نقاط ضعف و قوت گاوصندوق دیواری

آگاهی از نقاط ضعف و قوت گاوصندوق دیواری در جهت شناسایی بهترین محصول، یک فاکتور ارزشمند است. امروزه، استفاده از گاوصندوق دیواری، با ویژگی‌های آن، از جهت پنهان سازی بیشتر، مورد توجه مشتریان قرار گرفته است.

بسیاری از مهندسین ساختمان، در طراحی فضای داخلی گاوصندوق، به صورت دیواری، بخش مشخصی را در نظر می‌گیرند.
گاوصندوق با شاخص دیواری، گزینه مناسب برای مراقبت از اموال و دارایی افراد است.

البته هر نوع از گاوصندوق، نسبت به تولید خود، دارای نقاط قوت و ضعف بیشماری است. نکات ضعف و قوت در زمان خرید گاوصندوق، بسیار کمک کننده می‌باشد.

از مهم‌ترین فاکتور‌ها برای شناسایی یک گاوصندوق مناسب، قابلیت پنهان سازی آن است. استفاده از فرایند پنهان سازی گاوصندوق، به صورت دیواری، یک فاکتور مهم برای ایجاد امنیت آن است.

به کمک یک آینه و یا به همراه یک تابلو، قسمت پشتی دیوار، به خوبی پوشانده می‌شود. در این مدل از محصول گاوصندوق به شکل پنهان، سارق، باید از هوش بسیار بالایی برخوردار باشد.

هوش سرقت، در این مرحله از استفاده گاوصندوق دیواری، به سطح بالایی از خود می‌رسد. گاوصندوق باید در مکانی که ذهن سارقین به دنبال آن نمی‌رود قرار بگیرد.

نقاط ضعف و قوت گاوصندوق دیواری

نقاط قوت گاوصندوق دیواری عبارت است از:

  1. اندازه و ابعاد
  2. سیستم رمزنگاری ایمن
  3. وزن پایین گاوصندوق دیواری
  4. نصب آسان

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. اندازه و ابعاد

از ویژگی‌های مثبت دیگر در جهت استفاده از گاوصندوق دیواری، قیمت مناسب آن است. گاوصندوق دیواری، نسبت به محصولات تولیدی دیگر آن، دارای قیمت و هزینه بسیار پایینی را به خود اختصاص می‌دهند.

از عامل‌های تاثیرگذار بر روی قیمت گاوصندوق دیواری، ابعاد و اندازه آن است. گاوصندوق دیواری، ساختار بسیار کم جا و با بخش داخلی کم عمقی برخوردار است.

این مدل از گاوصندوق، دارای قیمت بسیار پایین‌تری است. ضخامت کمتر در قالب استفاده از فولاد برای ساختار گاوصندوق، از نکات مورد توجه در رابطه با آن است.

گاوصندوق دیواری کوچک

2. سیستم رمزنگاری ایمن

از فاکتور‌های مهم دیگر که از نقاط قوت گاوصندوق بشمار می‌آید؛ وجود سیستم رمزنگاری برای ساختار گاوصندوق دیجیتال است. بهره‌مندی از رمز‌های عددی به صورت تمام دیجیتال، در قفل اثر انگشتی، بهترین و مناسب‌ترین گزینه است.

استفاده از گاوصندوق با شاخص کلید، گزینه خوبی برای مراقبت از اسناد و مدارک ارزشمند نیست. استفاده از مدل قفل کلیدی برای ساختار گاوصندوق دیواری، فضای داخلی بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد.

بنابراین از قسمت دیوار، به درستی بیرون می‌زند. به شکل کلی، بهره‌مندی از گاوصندوق دیجیتال، در مقایسه با گاوصندوق‌های دیگر، کاربرد بهتری را برای شاخص دیواری به ارمغان می‌آورد.

البته نقاط ضعف موجود برای این مدل از گاوصندوق، در جهت محدودیت‌هایی در رابطه با با محیط فوق العاده شرجی و مرطوب است. بهره‌مندی از گاوصندوق دیجیتال در شرایط آب و هوایی فوق، گزینه مناسبی برای ساختار دیواری آن نیست.

3. وزن پایین گاوصندوق دیواری

وزن گاوصندوق دیواری کم است و از ویژگی‌های بارز برای آن به شمار می‌آید. این مدل از گاوصندوق، دارای وزن بسیار اندک و در نتیجه مشکلات انتقال نسبت به محصولات سنگین را ندارند.

وزن اندک، یک فاکتور برای قوت گاوصندوق و حتی عدم امنیت برای ساختار آن را به وجود می‌آورد. بنابراین هر دو فاکتور، یعنی قوت و ضعف را در ساختار این مدل از گاوصندوق به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

4. نصب آسان

گاوصندوق دیواری، در زمان نصب، باید به صورت کاملأ هم سطح قرار بگیرد. هیچ نوع فضایی برای دیلم انداختن به گاوصندوق نباید وجود داشته باشد.

البته انجام این فرایند، به دقت و مهارت بسیار زیادی برای گاوصندوق نیازی دارد. به این صورت، هیچ آسیبی به دیواره گاوصندوق و اطراف آن وارد نمی‌شود.
برای خرید گاوصندوق به صورت دیواری و یا معمولی، سوالات زیادی برای خریدار به وجود می‌آید.

البته در زمان خرید، باید به نقاط ضعف و قوت آن نیز دقت زیادی داشت. برای دریافت سوالات در زمان خرید گاوصندوق دیواری و معمولی، اولین سوال، قرارگیری نوع وسیله کاربردی در فضای مورد نظر برای گاوصندوق است.

چه وسایلی باید در داخل گاوصندوق قرار بگیرد؟
حجم و ارزشمندی برای دارایی گاوصندوق به چه شکل است؟
خریدار گاوصندوق مستاجر و یا صاحبخانه است؟
البته وجود اسناد بیشتر با حجم زیاد، نیاز به ساختار گاوصندوق با ابعاد و اندازه بزرگ‌تر را می‌طلبد.

نقاط ضعف گاوصندوق دیواری عبارت است از:

  1. مسائل مرتبط با فیکس سازی گاوصندوق با دیوار
  2. عمق کم
  3. استفاده ناکافی از فلز فولاد

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

گاوصندوق داخل دیوار

1. مسائل مرتبط با فیکس سازی گاوصندوق با دیوار

از نکات و یا معضل‌های اصلی برای ساختار گاوصندوق دیواری، فیکس سازی آن برای دیوار است. البته نوع دیوار، برای قرارگیری گاوصندوق از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
گاوصندوق با شاخص دیواری، باید از همه جهات، ضخامت کافی را در اختیار خود داشته باشد.

محصول موردنظر، باید با دیوار همسطح شود. با شکل گیری همسطحی کامل با دیوار، هیچ بیرون زدگی در آن مشاهده نمی‌شود.
از مدل‌های دیگر آن، قرارگیری یک تابلو یا یک آینه، بر روی آن، پوشش دهی بی نظیری را به وجود می‌آورد.

2. عمق کم

از مشکلات اصلی برای ساختار گاوصندوق دیواری، عمق کم آن است. البته شاخص استفاده از گاوصندوق دیواری با ساختار بزرگ، بیشتر در مشاهده فیلم‌ها امکان دارد.
صرف نظر از شاخص بزرگ بودن گاوصندوق، این مدل از گاوصندوق دیواری، ابعاد و اندازه بسیار محدود و کم عمقی دارد.

بنابراین ساختار داخلی آن بسیار کوچک است. برای افرادی که به دنبال فضای کاربردی بیشتر برای ساختار گاوصندوق هستند؛ استفاده از مدل گاوصندوق دیواری، به هیچ عنوان به آن‌ها پیشنهاد نمی‌شود.

3. استفاده ناکافی از فلز فولاد

از جمله نکات بسیار ناراحت کننده در رابطه با گاوصندوق، ضخامت اندک آن است. استفاده ناکافی از فلز فولاد برای ساختار و بدنه گاوصندوق، منجر به بروز مشکل می‌شود.
فولاد کاربردی برای ساختار گاوصندوق دیواری، به شکل معمول، در مقایسه با مدل‌های دیگر، بسیار نازک است.

اما نکته متمایز کننده گاوصندوق دیواری نسبت به نازکی آن با گاوصندوق‌های دیگر در درب آن است. درب گاوصندوق، از فولاد با لایه بسیار ضخیم تولید شده است.

لایه‌های فولادی بیشتر برای ساخت درب، مقاوم سازی بی نظیری را برای ساختار گاوصندوق دیواری به وجود آورده است. در زمان خرید گاوصندوق از هر مدلی، ابتدا باید فاکتور‌های امنیتی آن را در نظر داشته باشید.
گاوصندوق، باید در هر شرایط و موقعیت آب و هوایی، مقاوم باشد. در موقعیت زلزله و آتش سوزی و شرایط غیر مترقبه دیگر، ساختار مقاومت گاوصندوق یک فاکتور بسیار مهم است.

البته مقاومت زیاد برای گاوصندوق، باید به صورت استاندارد و مورد تائید مراکز رسمی باشد. در صورت قرارگیری گاوصندوق در داخل دیوار، از فرایند نسوز بودن آن چشم پوشی نکنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *