی که روی گوشی همراه شما نصب شده و به ردیاب متصل شده است می‌توان اطلاعات مکانی محصول را مشاهده نمود.

عملکرد ردیاب در حفظ امنیت گاوصندوق از دردسرهای زیادی جلوگیری می‌کند.

با استفاده از این اپلیکیشن در صورت جابجایی گاوصندوق به وسیله ایمیل یا پیامک به شما اطلاع داده می‌شود و می‌توانید اطلاعات مکانی گاوصندوق را رصد کنید.
به عبارت دیگر محل فعلی گاوصندوق را در هر لحظه می‌توانید با این اپلیکیشن مشاهده و برای پیدا کردن آن اقدام نمایید.

ضرورت استفاده از ردیاب برای گاوصندوق چیست؟

نصب ردیاب پس از خرید گاوصندوق می‌تواند به امنیت آن کمک کند.
اما آیا نصب این وسیله بر روی گاوصندوق می‌تواند از سرقت آن جلوگیری نماید؟
آیا نیاز است که برای نصب ردیاب روی گاوصندوق هزینه اضافی بپردازیم؟
پاسخ این سوالات را زمانی می‌توان داد که در مورد مزایا و معایب ردیاب اطلاعات کافی داشته باشیم تا بتوانیم برای خرید آن تصمیم بگیریم.

حصار جغرافیایی

مزایای استفاده از ردیاب چیست؟

ردیاب یک تکنولوژی جدید است که در برخی از مواقع می‌تواند در صورت دزدیده شدن گاوصندوق به کمک شما آمده و مکان گاوصندوق را نشان دهد.
ردیاب امکانات ویژه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد که عبارتند از:

  1. سازگار با اپراتورها
  2. مقاومت مناسب

در ادامه هر یک از مزایای استفاده از ردیاب گاوصندق را بررسی خواهیم کرد.

1. سازگار با اپراتورها

خوشبختانه دستگاه‌های ردیاب در حال حاضر در ایران بومی‌سازی شده و با تمام اپراتورهای ایرانی سازگار است. این به این معناست که در صورت جابجایی گاوصندوق از طرق مختلف مانند پیامک، تلگرام، ایمیل و … می‌توانید از آن آگاه شوید.

2. مقاومت مناسب

مزیت دیگری که دستگاه‌های ردیاب دارند این است که در برابر حوادث طبیعی مانند سیل و آتش‌سوزی مقاوم هستند.
در واقع دستگاه‌های ردیاب ضدآب و ضد حریق می‌باشند.
در صورت بروز چنین بلایای طبیعی دستگاه‌های ردیاب کار مسیریابی و نشان دادن مکان گاوصندوق را انجام می‌دهند.

با توجه به ویژگی‌ها و مزایا و معایبی که در این مقاله با آن آشنا شدید این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که آیا به استفاده از ردیاب برای گاوصندوق‌تان نیاز دارید یا خیر.

ردیاب گاوصندوق

آیا استفاده از ردیاب معایب دارد؟

ردیاب هم مانند هر وسیله دیگری دارای معایب و مزایای خاص خودش می‌باشد.
معایب و مزایای هر ابزاری باید در کنار هم بررسی و مورد سنجش قرار گیرند. توصیه می‌شود قبل از این که در مورد نصب ردیاب تصمیم بگیرید، اقدام به خرید گاوصندوق ایمن با زیرسازی اصولی نمایید.

سیگنال ضعیف

اولین نکته‌ای که برای نصب ردیاب روی گاوصندوق باید به آن توجه کنید اندازه گاوصندوق می‌باشد.

اگر سیگنال ردیاب شما ضعیف باشد و روی گاوصندوقی با دیواره‌های ضخیم نصب شود هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

بنابراین قدرت سیگنال دستگاه شما باید متناسب با اندازه گاوصندوق باشد. معمولاً قدرت دستگاه‌های ردیاب قادر به عبور از دیواره‌های 6 تا 7 سانتی گاوصندوق‌های خانگی نیست.

عملکرد دستگاه‌های GPS  نیز برای ردیابی مکان نیازمند دید واضح از آسمان می‌باشد.
برای امتحان قدرت سیگنال محصول حتماً قبل از خرید در موقعیت مختلف آن را امتحان کنید. نصب دستگاه ردیاب روی دیواره خارجی صندوق نیز راه حل خوبی به نظر نمی‌رسد زیرا که جدا کردن این دستگاه از گاوصندوق برای سارقان کار دشواری نیست.

عبور از حصار جغرافیایی

یکی دیگر از معایب ردیاب این است که تراشه GPS دارای محدودیت جغرافیایی می‌باشد. اگر تراشه از این حصار جغرافیایی خارج شود امکان ردیابی آن نیز وجود نخواهد داشت.

اما اگر پیام جابجایی گاوصندوق را به سرعت دنبال کنید شاید قبل از خارج شدن از حصار جغرافیای و محدوده سرویس جغرافیایی بتوانید گاوصندوق را پیدا کنید.

ضعیف شدن باتری

دستگاه ردیاب به وسیله باتری عمل می‌کند. این دستگاه به دلیل روشن بودن دائمی و پیدا کردن لوکیشن و مکان باتری زیادی مصرف می‌کند و به مرور زمان نیز فرسوده می‌شود.

از طرفی شارژ کردن باتری ردیاب نیز احتیاج به زمان دارد و شارژ آن نیز تا چند هفته قابل استفاده می‌باشد.
اما در صورت کم شدن باطری به وسیله پیامک به شما اطلاع داده خواهد شد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *