نکات خرید گاوصندوق

نکات خرید گاوصندوق هنگام تهیه این محصول باید به درستی رعایت شود. با این کار، گاوصندوق از نظر امنیتی، محافظ مطلوبی برای مدارک در داخل گاوصندوق است.

خریداران گاوصندوق، برای ماندگاری این وسیله و استفاده از آن در طولانی مدت، هزینه می‌کنند. بنابراین برای استفاده مطلوب از گاوصندوق و پرداخت هزینه برای آن، ابدا باید با آگاهی و دقت بیشتری نسبت به خرید این وسیله ارزشمند اقدام کرد.

بدون آگاهی و یا دانش کافی برای خرید گاوصندوق، در زمان استفاده از آن، امکان بروز مشکلات زیادی برای مصرف کننده وجود دارد. یک خریدار، در زمان خرید، بدون آگاهی، می‌تواند یک انتخاب نامطلوب را برای خود رقم بزند.

بنابراین داشتن آگاهی و دقت بیشتر برای اطلاعات کافی در جهت خرید گاوصندوق، به شدت توصیه می‌شود. البته برای استفاده از گاوصندوق ایمن، شاخص‌هایی در نظر گرفته شده است. تمامی شاخص‌های موجود برای گاوصندوق، خود به تنهایی می‌توانند نکته قابل توجه برای خرید مصرف کننده باشند.

نکات خرید گاوصندوق

مهم‌ترین نکات خرید گاوصندوق عبارت است از:

  1. توجه به زبانه
  2. توجه به لولا
  3. قفل گاوصندوق
  4. اطمینان از برند

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

گاو صندوق پایه دار مشکی

1. توجه به زبانه

زبانه، در ساختار گاوصندوق، اولین و ابتدایی‌ترین نکته امن برای این وسیله بشمار می‌آید. جوانبی که برای ساخت و تولید زبانه در گاوصندوق باید مورد توجه باشد شامل موارد زیر است:

  • نوع آن
  • جنس
  • تعداد
  • قطر

در ساختار گاوصندوق، دو نوع زبانه برای آن تعبیه شده است. بنابراین خریداران گاوصندوق با دو دسته بندی از زبانه مواجه می‌شوند.
زبانه‌هایی که برای گاوصندوق به کار می‌رود عبارتند از:

  • زبانه ثابت
  • متحرک

زبانه از نوع ثابت، دارای شکل سراسری و مقطعی است. با افزایش تعداد قطر و زبانه، ساختار با کیفیت‌تری برای گاوصندوق شکل می‌گیرد. برای زبانه ثابت، امنیت ویژه‌ای شکل گرفته است. البته جنس زبانه ثابت، از نوع فولاد است.

2. توجه به لولا

از جمله فاکتور‌های دیگر برای خرید گاوصندوق و دقت به آن، لولا است. لولا، دومین بخش از ساختار گاوصندوق و دارای طراحی امن و مناسبی است. لولا با ساختار فولادی، به شکل پنهانی طراحی شده است.

این مدل از لولا، از امنیت بسیار ویژه و مطلوبی برخوردار هستند. صدمه و آسیب رسانی به لولا با ساختار فولادی، به شدت کم است.

فاکتور‌های دیگری که برای لولا باید در نظر داشت شامل:

  • جنس آن
  • بدنه
  • مواد استفاده شده بین دو قسمت آن

فاکتور‌های فوق، از جمله موارد امنیتی برای ساختار زبانه گاوصندوق می‌باشد. فاکتور مهم در ساخت قسمت‌های گاوصندوق، مواد ابتدایی در ساخت آن است.
فولاد و هر نوع آلیاژ دیگر، باید بتواند برای افزایش مقاومت گاوصندوق کمک کننده باشد. به همین جهت، هر چه میزان فولاد کاربردی در ساخت بدنه انواع گاوصندوق‌های امنیتی افزایش یابد منجر به مقاوم سازی بیشتر آن می‌شود.

گاو صندوق مشکی رنگ

اما فاکتور دیگر، عایق بندی در بین دو جداره است. پوشش دهی مطلوب برای مقاوم سازی گاوصندوق در برابر موارد زیر موثر و مفید است که شامل:

  • آتش سوزی
  • دریل
  • فشار و صدمات مکانیکی

البته در برخی از محصولات تولیدی در بین دوجداره از موادی مانند سیمان استفاده می‌کنند. سیمان به عنوان ماده پر کننده بین این دو قسمت است. البته سیمان، گزینه و ماده مناسبی برای این نوع پوشش دهی برای ساخت گاوصندوق نیست.

طراحی برای قالب درب گاوصندوق، به شکل ضد سرقت، باید به شکل پلکانی باشد. به این صورت، طراحی ایده آلی برای گاوصندوق به وجود می‌آید.
این مدل از گاوصندوق در برابر دیلم مقاومت بسیار زیادی دارد.

4. قفل گاوصندوق

از نکات خرید گاوصندوق توجه قفل آن است. در ساختار گاوصندوق، دو مدل از قفل توسط تولید کنندگان به وجود آمده است.

قفل مکانیکی و قفل دیجیتالی و یا قفل به صورت ترکیبی از این دو مدل است. البته بهره‌مندی از نوع قفل برای گاوصندوق، نسبت به اطمینان و آسان سازی استفاده از آن و میزان دسترسی به قفل است.

گاوصندوق با ساخت قفل از نوع الکترونیکی، دسترسی بسیار راحت‌تری برای بازگشایی آن توسط کاربر دارند. اما در رابطه با قفل مکانیکی، استفاده از آن در مکان‌هایی که دارای شرایط آب و هوایی خاص مانند شرجی دارند مناسب است.

قفل مکانیکی در زمان آتش سوزی و حادثه‌هایی از این دست، قابلیت مقاومت سازی بهتری را از خود نشان داده است. در رابطه با قفل دیجیتال، باید به سرعت بازگشایی بالای آن اشاره داشت. این مدل از گاوصندوق با ساختار قفل دیجیتالی، با سرعت بیشتری نسبت به قفل مکانیکی باز می‌شود.
بنابراین برای افرادی که به زمان و سرعت در کار خود اهمیت می‌دهند استفاده از این مدل گاوصندوق بسیار مهم و حیاتی است.

گاو صندوق با درب باز سفید

5. اطمینان از برند

مدل و انواع متفاوتی از ساخت گاوصندوق با برند‌های بسیار زیاد و متمایز کننده در بازار برای مصرف کننده وجود دارد. بنابراین برای خرید گاوصندوق، باید نسبت به برند آن نیز دقت داشته باشید.

البته برند، همواره صرف هزینه بیشتر برای خرید یک محصول نیست. نسبت به خرید گاوصندوق، به عنوان یک محصول امنیتی، همواره باید دقت خود را نسبت به برند آن بیشتر کنید. انواع قفل گاوصندوق می‌توانند به عنوان یک عامل مهم در جذب امنیت برای ساختار گاوصندوق باشند.

اما عدم بهره‌مندی از قفل اصل و برند در گاوصندوق، یک نقطه ضعف بسیار زیاد بشمار می‌آید. ضد هک و یا شوک سازی قفل برای گاوصندوق، کار هر فردی نخواهد بود.

حتی متخصصین در زمینه قفل‌های گاوصندوق نیز به سادگی نمی‌توانند در این رابطه نظر بدهند. بنابراین بهره‌مندی از یک برند مناسب و استاندارد، به سادگی می‌تواند منجر به آگاهی بیشتر و اطمینان از خرید برای گاوصندوق باشد.

فاکتور دیگر برای استفاده از گاوصندوق، در زمان نصب آن است. نصب گاوصندوق، باید به شکل دقیق انجام شود. البته برخی از گاوصندوق‌ها با ساختار سنگینی برخوردار می‌باشند. شکل سنگین برای گاوصندوق، منجر به عدم نصب آن در یک مکان خاص را دارد.

نصب گاوصندوق تنها برای افزایش امنیت بیشتر برای عدم جا به جایی آن در زمان‌های متفاوت است. البته اگر از سیمان برای وزن گاوصندوق استفاده نشده باشد بسیار گزینه ایده آل و مطلوبی است. بنابراین تنها وزن سنگین برای گاوصندوق از خود آن و از سیمان نیست.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *