پرکاربرد‌ترین مدل‌های قفل گاوصندوق

انواع قفل گاوصندوق از نظر ضخامت و اندازه با توجه به عملکرد آن، مورد توجه استفاده کنندگان قرار گرفته است. به طور عمده، برای مصرف کننده گاوصندوق، دو نوع قفل، بهترین نوع برای افزایش امنیت و ایمنی، وسایل ارزشمند آن‌ها است. البته با توجه به نیازمندی مصرف کننده در رابطه با گاوصندوق، دقت در انتخاب قفل نیز متمایز از سایر گاوصندوق‌ها با انواع قفل می‌شود.

بنابراین نوع قفل، باید در درجه اول، شاخصی برای افزایش امنیت و ایمنی باشد. به این صورت، در میان انواع متفاوت گاوصندوق باید از بهترین و مناسب‌ترین آن استفاده کرد.

از فاکتور‌های مهم برای بهره‌مندی از نوع قفل مناسب، روکش آن است. پوشش استاندارد بر روی قفل گاوصندوق، از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین جهت، نوع پوشش‌های کاربردی برای گاوصندوق، به شدت متفاوت است. البته دو نوع روکش استاندارد برای گاوصندوق وجود دارد که بین بد و بد‌ترین، بهترین نوع آن را می‌توان انتخاب کرد.

از پر استفاده‌ترین نوع روکش برای قفل گاوصندوق، فولاد است. فولاد، فلز بسیار مقاوم در برابر انواع ضربه یا فشار بر روی آن است. این فلز، خاستگاه بسیار مطلوبی را در ساخت قفل گاوصندوق به خود اختصاص داده است. از نظر کیفی، درپوش با روکش فولادی، بالا‌ترین سطح را به خود اختصاص داده است.

گاوصندوق سفید با درب باز

قفل با ساختار پوشش فولادی، به صورت کامل، از نوع فولاد و در مدل‌های متنوعی در بازار تولید و مورد مصرف قرار می‌گیرد. قفل با روکش فولادی، میزان و درصد خرابی بسیار اندکی دارد.

بنابراین در طولانی مدت، استفاده از این قفل، بسیار مطلوب و کارساز است. برای افرادی که تمایل به بهره‌مندی از یک مدل قفل گاوصندوق، با پوشش مقاوم دارند بهره‌مندی از قفل گاوصندوق با روکش فولادی، بهترین انتخاب است. البته برای بازگشایی این نوع قفل در گاوصندوق، فاکتور‌های بسیار زیادی به کار برده می‌شود.

بنابراین تنها راه خرابی برای قفل با روکش فولادی گاوصندوق، تخریب آن است. گاوصندوق با قفل روکش فولادی، در تمامی نقاط جهان، طرفداران به خود را دارد.

در حال حاضر، بهره‌مندی از قفل با روکش فولادی در بازار، در نوع خود، بی بدیل و مثال نزدنی است. بنابراین هیچ نوع محصول دیگری برای قفل گاوصندوق، وارد بازار نشده است. این مدل از قفل، بهترین نوع، برای ایجاد امنیت وسایل و مدارک ارزشمند است.

نوع دیگری از قفل‌های دیگر در بازار، از نوع روکش لاکی است. این نوع قفل، از بد‌ترین متریال‌های قفل سازی با روکش نامطلوب برای گاوصندوق است. از نظر درجه بندی کیفی این نوع روکش از نظر ساختار جهانی، بد‌ترین نوع قفل و بی کیفیت‌ترین است.

این درپوش، بسیار سست و بی کیفیت است. به هیچ عنوان، سازگاری مطلوب و مناسبی را برای گاوصندوق و قفل آن ایجاد نمی‌کند. گاوصندوق، یک وسیله ارزشمند برای نگهداری سرمایه انسان، در طولانی مدت است.

گاوصندوق، بدون کیفیت، یا قفل نامناسب، در مدت زمان بسیار اندکی، به شدت خراب می‌شود. از نکات مهم در رابطه با نوع قفل و روکش آن، ضمانت نامه آن می‌باشد. البته برای روکش فولادی قفل گاوصندوق، از طرف تولید کننده از ضمانت نامه استفاده شده است.
اما نقطه مقابل قفل گاوصندوق، پوشش لاکی آن است. این نوع پوشش، هیچ نوع ضمانت نامه‌ای از طرف تولید کننده ندارد. بنابراین به هیچ عنوان، برای افزایش سطح ایمنی گاوصندوق، از قفل با روکش لاکی استفاده نشود.

باز کردن قفل گاو صندوق

پرکاربرد‌ترین مدل‌های قفل گاوصندوق

پرکاربرد‌ترین مدل‌های قفل گاوصندوق عبارت است از:

  1. قفل با قابلیت تشخیص چهره
  2. قفل با ساختار اثر انگشتی
  3. قفل با ساختار ژنتیکی بدن انسان
  4. قفل تمام لمس عددی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. قفل با قابلیت تشخیص چهره

از پرکاربرد‌ترین مدل‌های قفل گاوصندوق، قفل با قابلیت تشخیص چهره است، بهره‌مندی از نوع قفل مناسب برای گاوصندوق، با قابلیت تشخیص چهره، به عنوان یک متد به روز برای گاوصندوق به صورت اجرایی درآمده است.

البته در کشور‌های دیگر جهان، روند اجرایی سازی این مدل از قفل برای گاوصندوق، اندکی شکل و ساختار خود را از دست داد. بنابراین روند بهره‌مندی از گاوصندوق و ساختار قفل آن با تشخیص چهره، به نوعی متوقف شد.

از فاکتور‌های قابل قبول، برای جلوگیری از ساخت این نوع قفل برای گاوصندوق، بحث انسان‌های دوقلو به شکل همسان بود. افراد دو قلو، دارای چهره‌های یکسان از نظر سیستم و ساختار صورت می‌باشند.
بنابراین ضریب امنیتی، این مدل از گاوصندوق، به شدت کاهش پیدا می‌کند. دو قلو‌های همسان، اولین فاکتور برای متوقف سازی خط تولید این مدل از گاوصندوق بود.

گاو صندوق مشکی داخل جعبه

2. قفل با ساختار اثر انگشتی

از مدل‌های دیگر که در بازار امروز، با طرفداران بیشمار، بهره‌مندی از گاوصندوق با ساختار اثر انگشتی است. استفاده از قفل با ضریب امنیتی بالا، که تنها با کد‌های ژنتیکی افراد در ساختار انگشت فعالیت خود را انجام می‌دهد، فوق العاده است. البته شباهت سازی بین اثر انگشت افراد در کل جهان، یک پدیده بسیار نادر است.

3. قفل با ساختار ژنتیکی بدن انسان

از جمله قفل‌های کاربردی برای ساختار گاوصندوق، بهره‌مندی از شاخص ژنتیک است. قفل تشخیص عنبیه، یک سیستم رمزنگاری به صورت چشمی است.
بنابراین گاوصندوق، تنها کد‌های ژنتیکی از عنبیه چشم را دریافت می‌کند. هر فرد نیز دارای ساختار بدنی مختص و مناسب به خود می‌باشد.

البته تولید سیستم قفل و رمزگشایی سیستم گاوصندوق به کمک قفل عنبیه، هنوز به مرحله اجرایی و تولید بیش از اندازه و گسترش آن به سطح جهانی نرسیده است.
با این حال، با تولید انبوه این مدل از قفل گاوصندوق، درصد و ضریب ایمنی و امنیت برای گاوصندوق، به شدت افزایش پیدا می‌کند. در ساختار قفل گاوصندوق، از سیستم اسکنر برای تشخیص عنبیه استفاده شده است.

4. قفل تمام لمس عددی

از مدل متنوع و پر مصرف در بازار، قفل گاوصندوق تمام لمس عددی است. این مدل از قفل گاوصندوق، دارای ساختار کیبوردی و از دقت و امنیت بسیار مطلوب و بالایی برخوردار است.
البته طراحی و ظرافت بسیار زیادی برای این مدل از گاوصندوق وجود دارد.

از نظر بصری بر روی بیشتر گاوصندوق‌های دکوراتیو، به کار می‌رود. البته بهره‌مندی از مدل قفل‌های ترکیبی برای ساختار گاوصندوق، برای روی امنیت و ایمنی آن بسیار تاثیرگذار است.
قفل‌های ترکیبی، با ساختار مناسب، به صورت عددی به کمک یک صفحه کلید به کار می‌رود. صفحه کلید، تمامی اعداد و ارقام را برای شکل دهی به رمز در خود دارد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *