ویژگی گاوصندوق ضد زلزله

در بین انواع ویژگی گاوصندوق ضد زلزله شاخص مقاومت و استحکام بالا، در صدر محصولات امنیتی برای مصرف کننده قرار گرفته است. در هر زمان و مکانی، امکان وقوع حوادث و بلایای طبیعی وجود دارد.

به همین دلیل، انسان از گذشته تا به امروز، دقت خود را برای ساخت تجهیزات اولیه برای مراقبت و حفاظت بیشتر از خود، افزایش داده است. امروزه، ابزار‌های کاربردی بیشماری برای محافظت از وسایل ارزشمند انسان به وجود آمده است.

گاوصندوق، یک دستگاه کاربردی برای افزایش امنیت و ایمنی برای مدارک است. زلزله از بلایای طبیعی، که امکان نابودی بسیاری از بنا‌ها را دارد.

البته بیشتر بنا‌های تاریخی و با قابلیت دوام بسیار اندک، با بروز زلزله، مقاومتی نداشته و از بین می‌روند. در ساخت و ساز‌های امروزی، ساخت یک بنا، به کمک ابزار و تجهیزات زیادی، مقاوم سازی می‌شود.

بنابراین بهره‌مندی از یک بنای ایمن، در زمان وقوع زلزله، مشکلات پیش رو را کاهش می‌دهد.

استفاده از گاوصندوق فاکتور بسیار مهمی برای کاهش میزان خسارات به مدارک داخلی آن است. امنیت موجود برای گاوصندوق ضد زلزله، فاکتور اساسی و مهم برای بهره‌مندی از آن است.

ویژگی گاوصندوق ضد زلزله

ویژگی گاوصندوق ضد زلزله عبارت است از:

  1. برند معتبر
  2. ساختار بدنه
  3. مقاومت و استحکام بالا
  4. نسوز بودن
  5. عدم سرقت
  6. ضد آب بودن

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. برند معتبر

از جمله فاکتور‌های مهم برای خرید گاوصندوق ضد زلزله، شناخت و آگاهی از نوع برند است. هر برند، مشخص کننده ویژگی در ساخت و نوع آن است.

البته در صورت وجود هر نوع برند، می‌توان شاخص‌های متفاوتی را برای گاوصندوق مشخص کرد. ابتدا باید اطلاعات خود را نسبت به سایر برند‌ها و اعتبار آن‌ها در میان مصرف کنندگان و ارائه دهندگان آن‌ها، دریافت نمایید.

با کسب دانش و اطلاعات کافی در رابطه با هر نوع برند، با ویژگی‌های آن آشنا می‌شوید. این مسئله کمک کننده در خرید گاوصندوق با شاخص ضد زلزله خواهد بود.

خرابه هایی از دو ساختمان مسکونی

2. ساختار بدنه

از جمله مشخصات گاوصندوق ضد زلزله آگاهی از ویژگی و شناخت بدنه آن و درصد مقاومت و استحکام آن است. از جمله شاخص‌هایی که گاوصندوق ضد زلزله را از میان تمامی گاوصندوق‌های دیگر متمایز می‌کند؛ شاخص بدنه آن است.

بدنه گاوصندوق، باید از مقاومت و استحکام زیادی برخوردار باشد. در زمان وقوع زلزله، با اِعمال فشار بر روی بدنه آن، ضربه یا فرورفتگی در آن وارد نشود.

حتی با فشار زیاد بر روی بدنه گاوصندوق، در زمان وقوع زلزله، امکان شکستگی در بدنه آن وجود دارد. به هر حال، باید دقت زیادی را بر روی بدنه گاوصندوق داشت.
در ساخت گاوصندوق ابتدا از آلیاژ‌های کاربردی برای ساخت آن استفاده می‌کنند. آلیاژ‌های کاربردی برای افزایش مقاومت گاوصندوق، بسیار مهم است.

مقاومت و استحکام گاوصندوق به کمک آلیاژ‌های موجود برای آن، افزایش پیدا می‌کند.
البته درب گاوصندوق ضد زلزله، نسبت به گاوصندوق‌های معمولی، از مقاومت و استحکام بسیار زیادی برخوردار می‌باشند.

3. مقاومت و استحکام بالا

از جمله ویژگی دیگر برای استحکام و دوام گاوصندوق، ساخت جداره‌های آن و استفاده از بتن مسلح است. بهره‌مندی از بتن مسلح، به همراه شبکه به صورت آماتور بندی شده برای گاوصندوق به کار می‌رود.

بهره‌مندی از بتن بین دو جداره گاوصندوق، مقاومت و استحکام آن را دو برابر می‌کند. افزایش مقاومت در برابر وزن زیاد، از شاخص‌های مهم استفاده از بتن مسلح است.
استفاده از بتن در بین دوجداره گاوصندوق، مانند تحمل وزن چهل عدد پراید است.

4. نسوز بودن

فاکتور‌های مهم دیگر در کنار ضد زلزله سازی گاوصندوق، می‌توان به شاخص نسوز بودن آن نیز اشاره داشت. ضد زلزله و ویژگی نسوز بودن گاوصندوق در کنار هم، ساختار گاوصندوق را از نظر ایمنی و امنیت در سطح بسیار بالایی قرار می‌دهد.
در زمان بروز زلزله، امکان خرابی و انفجار لوله‌های گاز بسیار رایج است.

در این زمان، امکان آتش سوزی برای هر بخش از ساختمان امکان پذیر است. به هر جهت، وجود پالایشگاه در نزدیک هر فضا، در زمان وقوع زلزله، امکان بروز آتش سوزی را دو برابر می‌کند.

ساختار گاوصندوق با شاخص نسوز، می‌تواند منجر به نابودی اسناد و مدارک مهم در چنین شرایطی شود. البته ساختار یک گاوصندوق نسوز، قابلیت ضد زلزله بودن را فراهم نمی‌کند.
به هر حال، در زمان خرید گاوصندوق، در ابتدا باید هم نوع نسوز و هم فاکتور ضد زلزله بودن آن را مشخص نمایید.

مردی ایستاده در کنار آوار

5. عدم سرقت

از نکات دیگر در زمان شکل گیری زلزله، وجود یک سیستم ایمنی و ضد سرقت برای گاوصندوق است. وجود شرایط ایمنی و ضد سرقت برای گاوصندوق، در زمان بروز حوادثی مانند زلزله، از وجود هر نوع نفوذ و دستبرد به داخل گاوصندوق توسط اشخاص دیگر به شدت کاهش می‌یابد.
دستبرد به گاوصندوق توسط افراد دیگر در زمان وقوع زلزله، از موارد بسیار زیاد در بروز حوادث ناگوار است.

6. ضد آب بودن

از نکات دیگر، شاخص ضد آب بودن برای گاوصندوق ضد زلزله است. در صورت بروز فشار بیش از اندازه بر روی گاوصندوق، امکان سوراخ یا هر منفذ دیگری بر روی بدنه گاوصندوق وجود دارد.

بنابراین نفوذ آب به داخل گاوصندوق، می‌تواند مشکل ساز باشد. برای کاهش ورود آب به داخل گاوصندوق، باید بدنه مقاومی در برابر آب برای ساختار گاوصندوق تولید شده باشد.

گاوصندوق ضد آب، آسودگی خاطر زیادی را برای عدم نابودی اسناد و مدارک در داخل آن فراهم می‌آورد.
اسناد و مدارک، به دلیل ماهیت کاغذی خود، در برابر آب، مقاومت چندانی ندارند. به همین دلیل، با نفوذ آب به داخل کاغذ، به سرعت آن را به خود جذب می‌کند.

بنابراین نابودی اسناد و مدارک کاغذی، در برابر نفوذ آب به داخل گاوصندوق، بسیار زیاد است. از نکات مهم برای خرید گاوصندوق ضد زلزله، تعیین بودجه و نوع خرید و هزینه آن است.

ابتدا قبل از خرید، نیاز خود را نسبت به گاوصندوق مشخص نمایید. بودجه بندی خرید گاوصندوق را با توجه به نیازمندی خریدار تعیین می‌شود.

گاوصندوق ضد زلزله را به کمک مدل‌های متنوع در بازار، می‌توان خریداری کرد.
البته تنوع در قیمت هر کدام، با توجه به ویژگی‌های کاربردی و نوع ساخت آن‌ها، بسیار متفاوت است.

گاوصندوق ضد زلزله، بهترین نوع و مدل گاوصندوق، برای ایجاد امنیت و عدم شکستگی برای آن است. بسیاری از افراد سودجو و فرصت طلب، در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه، نسبت به سرقت وسایل دیگران، اهتمام می‌ورزند.

به همین دلیل، وزن گاوصندوق‌ ضد زلزله نیز باید زیاد باشد. سارقین توان انتقال و جا به جایی گاوصندوق ضد زلزله با وزن زیاد را نخواهند داشت.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *