مزایای گاوصندوق‌های کلید

گاوصندوق کلید امن را می‌توان در دسته محصول ایمنی قرار داد. در واقع این سیستم الکترونیکی در مقایسه با قفل‌های معمولی درب‌ها از مزایای زیادی برخوردار است.
گاوصندوق کلید مشابه یک جعبه مقاوم و مستحکمی از جنس فولاد یا فلز می‌باشد. این صندوق‌های امنیتی در خارج از منزل نصب می‌شود تا به این وسیله بتوان با وارد نمودن صحیح کدها به کلیدها دسترسی یافت. این نوع رمزها صرفا به شما اختصاص دارد و برای دسترسی پیدا کردن افراد به این کلیدها تعبیه شده است.
البته در صورت بی‌توجهی به این مسئله موجب خواهد شد تا رمز آن در دسترسی سایرین قرار گیرد و اموال و دارایی‌های شما به خطر بیفتد. در ادامه مزایای گاوصندوق‌های کلید را بررسی خواهیم کرد.

مناسب‌ترین مکان برای نصب گاوصندوق کلید

در نظر گرفتن یک مکان مناسب و ایمن برای گاوصندوق کلید می‌تواند در حفظ امنیت منزل‌تان بسیار موثر باشد. برای نمونه می‌توان گاوصندوقی که در نزدیکی منزلتان است و در معرض دید عموم قرار گرفته است؛ باعث کاهش امنیت محصول شما شده است.

بیشتر کارشناسان در این صنعت تاکید می‌کنند که این نوع محصولات امنیتی را باید در مکانی خارج از دید قرار دارد مانند کمد دیواری، زیر زمین و غیره نگهداری شود.

امنیت گاوصندوق مساله‌ی بسیار مهمی است، برای افزایش ایمنی گاوصندوق کافی است که هر از چند گاهی رمز آن را تغییر دهید.

بیشتر گاوصندوق‌های کلید فاقد کد تولید می‌شوند سپس در دسترس افراد قرار می‌گیرند آن‌ها برای اولین بار کد را تنظیم می‌کنند. شما می‌توانید به راحتی رمز صندوق خود را تغییر دهید منتهی باید رمزی را انتخاب کنید که نه خیلی سخت و نه خیلی آسان باشد.

در صورت سخت بودن احتمال فراموش کردن آن وجود دارد و باعث می‌شود که شما دچار دردسر شوید. اما از آن طرف هم رمزی که انتخاب می‌کنید نباید خیلی آسان باشد تا سارقین به راحتی با حدس زدن بتوانند درب آن را باز کنند. با توجه به موارد مطرح شده می‌توان امنیت صندوق را افزایش داد.

گاوصندوق کلید

مهم‌ترین مزایای گاوصندوق‌های کلید

مهم‌ترین مزایای گاوصندوق‌های کلید عبارت است از:

  1. امنیت بالا برای کودکان
  2. پیشگیری از سرقت‌
  3. عدم نیاز به تعویض قفل
  4. دسترسی داشتن به منزل از راه دور

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. امنیت بالا برای کودکان

گاوصندوق کلید برای کودکانی که بعد از تعطیل شدن از مدرسه به منزل برمی گردند؛ بسیار مناسب است. این محصول آزادی عمل بیشتری به بچه‌ها می‌دهد تا بدون هیچگونه نگرانی و دردسری بتوانند با در اختیار داشتن گاوصندوق کلید وارد منزل شوند.

2. پیشگیری از سرقت

از مهم‌ترین مزایای گاوصندوق‌های کلید افزایش امنیت منزل است. این ویژگی موجب کاهش یافتن سرقت‌ها شده سات و سارقین دیگر قادر نخواهند بود که بتوانند مانند سابق درب خانه را بشکنند و وارد شوند.

گاوصندوق‌ کلید خود به خود مهم‌ترین عامل برای سارقین هستند که در صدد ورود به منزلتان می‌باشند. با تمامی این تفاسیر می‌توان امنیت منزل شما را افزایش دهند. با توجه به اینکه سارقین پیش از دسترسی به کلیدها باید آگاهی داشته باشند که چند رقم کد وجود دارد.

اغلب افراد تنها به کدهای چهار رقمی کارت‌های بانکی خود اکتفا می‌کنند.

در حالی که برای انتخاب رمز گاوصندوق شما باید از کدهای پنج تا شش رقمی استفاده کنید؛ زیرا این تعداد شماره یا کد رمز احتمال حدس زدن سارقان را تقریبا غیر ممکن می‌کند.
ضربه زدن یا آسیب زدن به گاوصندوق علاوه بر وقت گیر بودن تولید صدای ناهنجاری می‌کند؛ به این دلیل که سارقین به ناچار از ابزارهای سنگین استفاده می‌کنند.

3. عدم نیاز به تعویض قفل

در بعضی از منازل با توجه به افزایش تعداد مستاجران نیاز است که قفل‌ها عوض شوند؛ از این رو برای اینکه نخواهید هر بار بعد از تعویض مستاجر جدید قفل‌ها را عوض کنید؛ به راحتی به در اختیار داشتن گاوصندوق کلید تنها رمز آن را تغییر دهید.
این کار موجب صرفه جویی در وقت و انرژی شما می‌شود. در نتیجه خیالتان از امن بودن وسایل منزل راحت است.

گاوصندوق کلید

4. دسترسی داشتن به منزل از راه دور

با این ترفند دیگر لازم نیست که شما بخواهید کلید‌هایتان را زیر تشک یا هر جایی که تصور کنید مخفی کنید بلکه این امکان برای شما فراهم شده است که بتوانید هر زمان که نیاز داشتید منزل یا محل کارتان را امن نگه دارید.

در برخی از مواقع ممکن است برای طولانی مدت سفر باشید یا دور از منزل باشید؛ از همین رو از شخصی بخواهید که به منزل شما سرکشی کند و همچنین گیاهان و گل‌ها را آبیاری کند داشتن یک صندوق کلید این اطمینان را برای شما فراهم می‌کند که فرد به کلیدها دسترسی دارد.

گاوصندوق کلید در محوطه‌های باز امتیازات زیادی دارد. با توجه به این در مرحله نخست نیاز است که مطمئن شوید که صندوق را به صورت صحیح نصب کرده‌اید.

در صورتی که مکان مناسبی برای آن در نظر نگیرید مرتب از این بابت مضطرب و نگران خواهید بود که آیا افراد ناشناس به کلیدها دسترسی دارند یا نه.
گاوصندوق کلید برای افرادی که تمام اعضا در خارج از منزل شاغل هستند بسیار مفید است.

بهترین ترفند برای نگه داشتن کلیدهای یدکی منزل این است که آن‌ها را خارج از منزل خود نگهداری کنید. به عنوان مثال می‌توانید کلیدهای یدکی منزلتان را در دفتر کار و کلیدهای یدکی دفتر کارتان در منزل نگهداری کنید تا درصورت نیاز به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

مدل‌های متفاوتی از صندوق‌های امنیتی کلید در بازار موجود است.

یکی از بهترین نوع گاوصندوق کلید، مدل الکترونیکی آن است که با انتخاب یک کد رمز است. مدل‌های دیگر از گاوصندوق کلید هستند که با استفاده از تلفن‌های هوشمند و برنامه تلفن همراه کنترل و مدیریت می‌شوند.

نکته بسیار مهمی که در این باره وجود دارد این است که محصولی که برای خرید در نظر می‌گیرید بایستی از این ویژگی برخوردار باشد تا بتواند هزاران ترکیبی احتمالی را در خود ذخیره کند. هر چقدر رمز انتخابی پیچیده و سخت‌تر باشد احتمال حدس زدن آن توسط دیگران غیر ممکن خواهد بود.
اکنون به خوبی با تمامی مزایای گاوصندوق کلید آشنا شدید امیدوارم که این مطلب توانسته باشد به شما در انتخاب این محصول کاربردی موثر باشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *