نکات انتخاب گاوصندوق اسلحه

نکات انتخاب گاوصندوق اسلحه به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین نمونه را انتخاب کنید. انتخاب گاوصندوق اسلحه‌ای همتراز با نیازهای شما اصلا کار ساده‌ای نیست بلکه مکانیزم به کار رفته در آن، ظرفیت ذخیره‌سازی داخلی و مکانی، مشخصاتی که لازم است که گاوصندوق اسلحه‌ای شما در آن قرار گیرد مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

هنگامی که سلاح گرم خریداری می‌کنید باید آموزشی مطابق با نوع آن اسلحه دریافت کنید.

مزایای نگهداری اسلحه در گاوصندوق

از مزیت های نگهداری اسلحه در گاوصندوق عبارت است از:

  • محفوظ ماندن سلاح از دسترس کودکان
  • جلوگیری از ضربات و آسیب‌های احتمالی
  • در امان ماندن سلاح از افراد بی‌تجربه و نابلد
  • به حداقل رساندن خطر سرقت

گاوصندوق اسلحه چندین سال است که تولید می‌شود و در حال حاضر مشتریان بسیاری پیدا کرده اند. برای هر فرد با توجه به تعداد اسلحه‌ای که نگهداری می‌کنید گاوصندوق‌های متفاوتی مورد نیاز است. برخی از صندوق‌های ایمنی اسلحه دارای قفسه‌های و طبقه‌بندی‌هایی است که چندین نمونه مختلف اسلحه در آن نگهداری می‌شود. در هنگام خرید گاوصندوق بهتر است به یک سری از نکات توجه کنید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید.

تلاش کنید که در زمان انتخاب صندوق‌های ایمنی بزرگ‌تری تهیه کنید تا فضای کافی برای نگهداری سلاح، فشنگ و سایر لوازم جانبی مرتبط با اسلحه در اختیار داشته باشید. زمانی که گاوصندوق اسلحه ایمنی لازم را داشته باشد و زیر نظر کارشناسان مورد تایید قرار گیرد.

نکات انتخاب گاوصندوق اسلحه

نکات انتخاب گاوصندوق اسلحه عبارت است از:

  1. سایز گاوصندوق
  2. وزن گاوصندوق
  3. درجه تحمل گاوصندوق
  4. نوع و ضخامت فولاد استفاده شده
  5. انواع قفل‌های گاوصندوق
  6. مکانیسم‌های حفاظتی
  7. ضمانت گاوصندوق
  8. شناسایی برندهای مختلف
  9. مهم بودن فضای داخلی یا خارجی
  10. قیمت نهایی گاوصندوق
  11. مشخص کنید چه نوع گاوصندوق اسلحه‌ای می‌خواهید

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1.سایز گاوصندوق

اغلب افرادی که گاوصندوق اسلحه خریداری می‌کنند. بعد از مدتی به این نتیجه می‌رسند که بهتر بود گاوصندوق بزرگ‌تری خریداری می‌کردند. افرادی که علاقه‌مند به نگهداری سلاح هستند. بعد از مدت زمانی با کمبود فضا در گاوصندوق خود برای نگهداری از سایر سلاح‌ها و متعلقات مربوط به آن روبرو می‌شوند.

بعضی از گاوصندوق‌ها با طراحی خلاقانه‌ای که برای فضاهای داخلی ایجاد شده علاوه بر سلاح می‌توان اشیای گران قیمت و وسایل دیگری را در آن نگهداری کرد. بعد از خرید توصیه می‌کنیم که گاوصندوقی را تهیه کنید که حداقل 50 درصد فضای بیشتر از آن چیزی که مورد نظرتان بوده داشته باشد؛ اما مواردی وجود دارد که به دلیل‌عدم وجود فضای کافی مجبور به خرید گاوصندوق کوچک می‌شوید.

با توجه به این شرایط به شما توصیه می‌کنیم که از کارشناسان و طراحان متخصص در این حوزه کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. بدون آنکه فضایی را از داخل اتاق شما اشغال کند.

به نحوی ظرفیت داخلی یک گاوصندوق اسلحه با تعداد طبقه‌هایی که برای اسلحه طراحی شده است سنجیده می‌شود. سلاح‌های کمری، سلاح‌های ساچمه‌ای و غیره تماما فضایی را اشغال می‌کنند به همین دلیل بایستی در زمان خرید به فضای مورد نظر توجه ویژه نمود. از نکات دیگری که در مورد گاوصندوق‌های سبک وزن باید رعایت کنید قابلیت اتصال آن است. در صورتی که گاوصندوق خود را بر روی زمین یا دیوار پیچ و پلاک کنید دسترسی را برای افراد متفرقه غیرممکن کرده‌اید.

سایز گاوصندوق اسلحه

2. وزن گاوصندوق

در صورتی که در زمان خرید به دو گاوصندوق مشابه با قیمت متفاوت برخورد کردید باید حتما به وزن گاوصندوق توجه کنید. یکی از آن‌ها نسبت به دیگری وزن بیشتری دارد.

3. درجه تحمل گاوصندوق

بعضی از تولیدکنندگان گاوصندوق اسلحه، این اطمینان را به خریداران می‌دهند تا گاوصندوق آن‌ها را در مقابل حریق حفظ کند؛ لذا باید بدانید که چند ساعت دستگاه می‌تواند در برابر آتش مقاومت کند.

این گاوصندوق‌های دارای دیواره‌های ضخیم و محکمی هستند. ورقه‌های فولادی این دستگاه‌ها در برابر حرارت ناشی از آتش بسیار مقاوم و بادوام است و اجازه ورود و گرما را به داخل دستگاه را حداقل برای یک یا دو ساعت نمی‌دهد.

4. نوع و ضخامت فولاد استفاده شده

در زمان خرید گاوصندوق اسلحه در نظر داشته باشید که چه فلزی در بدنه آن استفاده شده است. بهترین فلز فولاد است که ضخامت و کیفیت مناسبی دارد.
به طور کلی دو نوع ورقه فولادی در اختیار داریم فولاد چینی که به راحتی بریده می‌شود. فولاد آمریکایی مقاومت زیادی دارد به همین دلیل برش آن نسبت به فولاد چینی سخت‌تر است.

5. انواع قفل‌های گاوصندوق

انواع قفل‌های گاوصندوق عبارت است از:

  • مکانیکی
  • اثر انگشتی
  • الکترونیکی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

قفل مکانیکی

این دست از قفل‌ها با چرخش رمز به سمت چپ و راست کار می‌کنند. در نظر داشته باشید که دقیقا چرخش‌ها را صحیح انجام دهید تا بتوانید درب گاوصندوق را باز کنید. در زمان خرید از فروشنده تقاضا کنید تا با شیوه صحیح باز کردن صندوق امانی را به شما آموزش دهند.

این دست از رمزها امنیت فوق‌العاده بالایی دارند. یکی از نقاط ضعف این نوع گاوصندوق‌ها وقت گیر بودن آن است که در مواقع بسیار ضروری با تمرین می‌تواند زمان را کاهش داد. این محصول نیازی به باتری ندارد. به صورت کلی کار کردن با موتور رمزهای مکانیکی دشوار است به ویژه تغییر رمز. برای رفع این راهکار شما می‌توانید از مشاوران فنی و متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

قفل اثر انگشتی

ساختار این نوع قفل‌ها به نحوی است که صاحب گاوصندوق یک یا چند اثر انگشت در حافظه آن ذخیره کند. افراد با توجه به انگشت خود روی صفحه قفل درب گاوصندوق را باز می‌کند.
قفل‌های بیومتریک امنیت زیادی دارند به این دلیل که اثر انگشت برخی از افراد تنها خود فرد می‌تواند گاوصندوق را باز کند. این قفل‌ها با باتری کار می‌کنند و در صورت اتمام باتری باید تعویض شود.

قفل‌های الکترونیکی

تولیدکنندگان گاوصندوق با استفاده از قفل‌های الکترونیکی می‌توانند رمز ورودی خود را بین 4 تا 8 کد در نظر بگیرند. با دسترسی سریع به محتویات صندوق امانی در مواقع ضروری نیاز به اسلحه و اقلام با ارزش دارد. قفل‌های الکترونیکی با باتری کار می‌کنند و زمانی که تمام می‌شوند باید مجدداً شارژ شوند.

قفل و کلید

نخستین و محبوب‌ترین نوع قفل را می‌توان به این مدل اختصاص داد. با توسعه و گسترش یافتن روش‌های سرقت، امنیت گاوصندوق‌ها افزایش یافته است. این نمونه در گاوصندوق‌ها کمتر دیده شده است. شما می‌توانید نسبت به قفل‌های استفاده شده در گاوصندوق انتخاب کنید.

گاوصندوق اسلحه

6. مکانیسم‌های حفاظتی

مکانیسم‌های حفاظتی یکی از 11 نکته اصلی خرید گاوصندوق اسلحه است. این گاوصندوق‌ها حاوی ورق‌های فولادی ضخیم، قفل با کیفیت و ایمنی بالا، خاصیت مقاومت در برابر آتش سوزی و حرارت.

ویژگی‌های گاوصندوق‌های حفاظتی اعم از:

مشخص کردن سوراخ‌هایی در کف و بدنه گاوصندوق برای نصب آن به زمین و دیوار برای جلوگیری از حمل و انتقال آن توسط سارقین.

با نصب پنل sms بر روی گاوصندوق هر بار باز و بسته شدن درب sms آن را برای شخص ارسال کنید.

این تکنولوژی تحت عنوان سیستم هوشیار نامیده می‌شود.

بعضی از تولیدکنندگان به سفارش مشتریان صندوق ایمنی بر روی گاوصندوق اسلحه خود نصب می‌کنند تا هر فردی که قصد باز کردن درب دستگاه را داشته باشد زنگ هشدار به صدا در بیاید.

7. ضمانت گاوصندوق

یکی از 11 نکته اصلی خرید گاوصندوق اسلحه، ضمانت خرید است. بعضی از تولیدکنندگان صندوق ایمنی محصولات خود را ضمانت نمی‌کنند. این نکته بسیار مهم است چرا که ممکن است مشکلی به وجود آید که نیاز به پیگیری از سوی سازنده محصول باشد.

برخی از تولیدکنندگان به مدت 1 الی 2 سال محصول خود را ضمانت می‌کنند. به ندرت پیش می‌آید که این قبیل از محصولات را ضمانت مادام العمر کنند.

8. شناسایی برندهای مختلف

شما می‌توانید از وب سایت‌های فروشگاهی زیادی به صورت حضوری و آنلاین خریداری کنید. هر برندی مزایا و معایب مختلفی دارد. برخی از آن‌ها مجهز به قفسه‌ها و کشوهایی می‌باشند که بعضی دیگر دارای قفسه‌های متحرک هستند. برخی از برندها هیچ کدام از این ویژگی‌ها را ندارند.

بعضی از سازندگان از فولاد استاندارد در بدنه گاوصندوق استفاده می‌کنند. برخی از برندها، در برابر حریق بسیار مقاوم هستند و از قفل‌های ایمن و مختلفی در محصولات خود استفاده می‌کنند. گزینه‌های بسیاری وجود دارد که باید پیش از خرید برندهای معتبر را مورد بررسی قرار دهید تا صندوق ایمنی مرغوبی خریداری کنید. کلیه ویژگی‌های یک صندوق امانی ضد سرقت و قابل اعتماد را داشته باشد از همین رو لازم است که تمامی جوانب را در نظر بگیرید نه صرفا برخی از آن‌ها.

9. مهم بودن فضای داخلی یا خارجی

توجه داشته باشید در گاوصندوق اسلحه سایز داخلی نسبت به سایز خارجی بسیار حائز اهمیت است. ابتدا مشاهده کنید که فضای داخلی گاوصندوق چگونه است به این دلیل که بعد از خرید و نصب گاوصندوق شما تنها از فضای داخل آن استفاده می‌کنید. با توجه به محدودیت‌های فضایی که وجود دارد عرض، ارتفاع و عمق را مشخص کنید.
در این باره می‌بایستی با متخصص فروش و طراحان مختلف مشورت کنید؛ سپس گاوصندوق اسلحه‌ای را خریداری کنید؛ به این دلیل تنوع سایز دستگاه‌ها بسیار بالا است.

10. قیمت نهایی گاوصندوق

قیمت از 11 نکته اصلی خرید گاوصندوق اسلحه است. تعدادی از این گاوصندوق‌ها ارزان قیمت هستند. برخی از آن‌ها کیفیت و اطمینان خاطر بیشتری برخوردار می‌باشند. تعدادی از گاوصندوق‌های دیگر تصور می‌کنند که تنها محصولات گران قیمت کیفیت مناسبی دارند. بدون توجه به میزان درجه امنیت گاوصندوق‌ها گران‌ترین آن‌ها را خریداری کنید. باید به قیمت گاوصندوق و میزان امنیت آن توجه کنید.

11. مشخص کنید چه نوع گاوصندوق اسلحه‌ای می‌خواهید

نمونه‌های مختلفی از گاوصندوق اسلحه‌ای وجود دارد که کاملا با یکدیگر متفاوت هستند پیش از خرید در نظر داشته باشید و کاملا آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. برخی از صندوق امانات ضخیم یا نازک هستند.
این مسئله را در نظر داشته باشید که آیا گاوصندوق اسلحه‌ای که خریداری می‌کنید برای سایر نمونه‌های دیگر اسلحه نیز ممکن است در آینده مناسب باشد یا خیر.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *