محاسبه حجم گاوصندوق

نحوه محاسبه حجم گاوصندوق یکی از معیارهایی است که تولیدکنندگان این دست از محصولات در زمان ساخت به آن توجه می‌کنند. با توجه به اینکه این دستگاه به شکل یک مکعب مستطیلی است؛ بنابراین باید براساس فرمول زیر انجام شود:

طول گاوصندوق × عرض گاوصندوق × ارتفاع گاوصندوق

عوامل مختلفی بر روی حجم گاوصندوق موثر هستند. هر کدام از این عوامل بر روی پروژه تولید صندوق موثر و سرنوشت ساز هستند. تولیدکنندگان مختلفی که اقدام به ساخت صندوق‌های نسوز و ضد سرقت می‌کنند. در هنگام ساخت محصول باید به کیفیت و استاندارد بودن آن توجه ویژه داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل در حجم گاوصندوق، وزن گاوصندوق است. از دیگر عواملی که در انتخاب گاوصندوق موثر هستند حجم دستگاه است که باید دارای یک سری ویژگی‌هایی از جمله سایز، وزن محصول که در محاسبه حجم گاوصندوق بسیار تاثیرگذار است. در حقیقت منظور از سایز یک گاوصندوق طول، عرض و ارتفاع آن است.

به عنوان نمونه می‌توان گفت که برای تولید یک گاوصندوق هتلی اندازه خاصی در نظر گرفته شده است این ابعاد در حجم این محصول مستقیما تاثیرگذار است. برای ساخت گاوصندوق اثر انگشتی برای فضاهایی که امنیت بسیار مهم است سایز مشخصی را می‌توان در نظر گرفت. گاوصندوق‌های اسلحه‌های برای استفاده در فضاهای مهم از جمله پادگان‌ها و مراکز نظامی بیشترین استفاده و کاربرد را دارد به نحوی به سرقت بردن محتویات گاوصندوق در این مکان‌ها اصلا کار آسان و راحتی نیست. با توجه به ابعاد گاوصندوق می‌توان مواد کم یا بیشتری را داخل صندوق قرار داد از همین رو قیمت آن نیز تغییر خواهد کرد.

عوامل موثر بر روی حجم گاوصندوق

نکات مهم برای محاسبه حجم گاوصندوق

مهم‌ترین نکات برای محاسبه حجم گاوصندوق چه ایرانی و چه خارجی تاثیرگذار است عبارتند از:

  1. کاربرد
  2. قیمت
  3. وزن

تولیدکنندگان گاوصندوق برای ساخت هر کدام از این محصولات سیاست‌های خاصی را در نظر گرفته‌اند مانند شرکت گاوصندوق سدید که بیشتر محصولات آن سنگین وزن است با ابعاد بزرگ می‌باشد با توجه به اینکه حجم محصولات بسیار زیاد و متنوع است. از دیگر شرکت‌ها می‌توان به تولید کننده گاوصندوق سایروس اشاره کرد که با توجه به نوع کاربرد و استفاده هر کدام در حجم‌های مختلفی قرار دارد.

1. کاربرد

بهتر است بدانید که گاوصندوق‌های بایگانی از نظر حجم کاملا برعکس نمونه‌های خانگی هستند. با توجه اینکه گاوصندوق‌های بایگانی برای نگهداری و محافظت و بایگانی اسناد و مدارک مختلف و فراوان است. از همین رو می‌توان برای طراحی فضای داخل گاوصندوق طبقاتی را مشخص کرد.

گاوصندوق‌های بایگانی نسبت به سایر محصولات دیگر ارتفاع و حجم بالایی دارند و تا حدودی عریض می‌باشند. ساختار هندسی این دست از محصولات به شکل مستطیل و بلند و حجیم است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید گاوصندوق‌های ویترینی در طلا و جواهر فروشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. گاوصندوق‌های طلافروشی‌ها زیر ویترین مغازه تعبیه شده است.

عوامل موثر بر روی حجم گاوصندوق

2. قیمت

در صورتی که حجم یک محصول با کاربرد آن متناسب نباشد از همین رو بر روی قیمت آن تاثیرات منفی می‌گذارد. به عنوان نمونه یک گاوصندوق را در نظر بگیرید که تمایل دارید از آن در منزل استفاده کنید.

در حالی که این محصول تحت عنوان گاوصندوق خانگی برخلاف استاندارد از نظر حجم بسیار فراتر از انتظار شما طراحی و تولید می‌شود. به طور کلی هر چقدر حجم گاوصندوق بیشتر باشد بر روی قیمت محصول بسیار تاثیرگذار است.

از همین رو در هنگام تولید و ساخت آن از مواد و متریال‌های بیشتری استفاده می‌شود تا این محصول در ابعاد بزرگ‌تر تولید گردد و منجر به افزایش قیمت آن می‌شود. در نظر داشته باشید که این عوامل بر روی تمامی محصولات صدق نمی‌کند. چنانچه که برخی از محصولات از جمله گاوصندوق لوسل با ابعاد و حجم بسیار کوچک تولید گردد به علت داشتن طراحی خاص و زیبای آن قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. گاوصندوق ایگل به دلیل وجود طراحی زیبا و منحصر به فرد معمولا نسبت به سایر محصولات دیگر گران‌تر است. توصیه می‌شود هنگام انتخاب گاوصندوق خانگی ترجیحا محصولی را خریداری کنید که کوتاه، مربعی و کوچک باشد.

گاوصندوق مشکی با وزن بالا

3. وزن

یکی از عوامل تاثیرگذار در نحوه محاسبه حجم گاوصندوق وزن آن است. با توجه به اینکه وزن انواع گاوصندوق‌ها با توجه به کاربرد هر کدام از آن‌ها کاملا متفاوت است. برای نمونه می‌توان به گاوصندوق‌های خانگی اشاره کرد که وزن آن‌ها بین 150 تا 250 کیلوگرم است. سنگین وزن بودن گاوصندوق دلیلی بر امنیت و ایمن بودن آن نیست همانطور که سبک وزن بودن برخی از صندوق‌های امانی دلیل بر ناامن بودن آن‌ها نخواهد بود.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه نمود تا امنیت دستگاه حفظ شود قفل و رمز آن است. توجه داشته باشید که رمزی که برای صندوق انتخاب می‌کنید نباید خیلی ساده و راحت باشد. همچنین نباید خیلی هم سخت و دشوار باشد تا در صورت نیاز به محتویات داخل صندوق به راحتی بتوانید درب را باز کنید.

در حال حاضر گاوصندوق های هوشمند در عین اینکه وزن سبکی دارند از ایمنی و امنیت بالایی برخوردار هستند. چرا که تنها با زدن کد رمز درب باز نمی شود بلکه صاحب دستگاه باید حتما حضور داشته باشید؛ از همین رو به سرقت بردن این نوع دستگاه امکان پذیر نیست. از مزایای گاوصندوق هوشمند این است که تنها در صورتی درب صندوق باز خواهد شد که حتما صاحب آن حضور داشته باشد؛ زیرا باید حتما اثرانگشت او یا عنبیه چشم آن اسکن شود تا درب باز گردد و به محتویات داخل دستگاه دسترسی یابید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *