کارکرد گاوصندوق ضد آب

گاوصندوق ضد آب یا Waterproof به منظور آسودگی خاطر در منزل به ویژه سازمان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی، موسسات مالی، بانک‌ها، مراکز آموزشی و غیره است که باعث افزایش اطمینان صاحب کسب و کار می‌گردد.

شما با خرید گاوصندوق ضد آب علاوه بر اینکه می‌توانید با خیالی آسوده از آتش سوزی صندوق خود اطمینان داشته باشید دیگر نیازی نیست از لحاظ سیل یا سونامی نگران وسایل و مدارک با ارزش خود باشید.

گاوصندوق ضد آب به دلیل جدید بودن و بروز بودن فناوری‌های موجود در ساخت و تولید این نوع محصولات توسط هر سازنده‌ای تولید نمی‌شوند بلکه تنها برخی از شرکت‌ها هستند که اقدام به تولید و ساخت این چنین صندوق‌هایی می‌کنند.

وجود متریال و مواد اولیه بکار رفته شده در گاوصندوق‌های ضد آب از کشورهای اروپایی وارد شده است؛ از همین رو تمامی تولیدکنندگان قادر به ساخت و تولید این نمونه صندوق‌های نیستند.

گاوصندوق ضد آب

کارکرد گاوصندوق ضد آب

بیشترین کارکرد گاوصندوق ضد آب برای مناطق سیل‌خیز و افرادی است که در مجاورت رودخانه یا دریا زندگی می‌کنند که هر لحظه ممکن است در اثر طغیان رودخانه آب به داخل منزلشان سرازیر شود و موجب از بین رفتن محتویات داخل صندوق گردد.

البته گاوصندوق‌های واترپروف برای ادارات و شرکت‌ها بسیار لازم و ضروری است؛ زیرا میلیون‌ها سند و مدارک افراد را نزد خود نگهداری می‌کنند. دقت داشته باشید در بیشتر سازمان‌های بزرگ یا حتی خانه‌های هوشمند مجهز به سیستم اطفای حریق است که در زمان آتش سوزی آب را با فشار و قدرت بالایی به سمت کف منزل هدایت می‌کند.

با وجود چنین شرایطی چنانچه که صندوق شما از دل آتش جان سالم به در آورد احتمالا با نفوذ سیلابی که به سمت آن روانه می‌شود دچار آسیب می‌شود.

از مهم‌ترین مشکلاتی که در صورت نفوذ آب روی صندوق‌ها امکان دارد ایجاد شود این است که احتمال زنگ زدن صندوق وجود دارد در این صورت اگر صندوق شما مجهز به قفل بیومتریک یا دیجیتال باشد از کار خواهد افتاد.

یکی از راهکاری‌های تشخیص استاندارد ضد آب بودن گاوصندوق وجود استاندارد Etl آمریکا است که برای اثبات قابلیت این نوع محصولات تعبیه شده‌اند.
البته استاندارد UI از دیگر استانداردهای معتبری است که می‌تواند عمق مشخصی از آب برای مدت زمان مشخصی شناور می‌شود تا مشخص گردد این گاوصندوق تا چه مدت در این شرایط دوام می‌آورد.

البته با توجه به اینکه هر گاوصندوقی که ضد آب است ضرورتا نسوز نیست بلکه این دو مقوله دو فاکتور کاملا جداگانه هستند که بستگی به نوع عایق و جنس بدنه گاوصندوق دارد.

وزن گاوصندوق‌ ضد آب بسیار بالا می‌باشد که در هنگام شناور شدن در آب این وزن سنگین‌تر خواهد شد و به کف رودخانه هدایت می‌شود. یکی از ویژگی‌های گاوصندوق‌های واترپروف مقاوم بودن قفل صندوق زیر آب است. طراحی و ساخت این نوع گاوصندوق‌ها از بهترین و مرغوب‌ترین متریال‌هایی است که قادر به نفوذ آب به داخل آن نخواهد شد.
یک مسئله‌ای که مورد توجه است درزگیری این صندوق‌ها می‌باشد به این صورت که از امکان کوچک‌ترین قطره آبی به داخل صندوق و داخل قفل دیجیتال و مکانیکی امکان ندارد.

گاوصندوق واترپروف

مقایسه گاوصندوق waterproof و water resistant

در بازار دو نوع گاوصندوق ضد آب موجود است. یک مدل گاوصندوق‌های واترپروف هستند که هیچ نوع آب و رطوبتی به داخل صندوق نفوذ نمی‌کند.
مدل دیگر گاوصندوق‌های water resistant هستند که تا مدت‌های قادر هستند داخل آب شناور بمانند؛ اما هیچ ضمانتی برای سالم ماندن آن گاوصندوق و اقلام و اسناد و مدارک آن وجود ندارد.

گاوصندوق‌های waterproof نشان استاندارد Etl آمریکا را دارند. این نوع گاوصندوق‌ها در برابر آب بسیار مقاوم و بادوام هستند.

در صورتی که بر روی این گاوصندوق حجم بالایی آب ریخته شود نیازی نیست که نگران اشیا و مدارک داخل آن باشید؛ زیرا ذره ای قطره آب به داخل صندوق نفوذ نخواهد کرد از این بابت آسوده خاطر باشید. لازم است که بدنه صندوق را کاملا خشک کنید.

در صورتی که گاوصندوق در حجم بالایی از آب شناور باشد قابلیت نفوذ آب به داخل صندوق وجود دارد. توجه داشته باشید که در هنگام خرید مدل گاوصندوق شما از درجه امنیتی بالایی برخوردار باشد.

در صورتی که در منطقه‌ای زندگی می‌کنید احتمال جاری شدن سیلاب یا آبگرفتگی است مناسب‌ترین گزینه تهیه گاوصندوق ضد آب یا گاوصندوق واترپروف است که در جایی نصب شود که تا  حدودی با سطح زمین فاصله داشته باشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *