مشخصات گاوصندوق ضد زلزله

گاوصندوق ضد زلزله از سری گاوصندوق‌هایی است که در برابر ضربه مقاومت زیادی از خودشان نشان می‌دهند. جنس بدنه گاوصندوق زلزله به نحوی طراحی و ساخته می‌شود که در مقابل ضربه مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد. هنگام ساخت گاوصندوق باید فاکتورها و استانداردهای مربوطه برای تولید گاوصندوق به درستی رعایت شود. یکی از ویژگی‌های مهمی که در گاوصندوق‌های ضد زلزله وجود دارد این است که این نوع گاوصندوق‌ها امنیت بسیار بالایی دارند؛ بنابراین در سیستم قفل‌ها از قفل‌های دیجیتال و اثر انگشت استفاده می‌شود.

اگر شما قصد دارید که گاوصندوق را خریداری کنید؛ بهتر است به سراغ گاوصندوق‌هایی بروید که قفل اثر انگشتی و یا قفل دیجیتال داشته باشتد و درون آن‌ها خاصیت ضد زلزله نیز وجود داشته باشد. هنگامی که شما قصد دارید محصول با کیفیتی را خریداری کنید، بهتر است به دنبال فروشگاه‌های معتبر بروید؛ متاسفانه بسیاری از فروشندگان سودجو و فرصت طلب هستید و از عدم آگاهی مردم سوء استفاده می‌کنند. یکی از فاکتورهایی که مشتریان در هنگام خرید گاوصندوق به دنبال این هستند این است که حتماً گاوصندوق آن‌ها خاصیت زلزله داشته باشد.

شما باید در نظر بگیرید که در کشورهایی که بسیار پیشرفته هستند مانند ژاپن، تقریباً تمامی تجهیزات که در کشور وجود دارند می‌توانند در برابر زلزله، سونامی، سیل و غیره مقابله کنند و بسیار خوب از خودشان مقاومت نشان بدهند؛ ولی در مواردی مانند گاوصندوق‌ها نیز این موارد بسیار رعایت می‌شود که بتواند در برابر زلزله از خودش به خوبی مقاومت نشان دهد.

در کشور ما به دلیل اینکه ایران روی گسل‌های فعال قرار دارد و احتمال خطر زلزله در بسیاری از شهرها وجود دارد. زمانی که شما قصد دارید محصول مانند گاوصندوق خریداری کنید بهتر از محصول را خریداری کنید که خاصیت ضد زلزله بودند داشته باشد و یک مورد بسیار مهم در گاوصندوق به حساب می‌آید.

گاوصندوق ضد زلزله

مشخصات گاوصندوق ضد زلزله

گاوصندوق‌های ضد زلزله مانند محصولات دیگری که برای گاوصندوق وجود دارند دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. اگر شما قصد دارید که گاوصندوق خود را خریداری کنید باید بدانید که نیاز است تا مشخصات لازم که برای این گاوصندوق وجود دارد را بدانید.

در واقع گاوصندوق ضد زلزله از این قاعده مستثنا نیست ویژگی‌ها و مشخصاتی را دارد که در ادامه نیز به قصد داریم به آن‌ها اشاره کنیم. این موارد از سری موارد بسیار مهمی هستند که شما در هنگام خرید گاوصندوق ضد زلزله باید به آن‌ها دقت کنید و حتما آن‌ها را مد نظر داشته باشید.

جنس بدنه گاوصندوق ضد زلزله

یکی از موارد بسیار مهمی که درباره گاوصندوق‌های ضد زلزله اهمیت دارد جنس بدنه آن‌ها می‌باشد. اولین و مهم‌ترین فاکتوری که شما در هنگام خرید باید به آن دقت کنید: بدنه گاوصندوق باید از فولاد ضد برش ساخته شود تا در اثر فشار دچار آسیب نشود. در هنگام ساخت گاوصندوق ضد زلزله باید از سوپرآلیاژهای حرفه‌ای استفاده کنید این موضوع باعث می‌شود مقاومت بدنه‌ افزایش پیدا کند.

البته به دلیل شرایط تحریمی که در کشور ما وجود دارد بسیاری از کارخانه‌ها برای اینکه بتوانند سوپرآلیاژها را به دست بیاورند با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. در سال‌های اخیر با کمک دولت این سوپرآلیاژها در اختیار کارخانه‌ها و نمایندگی‌ها به راحتی قرار گرفته است و کارخانه‌ها توانستند محصولات با کیفیت را تولید کنند. زمانی که به سراغ خرید گاوصندوق ضد زلزله می‌روید حتماً باید از نمایندگی‌های معتبر و شناخته شده خرید خودتان را انجام دهید.

یکی دیگر از مواردی که برای گاوصندوق ضد زلزله اهمیت دارد این است که این نوع گاوصندوق‌ها باید از موادی درون بدنه آن‌ها استفاده شده باشند که آن‌ها نسبت به گاوصندوق‌های معمولی مقاومت بیشتری داشته باشند. در واقع در درب این گاوصندوق‌ها باید از همان سوپرآلیاژهای استفاده شود که برای بدنه به کار می‌رود.

گاوصندوق ضد زلزله

گاوصندوق ضد زلزله بتنی

گاوصندوق‌های ضد زلزله فشار زیادی را تحمل می‌کنند؛ به همین دلیل در میان دوجداره این گاوصندوق‌ها از بتن‌های مسلح با شبکه‌های آماتوربندی استفاده می‌شود. در واقع بتنی که در این نوع از گاوصندوق به کار می‌رود توانایی تحمل 500 تن وزن را دارد.

نسوز بودن گاوصندوق‌های ضد زلزله

همانطور که در جریان هستید احتمال اینکه آتش سوزی و انفجار در هنگام زلزله اتفاق بیفتد؛ بسیار زیاد است و همین انفجار و آتش سوزی می‌تواند خسارت‌های بسیار زیادی را بعد از زلزله به وجود بیاورد. در شهرهای صنعتی مانند عسلویه این خطرات و آسیب‌ها بسیار زیاد هستند. در این شهرها باید حتما از گاوصندوق‌های ضد زلزله استفاده شود تا علاوه بر اینکه از آسیب‌ها و خطرات زلزله جلوگیری می‌کند تا بدین وسیله از محتویات داخل گاوصندوق محافظت شود.

ضد سرقت بودن گاوصندوق‌های ضد زلزله

در صورتی که زلزله برای شهر و روستا اتفاق بیفتد؛ در این صورت امکان سرقت اموال و دارایی‌های مردم موضوعی است که به شدت افزایش پیدا می‌کند. پیش از خرید گاوصندوق بایستی به دنبال گاوصندوق‌های ضد زلزله باشید تا قابلیت ضد سرقت بودن را داشته باشد. ضد سرقت بودن گاوصندوق از مواد بسیار مهم در دستگاه مخصوصا در گاوصندوق‌های ضد زلزله محسوب می‌شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *