عوامل تاثیرگذار بر قیمت گاوصندوق

قیمت گاوصندوق یکی از فاکتورهای بسیار مهم و تاثیرگذار در انتخاب نوع صندوق است، به دلیل نوسانات ارز و عدم ثبات قیمت فولاد و فلزات قیمت این محصول دائما در حال تغییر است.

در حال حاضر خرید بهترین و با کیفیت‌ترین گاوصندوق کار چندان راحتی نیست، گاوصندوق‌های بسیاری از برندهای ایرانی و خارجی گرفته در اندازه، قیمت و کاربردهای مختلف در بازار که کار انتخاب را برای ما سخت‌تر کرده است.

به عنوان مثال در صورتی که زیبای محل کار یا منزلتان برایتان مهم است به شما پیشنهاد می‌کنم که بهترین گاوصندوق، از نوع هتلی را انتخاب کنید که در عین حالی که بسیار زیبا است از امنیت فوق العاده مهمی برخوردار می‌باشد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت گاوصندوق

گاوصندوقی که شما بخواهید اموال و دارایی‌های خود را در منزل یا محل کار خود یا حتی خودروی شخصی خود از آن استفاده کنید و احتمال به سرقت رفتن اموالتان را به حداقل ممکن برسانید.

همچنین دارای قابلیت‌های منحصر به فردی باشد براساس عوامل مختلفی اعم از جنس بدنه، سایز، نوع زبانه، قفل، و سایر موارد از این دست در طراحی و تولید آن لحاظ می‌شود که دارای بالاترین استاندارد و کیفیت است.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت گاوصندوق عبارت است از:

  1. اندازه گاوصندوق
  2. وزن
  3. قفل
  4. کلید مادر
  5. ضد نسوز بودن
  6. تجهیزات و امکانات جانبی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. اندازه گاوصندوق

اندازه گاوصندوق با یکدیگر کاملا متفاوت است. هر چقدر سایز یک گاوصندوق بزرگ‌تر باشد وزن آن نیز بیشتر خواهد بود.
سایز فضایی که گاوصندوق در آن محل قرار می‌گیرد باید پیش از خرید مد نظر قرار بگیرد. در صورتی که مستاجر هستید بهتر است صندوقی را خریداری کنید که وزن کمتر از 100 کیلوگرم داشته باشد تا حمل آن راحت‌تر انجام شود.

عوامل موثر بر روی قیمت گاوصندوق

2. وزن

وزن گاوصندوق‌ در مدل‌های مختلف با یکدیگر فرق دارد، گاوصندوق‌ها بر اساس وزن به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

  1. سبک
  2. متوسط
  3. سنگین

1) گاوصندوق‌های سبک

گاوصندوق‌های هتلی و خانگی جزء کوچک‌ترین صندوق‌ها هستند که وزن بسیار سبکی دارند. معمولا این نوع گاوصندوق‌ها دارای یک طبقه یا دو طبقه هستند که برای مناسب برای نگهداری و محافظت از اسناد، مدارک با ارزش و مهم است همچنین می‌توان به راحتی طلا و زیورآلات، سکه، وجوه نقدی خود را نیز داخل آن نگهداری کرد تا از دستبرد سارقین در امان بماند.

2) گاوصندوق‌های آسانسوری

این نوع گاوصندوق‌ها در دسته متوسط قرار می‌گیرند که از دو بخش تشکیل شده‌اند در قسمت فوقانی ویترین تعبیه شده است که با فشاردادن یک دکمه به سمت پایین منتقل و قفل می‌شود.

گاوصندوق‌های آسانسوری بیشترین کاربرد را در موزه‌ها، طلافروشی‌ها و ساعت فروشی‌ها دارند که قیمت نسبتا بالایی دارد.
گاوصندوق‌های بانکی به دلیل حجم بالایی از پول، اموال و دارایی‌های مهم و ارزشمندی که در خود نگهداری می‌کند بایستی از لحاظ اندازه بزرگ و سنگین وزن باشند.

متریالی که در ساخت بدنه گاوصندوق‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد در وزن آن بی‌تاثیر نیست. در هنگام خرید باید توجه داشته باشید که وزن بالا و بتن‌های داخل گاوصندوق بانکی، باعث نشده است تا فضای آن کوچک شود.

3. قفل

یکی از فاکتورهای کیفی در هر گاوصندوقی نوع قفل طراحی شده بر روی در صندوق است. مدل‌های مختلفی از قفل بر روی درب صندوق تعبیه شده است که به سه دسته قفل‌های مکانیکی، الکترونیکی و دیجیتال تقسیم می‌شود.
هر کدام از این قفل‌ها ویژگی‌ها مثبت و منفی دارند از همین رو بر روی قیمت گاوصندوق بسیار تاثیرگذار هستند.

گاوصندوق سنگین وزن

4. کلید مادر

کلید مادر یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت گاوصندوق است. این کلید به شما در هنگام فراموشی رمز گاوصندوق و قفل شدن کامل آن کمک می‌کند.
کلید مادر به هیچ عنوان کپی نمی‌شود به همین دلیل در حفظ و نگهداری آن باید نهایت تلاش خود را انجام دهید؛ زیرا وجود یک کلید مادر به تنهایی می‌تواند اموال و دارایی‌های شما را به خطر بیندازد در صورت مفقود شدن این کلید بایستی در اسرع وقت به شرکت تولیدکننده گاوصندوق مراجعه نمایید.

5. ضد نسوز بودن

با توجه به شاخص استاندارد UL که مربوط به سطح ایمنی در برابر حرارت است. گاوصندوقی با داشتن این شاخص که در برابر حرارت مستقیم و آتش سوزی‌های شدید مقاومت و استحکام لازم را دارد بدون اینکه کمترین آسیبی به محتویات داخل صندوق وارد شود.

معمولا میزان حرارت گاوصندوق‌های نسوز کوچک به راحتی تا 800 درجه‌سانتی‌گراد به مدت یک ساعت به راحتی قابل تحمل است.

در این نوع گاوصندوق‌ها علاوه بر اینکه هیچ آسیبی به محتویات داخل صندوق نمی‌رسد بلکه رنگ کاغذ هم در اثر حرارت هیچ گونه تغییری نخواهد کرد این مدت زمان و میزان حرارت برای گاوصندوق‌هایی که سایز بزرگ‌تری دارند بیشترین کاربرد و کارایی را دارد.

6. تجهیزات و امکانات جانبی

خدمات پس از فروش مانند ضمانت پنج ساله، سنسور هشدار دهنده، جنس ورق، لولای گاوصندوق، نوع قفل و تقسیم‌بندی فضای داخلی و سایر عوامل دیگر از سایر امکانات جانبی می‌باشد که جزء یکی از فاکتورها است که با کسب اطلاع از آن می‌توانید محصولی مطمئن و با کیفیت خریداری نماید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *