یک جفت کلید طلایی

ویژگی شاه کلید گاوصندوق برای باز نمودن تمامی قفل‌های ساخت موثر است. حتی در زمان‌های گذشته، با شنیدن نام شاه کلید، در ذهن، تصویری از یک کلید با یک حالت خاص در ظاهر به وجود می‌آمد.

البته هر نوع تصویر غیر واقعی از شاه کلید گاوصندوق یک تحلیل اشتباه است. در واقعیت، هیچ کلیدی برای باز کردن درب گاوصندوق ساخته نشده است.

هر کلید، می‌تواند باز کننده درب تعریف شده برای خود در ساخت باشد. بسیاری از افراد، تمایل به استفاده از یک کلید، برای بازگشایی هر درب را دارند.
به شکل روزانه، تمامی افراد، در مسیر زندگی خود، با انواع قفل سر و کار دارند.

از بازگشایی درب منزل تا دفتر کار، ماشین، موتور، گاهی اوقات، باز نمودن قفل دوچرخه، از کلید استفاده می‌شود. بنابراین استفاده از کلید، به صورت روزانه برای افراد، یک امر بسیار بدیهی است.

بهره‌مندی از کلید، در زندگی افراد، دارای قدمت بسیار بالا و هشت هزار ساله به خود دارد. البته با گذشت زمان، شکل و ساختار کلید، تغییرات بسیار عمده‌ای را پشت سر گذاشته است.

ابتدا باید یک تعریف جامع، در رابطه با کلید و شاه کلید، بیان کرد.

کلید طلایی

آیا می‌دانید شاه کلید چیست؟

برای شناخت شاه کلید، باید تعریفی برای آن مشخص کرد. شاه کلید، به صورت آنچه که بیشتر افراد در تصور خود آن را گنجانده‌اند؛ وجود ندارد.
در واقع، به مجموعه‌ای از مهارت‌ها و نوع تجربه در بازگشایی انواع درب توسط افراد بستگی دارد.

بنابراین مهارت افراد تا کلید، تاثیرگذاری زیادی بر روی بازگشایی درب دارد. ابتدا باید با دسته‌بندی سیستم قفل گاوصندوق آشنا شد.
هر قفل، شاه کلید مخصوص به خود را دارد.

از اولین خصوصیات موجود برای شناخت شاه کلید، دریافت تاریخچه‌ای برای آن است. شاخص ضامن دار، سال‌های زیادی توسط افراد، مورد استفاده قرار می‌گرفت.

قفل ضامن دار، به وسیله کلید با ظاهر برآمده در اطراف آن، باز می‌شود. قفل سازان، طی سال‌های متمادی، تصمیم به ساخت کلید با ظاهر‌های متنوع کرده‌اند.
در گذشته‌های دور، در زمان رومیان، علاوه بر بهره‌مندی از قفل‌های ضامن دار، به ساخت قفل با قابلیت جا به جایی پرداختند.

ویژگی شاه کلید گاوصندوق از نظر ظاهری

البته با ساخت کلید‌های متنوع در طول زمان، از نظر ظاهری و جنس، از نوع چوب و یا فلز، تنها کاربردی‌ترین نوع کلید برای گاوصندوق از جنس فلزی آن بود.
حتی در گذشته، با ساخت گنجینه یا صندوق‌های قدیمی، کلید اصلی آن، از جنس فلز بود.

اصطلاح کاربردی برای شاه کلید، به ساختار ابتدایی و اولیه قفل‌ها بر می‌گردد. در قرن پانزدهم بسیاری از صنعتگران توانستند، قفل با ساختار فلزی را تولید کنند.
اولین فرایند کلید سازی برای قفل‌های مهم، در کشور انگلستان رقم خورد.

ساختار قفل گاوصندوق

آیا شاه کلید گاوصندوق از پس فناوری‌های نوین بر می‌آید؟

یک سوال و نکته کلیدی در رابطه با شاه کلید گاوصندوق فناوری نوین است. سرعت پیشرفت فناوری‌های به روز، در تمامی نقاط جهان، مانند سرعت نور در همه جا گسترده شده است.

اما طبق برآورد‌های موجود در رابطه با تاثیر فناوری در زندگی انسان، وجود یک نوع فناوری، که باز کننده تمامی قفل‌های گاوصندوق است، رونمایی شد.
در کشور نیویورک، این فناوری، در یک برنامه، به خوبی نمایان و برای مردم تعریف شد.

حتی امکان تصور این که سازندگان قفل برای گاوصندوق، با دزدان همدست شوند، یک فرایند بسیار سخت و ناباورانه است.

فناوری بازگشایی درب گاوصندوق سدید چگونه عمل می‌کند؟

در این فناوری، ابتدا از یک چاپگر سه بعدی استفاده می‌شود.
به واسطه استفاده از این نوع چاپگر، می‌توان به سادگی کلید‌های خاصی را تهیه کرد.
این مدل از کلید‌ها، به سادگی می‌توانند تمامی درب‌های سخت و با دشوار‌ترین نوع قفل را نیز باز کنند.

به واسطه وجود این کلید، سارقین، دیگر نیازی به استفاده از روش‌های متعدد برای بازگشایی گاوصندوق ندارند. آن‌ها به سادگی به واسطه یک کلید، که به عنوان شاه کلید می‌توان از آن یاد کرد؛ درب گاوصندوق را باز می‌کردند.

کسب اطلاعاتی مانند عمق قفل، به برنامه فوق داده می‌شود. بنابراین به سادگی با دریافت عمق قفل، کلید مورد نظر تولید می‌شود.
البته نگرانی‌های زیادی به واسطه شکل گیری این نوع کلید برای بسیاری از سرمایه داران استفاده کننده از گاوصندوق پیش آمده است.

اما تولید کنندگان، شاه کلید، قصد ارائه این فناوری را به تمامی نقاط جهان ندارند.

با ارائه اطلاعات ساخت نوآورانه کلید، به تمامی جهان، دیگر هیچ سرمایه‌ای در دنیا، قابل به حفاظت نیست. بنابراین شاه کلید به سادگی در اختیار افراد نادرست و به ویژه سارقین قرار می‌گیرد.

این موضوع، برای بسیاری از افرادی که در محل کار یا در منزل از گاوصندوق استفاده می‌کنند؛ وجود دارد. بنابراین ساخت شاه کلید، کار سخت و دشواری نبود.
البته تمامی این شکرانه‌ها، به واسطه وجود فناوری و تکنولوژی‌های روز دنیا شکل گرفته است.

گاوصندوق با درب باز

کلید چند محور گاوصندوق چیست؟

ساختار این نوع کلید، برای بازگشایی انواع قفل گاوصندوق مناسب است. البته طراحی اولیه آن، با ورود به ساختار قفل، وضعیت خود را تغییر می‌دهد.
بنابراین تغییر وضعیت برای کلید، همان تغییر در ساختار هندسی آن است.

این مدل از کلید، از سیستم کامپیوتری و هوش مصنوعی، برای شناخت فضای داخلی قفل، استفاده شده است. به کمک شیار و  محور‌های موجود و قابل به طراحی برای ساختار کلید، به سادگی می‌توان آن را تغییر داد.

کلید، فضای داخلی قفل را پر می‌کند. بنابراین بعد از چرخش کلید، قفل به سادگی قابل به بازگشایی است.
البته این نوع کلید، یک کلید ساده و معمولی نیست. به کلید چند محوره، می‌توان نام شاه کلید را نیز داد. ساختار کلید چند محوره، در اصل، یک نوع دستگاه الکترونیکی است.

این دستگاه، از علم الکترونیک و مکانیک در کنار هم است. در این نوع علم، از تکنولوژی، هوش مصنوعی استفاده شده است.
البته این مدل از کلید، در اختیار تمامی افراد قرار نخواهد گرفت.

بلکه تنها افراد خاص، می‌توانند از آن باخبر شوند. بنابراین اگر فردی در کمتر از دو ساعت در زمان، بدون هیچ نوع خرابی برای قفل گاوصندوق، درب آن را باز کرد؛ جای تعجب نیست.
کلید چند محوره، به سادگی این فرایند را انجام می‌دهد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *