ویژگی گاوصندوق هوشمند

گاوصندوق هوشمند بیشترین کاربرد را برای سازمان‌ها و مدیران دارد که یکی از مهم‌ترین دلایل آن به خاطر ویژگی گاوصندوق هوشمند می‌باشد. بسیاری از مدیران در سازمان‌ها، نیاز زیادی به گاوصندوق هوشمند دارند.

در بازار ایران نیز، یافتن گاوصندوق هوشمند کار سختی نیست. البته برای تولید هر نوع محصولی، اصطلاح هوشمند سازی آن‌ها، زیاد به گوش می‌رسد.
از دستگاه تلفن هوشمند تا لباسشویی و سیستم‌های مدیریت در ساختمان، همگی به صورت هوشمند فعالیت می‌کنند.

البته تولید کنندگان گاوصندوق، از قافله ساخت آن عقب نمانده‌اند. در تولید گاوصندوق هوشمند، شاهد بروز برخی از تغییرات از نظر ساختار و ظاهری بر روی آن هستیم.

اولین شاخص و ویژگی برای گاوصندوق هوشمند فرایند به روز و همین طور الکترونیکی شدن آن است. در تعریف الکترونیک، می‌توان به جریان الکترون‌ها و تکنیک کنترل آن‌ها اشاره داشت.

بنابراین استفاده از مدار الکترونیکی در دستگاه گاوصندوق هوشمند، کمک کننده در جهت فعال سازی آن است. مدار الکترونیکی، در جهت دریافت سیگنال، تقویت و فیلتر سازی آن فعالیت می‌کند.
دریافت، تقویت سازی و فیلتر سازی سیگنال، همگی در مدار الکترونیکی انتقال داده می‌شود.

ساختار گاوصندوق هوشمند، انتظار به روز رسانی برای ساختار آن وجود دارد. در اصل شرایط الکترونیکی سازی این مدل از گاوصندوق، از نکات و ویژگی‌های اولیه آن است.
گاوصندوق با شاخص هوشمند، از یک سیستم رمزنگاری استفاده شده است. این سیستم، از آپشن‌های متفاوت امنیتی برخوردار است.
وجود این نوع از آپشن‌ها، می‌توانند بسیار دقیق و با ساختار متفاوتی بر روی محصول اجرایی شوند.

گاوصندوق با درب باز

انواع گاوصندوق‌های امنیتی در بازار وجود دارد، اما این مدل از گاوصندوق، کاربری بسیار راحت‌تری را برای مصرف کننده به وجود می‌آورند. افزایش ضریب امنیتی برای گاوصندوق، به کمک ساختار هوشمند سازی برای آن، بسیار زیاد است.

در گاوصندوق هوشمند، کنترل مشتری در زمان استفاده از آن، به صورت مثبت جریان حرکتی خود را افزایش می‌دهد. برای سیستم مدیریتی در ساختمان، استفاده از ساختار هوشمند، برای دریافت امنیت بیشتر مفید است.
به طور مثال، برای یک ساختمان با ساختار هوشمند، ارتباط گیری به تلفن همراه با ساختمان مسکونی و تمامی بخش‌های آن امکان پذیر است.

به طور مثال، با ساختار هوشمند سازی یک ساختمان، می‌توان فرایند روشن سازی قهوه جوش و یا تنظیم آب حمام را نیز انجام داد. بنابراین هوشمند سازی گاوصندوق، می‌تواند یک روند موثر و آسان برای مصرف کنندگان آن باشد.

ویژگی گاوصندوق هوشمند

ویژگی گاوصندوق هوشمند عبارت است از:

  1. ارتقاء در سیستم رمزنگاری
  2. قفل بایومتریک
  3. ذخیره سازی تصاویر
  4. تشخیص خطرات احتمالی
  5. سیستم امنیتی بالا

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. ارتقاء در سیستم رمزنگاری

از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد برای گاوصندوق هوشمند، در رابطه با سیستم رمزنگاری آن است. ارتقاء سیستم رمزنگاری، از یک حالت به حالت پیچیده دیگر است.

در ساختار هوشمند سازی گاوصندوق، سیستم رمز آن، باید به شدت دقیق و با سرعت بسیار زیادی طراحی شود. به طور مثال، استفاده از قفل بایومتریک، در ساختار گاوصندوق هوشمند، به شدت به کار می‌رود.

قفل با ساختار بایومتریک، به کمک کد ژنتیکی طراحی می‌شود. به کمک اسکنر اثر انگشت، یا حتی اسکنر با عنبیه، درب گاوصندوق هوشمند باز می‌شود.

2. قفل بایومتریک

یکی از امن‌ترین قفل‌های گاوصندوق قفل بایومتریک است،  قفل بایومتریک در ساختار گاوصندوق، منجر به دریافت سرعت بالا و همین طور افزایش عملکرد آن می‌شود.

سرعت زیاد و عملکرد بالا، غیر قابل مقایسه با سایر مدل‌ها، منجر به افزایش ضریب امنیتی آن می‌شود. در قفل بایومتریک، همه فرایند‌ها بر اساس یک کد به صورت ژنتیکی و به صورت منحصر به فرد است.
بنابراین شاخص منحصر به فرد سازی برای بازگشایی قفل گاوصندوق، در قفل بایومتریک، به خوبی پایه ریزی شده است.

3. ذخیره سازی تصاویر

از موارد دیگر برای ساختار گاوصندوق هوشمند، ضبط تصاویر افراد است. افرادی که قصد دسترسی به محصول را دارند. در قسمت داخلی گاوصندوق، یک حافظه قرار داده شده است.

این حافظه، می‌تواند برای ضبط تصاویر و ذخیره آن در داخل دوربین مناسب باشد. این ویژگی، در مواقع عدم حضور مالک گاوصندوق، نسبت به نوع استفاده از گاوصندوق و کسانی که به سراغ آن می‌روند بود.
البته دوربین مورد نظر در ساختار گاوصندوق هوشمند، به صورت مخفی طراحی شده است. بنابراین دوربین به هیچ عنوان در داخل گاوصندوق، قابل به مشاهده نیست.

گاوصندوق روی میز

4. تشخیص خطرات احتمالی

از شاخص‌های مهم دیگر در رابطه با گاوصندوق هوشمند، تشخیص خطرات احتمالی است. البته برای دریافت خطرات به صورت احتمالی، راه‌های متفاوتی در جهت پشتیبانی آن وجود دارد.
برای محصولات با شاخص امنیتی، برای سیستم گلس لاک، در زمان تشخیص خطر، درب محصول پلمپ می‌شود.

با ساختار پلمپ سازی گاوصندوق هوشمند، امکان دسترسی به آن صفر می‌شود. گاهی اوقات، تشخیص برخی از سنسور‌ها، برای بازگشایی قفل، فعال می‌باشند.

در صورت بازگشایی قفل، هنوز درب محصول باز نشده است. بازگشایی قفل، برای گاوصندوق هوشمند، یک اعلان خطر بشمار می‌آید.
به طور مثال، صاحب گاوصندوق، می‌تواند با بازگشایی گاوصندوق، سرگرم فعالیت دیگری شده باشد.

در این شرایط گاوصندوق هوشمند به صورت خودکار، درب را به شکل مجدد قفل می‌کند. از جمله ویژگی‌های دیگر برای گاوصندوق هوشمند، کنترل آن، باز و بسته سازی درب گاوصندوق از راه دور است.

البته این مدل از امکانات در ساختار گاوصندوق هوشمند، از دسته ویژگی‌های مبتنی بر ماهواره است. این مدل از ویژگی‌ها، اجازه باز و بسته سازی قفل از راه دور را بدون بیان رمز به افراد دیگر، به خوبی کنترل می‌کند.

5. سیستم امنیتی بالا

از شاخص‌های دیگر برای گاوصندوق، سیستم امنیتی آن، مانند سیستم تاخیر است. کارکرد این مدل از سیستم، در زمان دوری از محیط کار، تنظیمات قفل آن را در صورت بازگشایی افراد دیگر آشنا با رمز گاوصندوق، به هیچ عنوان درب آن باز نشود.

این فاکتور بسیار ارزشمند برای امنیت سازی بیشتر در ساختار گاوصندوق هوشمند است.

در اصل، با وارد سازی یک کد، در کل ساختار سیستم، در یک بازه زمانی مشخص، تاخیراتی را به وجود می‌آورد. این مدل از گاوصندوق، در برخی از دفاتر و همین طور محیط‌های سازمانی، دارای رفت و آمد‌های بیش از اندازه، بسیار مفید است. حتی در زمان‌هایی که رمز گاوصندوق هوشمند لو رفته باشد مناسب است.

ساختار گاوصندوق هوشمند و ارائه آن، بسیار محدود است. به دلیل وجود تحریم و مشکلات موجود از نظر سیاسی و اقتصادی، دسترسی به برخی از ویژگی‌های محصول وجود ندارد.

در برخی از مدل‌های گاوصندوق هوشمند در داخل ایران، قسمتی از امکانات این مدل از گاوصندوق وجود دارد. به طور مثال، وجود سیستم گلس لاک، اتومات قفل، آژیر ضد سرقت، سیستم دوربین و ضبط نیز وجود دارد.

وجود سیستم ماهواره‌ای، بر روی محصولات گاوصندوق هوشمند وجود دارد. اما نصب سیستم ماهواره‌ای هنوز در داخل گاوصندوق‌های ایرانی هوشمند وجود ندارد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *