عوامل تاثیرگذار در کیفیت گاوصندوق

عوامل تاثیرگذار در کیفیت گاوصندوق تنها با ساخت زیبا از نظر ظاهری تعریف نمی‌شود. برای خرید بهتر و مطلوب برای یک سازمان، ابتدا باید شاخص امنیت را در نظر داشت.

یک سازمان، مغازه یا یک فروشگاه در سطح وسیع‌تر آن، نیاز به امنیت برای پول و تمامی اسناد داخلی، در ساختار گاوصندوق را دارد.

اندازه، وزن مناسب، قفل ایمن، مقاومت در برابر آتش، تولید با کیفیت، حفاظت در برابر رطوبت و صفحه کلید روشن، همگی از عوامل تاثیرگذار در کیفیت گاوصندوق هستند.

سودمندی هر کدام از ویژگی‌های فوق، بستگی به نیاز و کاربری افراد از آن را دارد. فاکتور مهم در رابطه با گاوصندوق، در ابتدا شناسایی اندازه و ابعاد آن است.
اولین عامل تاثیرگذار بر روی کیفیت گاوصندوق، اندازه و ابعاد آن است. اندازه بزرگ و یا کوچک برای سیستم گاوصندوق همواره بر روی وزن آن نیز تاثیر می‌گذارد.

بنابراین هر فاکتور تعیین کننده در ساخت گاوصندوق، به عنوان یک عامل موثر در آن عمل خواهد کرد. اندازه برای گاوصندوق، باید متناسب با نیاز مصرف کننده تولید شود.
بنابراین بیشتر تولید کنندگان برای ساخت و اندازه گیری ساختار گاوصندوق، به مراتب دقت خود را بر روی نیاز مصرف کننده و یا مشتری، افزایش می‌دهند.

عوامل تاثیرگذار در کیفیت گاوصندوق

عوامل تاثیرگذار در کیفیت گاوصندوق عبارتند از:

  1. اندازه
  2. وزن
  3. قفل
  4. مقاومت در برابر آتش سوزی
  5. کیفیت در ساخت
  6. حفاظت در برابر رطوبت

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. اندازه

اندازه گاوصندوق برای قرارگیری پول، جواهرات یا اسناد و مدارک است. بنابراین قرارگیری تمامی موارد فوق، باید بدون درهم ریختگی، با یک نظم منسجم، در کنار هم قرار داده شود.

امکان اضافه سازی حجم دیگری از پول و جواهرات در کنار هم، هر کدام، در آینده، شکل می‌گیرد. بنابراین وجود اندازه بزرگ یا متناسب با حجم گیری داخلی آن در آینده، یک شاخص مهم در زمان خرید گاوصندوق است.
فضای داخلی از نظر اندازه، باید برای افزایش یا کاهش وسایل ارزشمند داخلی آن، قابلیت کاربرد داشته باشد.

گاوصندوق مشکی با درب باز

2. وزن

وزن گاوصندوق ارتباط بسیار نزدیکی با شاخص اندازه دارد. زمانی که اندازه گاوصندوق بزرگ، به مراتب، متریال کاربردی بیشتری نیز در ساخت آن به کار رفته است.

بنابراین وزن بیشتری را نیز به خود اختصاص می‌دهد. وزن بیشتر با اندازه بزرگ، همخوانی دارد. اندازه و وزن بیشتر، فرایند دزدی توسط سارقین از گاوصندوق را بسیار دشوار و سخت می‌کند. البته وجود سنگینی بیشتر برای ساختار گاوصندوق، تنها به منزله، استفاده از فولاد بیشتر نیست.

بلکه در بخش میانی گاوصندوق، از بتن هم استفاده شده است. بهترین ساختار برای افزایش امنیت این مدل از گاوصندوق، تنها نصب آن‌ها بر روی زمین است.

3. قفل

از جمله نکات دیگر برای شاخص بندی کیفیت گاوصندوق، قفل آن است. امنیتی که گاوصندوق، بیشتر آن را از طریق قفل، برای مدارک و وسایل ارزشمند افراد، به وجود می‌آورد.

امنیت برای ساختار قفل، نکته بسیار کلیدی و ارزشمند در جهت استفاده از گاوصندوق ایمن و استاندارد است.
قفل، عدم راه نفوذ افراد غریبه به قسمت داخلی گاوصندوق است.

برای استفاده از قفل گاوصندوق، همواره دو نکته وجود دارد که عبارتند از:

  • قفل چرخشی یا مکانیکی رمز دار
  • قفل دیجیتالی یا الکترونیکی

بهره‌مندی از قفل دیجیتال، به نسبت به قفل‌های دیگر، از سرعت بهتر و بیشتری برخوردار است. البته که قفل با رمز مکانیکی، دوام و قابلیت اعتماد پذیری بالایی را به خود اختصاص داده است.
با این حال، ترجیحات فردی در زمان خرید گاوصندوق، تنها به شاخص قفل یا اندازه و ابعاد نیست.

4. مقاومت در برابر آتش سوزی

برای دریافت و استفاده از گاوصندوق با کیفیت، مراقبت از اشیاء گرانبهاء است. حفاظت و مراقبت از گاوصندوق در برابر آتش سوزی یک فرایند بسیار مهم است.

از امتیازات اولیه برای کاهش آتش سوزی برای گاوصندوق، امتیاز ضد آتش بودن آن است. تعداد دقیقه‌هایی که برای ساختار گاوصندوق نسوز، در زمان جلوگیری از آتش سوزی تعبیه شده، بسیار مهم است.

یک گاوصندوق با شاخص استاندارد و نسوز، در برابر آتش سوزی، باید به مدت یک ساعت از خود مقاومت داشته باشد. البته دریافت یک ساعت مقاومت در برابر آتش سوزی برای کیفیت گاوصندوق، تنها به میزان تحمل پذیری آن بستگی دارد.

گذاشتن اسلحه داخل گاوصندوق

 

5. کیفیت در ساخت

برای تولید گاوصندوق ابتدا از ورق‌های فولادی بسیار مقاوم و با ضخامت بالا استفاده می‌شود. برخورداری از لولا‌های مخفی و استفاده از سیستم پیچ و مهره، رول و بولت، در جهت نصب آن بر روی زمین انجام می‌شود. استفاده از سیستم پیچ و مهره و رول بولت، همگی از مشخصه و ویژگی‌های امن برای گاوصندوق می‌باشند.

بهره‌مندی از سیستم ضد سرقت، در برابر اثرات ضربه و برش قفل، باید فعال باشد. اثرات ضربه و برش برای قفل، همگی در تضمین امنیت آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

6. حفاظت در برابر رطوبت

از نکات مهم برای افزایش کیفیت گاوصندوق، عدم بروز مشکل از جانب دریافت رطوبت بالا برای ساختار گاوصندوق است. برای مراقبت و حفاظت از اشیاء گرانبهاء در ساختار گاوصندوق، نسبت به خرید آن، بهترین نوع آن را انتخاب می‌کنید.

پس قرارگیری گاوصندوق در یک مکان امن، یک فاکتور مهم دیگر است. به طور مثال، بهره‌مندی از زیر زمین، یک فضای ایده آل برای قرارگیری گاوصندوق، نسبت به سایر فضا‌های مرتبط با یک خانه است.

بیشتر خانه‌های قدیمی، در ساختار خود، دارای زیرزمین می‌باشند. البته امروزه، به دلیل گسترش شهرنشینی و آپارتمان نشینی، دیگر وجود زیرزمین، به فراموشی سپرده شده است.

حتی برای ساخت خانه‌های ویلایی نیز، ساخت و شکل گیری زیرزمین، به ندرت انجام می‌شود.
رطوبت موجود در ساختار زیر زمین، به نسبت سایر بخش‌های یک منزل، متفاوت است.

البته برخی از ساختار زیر زمین‌ها، دارای درصد بیشتری از رطوبت می‌باشند. در صورت نگهداری گاوصندوق در یک مکان مرطوب، بروز مشکل برای وسایل داخلی آن مانند: سند‌های کاغذی و عتیقه، مشکل ساز می‌شود.

اما در صورت قرارگیری وسایل فوق، در داخل گاوصندوق ضد آب، رطوبت زیاد، مشکلی را برای وسایل داخلی گاوصندوق به وجود نمی‌آورد. در صورت قرارگیری ساخت یک منزل، در یک محیط سیل خیز، استفاده از گاوصندوق ضد آب، بسیار کاربردی و مفید است.

زیر زمین نیز، از مکان‌هایی با قابلیت قرارگیری در معرض سیل است. بنابراین بهره‌مندی از گاوصندوق ضد آب، کمک کننده در جهت جلوگیری از بروز آسیب و صدمه به ساختار گاوصندوق و وسایل داخلی آن، در زیر زمین و یا هر فضای دیگری از خانه است. بنابراین تمامی مدارک و اسناد در ساختار گاوصندوق ضد آب، خشک و دست نخورده باقی می‌ماند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *