ضخامت فولاد گاوصندوق 

ضخامت فولاد گاوصندوق از نکاتی است که در هنگام خرید این محصول با کیفیت و استاندارد بایستی مورد توجه قرار گیرد. زمانی که برای خرید گاوصندوق اقدام می‌کنید باید نکات و پارامترهای مختلفی را در نظر داشته باشید.

یکی از این نکات مهمی که مخصوصاً در گاوصندوق‌های آسانسوری و یا گاوصندوق‌های دیگر اهمیت دارد این است که قطر و ضخامت ورق‌هایی که در گاوصندوق به کار رفته است به چه میزان می‌باشد.

اگر شما زمانی که به سراغ خریدن گاوصندوق می‌روید اطلاعات لازم و کافی درباره آن‌ها نداشته باشید ممکن است گاوصندوق با اندازه بزرگ انتخاب کنید و گاوصندوق را خریداری کنید که قیمت بسیار زیادی دارد؛ ولی مشخصات فنی و ویژگی‌های مناسب برای شما نداشته باشند؛ پس هنگامی که به سراغ خرید گاوصندوق می‌روید باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشید.

یکی از نکات بسیار مهمی که وجود دارد این است که گاوصندوقی مناسب است که بتواند ویژگی‌های امنیتی بسیار بالایی را در اختیار شما قرار دهد و سارقان نتواند به راحتی آن را با استفاده از ابزارهای مکانیکی مختلفی باز کنند. تاثیر جنس گاوصندوق بر امنیت آن فوق‌العاده است.

یکی از نکات بسیار مهمی که درباره گاوصندوق‌ها اهمیت دارد این است که این گاوصندوق شما باید نسوز باشد. همچنین قفل‌هایی که درون گاوصندوق وجود دارد و جنس گاوصندوق از چه مواردی است که در خرید گاوصندوق و شما باید به آن دقت کنید.

گاوصندوق 

Gauge چه چیزی می‌باشد و چه کارایی در کار صندوق دارد؟

در واقع اگر بخواهیم درباره Gauge با زبان بسیار ساده صحبت کنیم شما باید بدانید که ضخامت ورق‌های فلزی که در گاوصندوق‌ها به کار می‌رود را با این عبارت را اندازه گیری می‌کنند.

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم معمولاً گاوصندوق‌ها امروزه با ورق ضخامت‌های متفاوت می‌سازند و این موضوع می‌تواند باعث شود تا کاربری و گاوصندوق آن مشخص شود. در واقع ضخامت ورق فولاد با عددی که Gauge به دست می‌آورد یک رابطه برعکس می‌باشد.

هر چقدر اندازه این مقدار بیشتر باشد. در نتیجه ضخامت فولاد گاوصندوق و ورق‌هایی که در گاوصندوق‌ها وجود دارند تا حد بسیار زیادی کم می‌شود. اگر در گاوصندوق عبارت 1.4 وجود داشته باشد و به معنای این است که ضخامت فولاد شما یعنی یک چهارم میلیمتر می‌باشد.

شما باید دقت کنید تا گاوصندوق شما جای امنی داشته باشد؛ زیرا ممکن است تحت خطر بسیار زیادی قرار بگیرد. شما نیاز دارید تا گاوصندوق‌ها در فضای مشخص شده قرار دهید. در گاوصندوق‌ها معمولاً در معرض خطر بسیار بیشتری می‌باشند؛ پس در گاوصندوق شما باید ضخامت بیشتری نسبت به بقیه قسمت‌ها داشته باشد.

شما باید بدانید به هر میزانی که ضخامت و جنس فولاد بیشتر باشد در نتیجه انتقال حرارت در آن تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند. در واقع همان طور که می‌دانید فولادی یک نوع رسانایی بسیار قوی برای حرارت و گرما می‌باشد. امروزه برای اینکه بتوانند گاوصندوق‌های نسوز را تهیه کنند تلاش می‌کنند تا از عایق‌های حرارتی استفاده کنند و بتوانند رسانایی فولاد را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند.
معمولاً عایق‌های حرارتی که درون گاوصندوق استفاده می‌شود بتن، سیمان و مصالح دیگر هستند تا بتوانند قابلیت نسوز بودن را برای گاوصندوق به وجود بیاورند.

گاوصندوق 

بهترین ضخامت فولاد برای گاوصندوق چه عددی می‌باشد؟

همانطور که تا این قسمت از مقاله به آن اشاره کردیم امروزه ضخامت‌های فولاد متفاوتی را برای هر گاوصندوق به کار می‌برند تا بتواند کاربری‌های متفاوتی را نیز از آن‌ها به دست بیاورند. به عنوان مثال امروزه برای ضخامت فولادی که در گاوصندوق‌های خانگی به حساب می‌رود عدد بسیار متوسطی را در نظر می‌گیرند و این عدد بین 10 تا 12 یعنی حدود 2 الی 3 میلیمتر می‌باشد.

اگر بخواهیم در گاوصندوق‌های حرفه‌ای ضخامت فولاد را بررسی کنیم مانند گاوصندوق‌های ویترینی و همچنین گاوصندوق‌های اداری این ضخامت باید عدد بیشتری باشند و عددی بین 7 و 4 میلیمتر برای آن‌ها عدد بسیار مناسبی می‌باشد.

همچنین در بدنه و درب گاوصندوق‌ها از ضخامت بیشتری استفاده می‌شود تا شکل دهی یا اینکه جوشکاری در زمان ساخت آن‌ها کمتر شود و گاوصندوق محکم‌تر باشد. در واقع یکی از کارهای بسیار سختی که وجود دارد جوشکاری و همچنین خم کردن ورقه‌هایی با ضخامت بسیار زیاد است که این موضوع در بسیاری از موارد کاربردی نیست.

این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد که شما در هنگام خرید گاوصندوق باید به آن دقت کنید. ضخامت فولاد از نکات اساسی و مهم می‌باشد و این موضوع زمانی می‌تواند کاربری باشد که شما بتوانید بسیار عالی در کنار ویژگی‌های دیگر از آن استفاده کنید و همین موضوع می‌تواند کیفیت گاوصندوق مدنظر شما را افزایش دهد.

گاوصندوق 

در واقع شما زمانی که به سراغ خریدن گاوصندوق می‌روید باید از میزان ضخامت فولاد اطلاعات کافی را به دست بیاورید؛ زیرا این میزان ضخامت فولاد می‌تواند مقاومت گاوصندوق و میزان رسانایی گاوصندوق را به شما اطلاع بدهند. نکته‌ای که وجود دارد این است که اطلاع یافتن از این مورد کار بسیار راحتی نیست و شما حتماً باید در این زمینه از افراد باتجربه و شرکت‌های با تجربه استفاده کنید تا بتواند از استانداردهای لازم اطلاعات مناسبی را به دست بیاورید و بتوانید گاوصندوق‌های مناسبی را خریداری کنید.

پس با توجه به ویژگی‌هایی که گفته شد یکی از موادی که اهمیت بسیار زیادی دارند و در هنگام خریدن گاوصندوق شما باید به آن دقت کنید ضخامت فولاد گاوصندوق می‌باشد؛ زیرا این ضخامت فولاد می‌تواند در واقع امنیت گاوصندوق شما را مشخص کند و شما حتما باید به آن دقت کنید.

اگر شما در این زمینه تجربه کافی را ندارید؛ بهتر است حتما با مشاورانی که وجود دارند مشورت کنید یا اینکه در اینترنت به دنبال به دست آوردن این اطلاعات باشید تا بتوانید گاوصندوق بسیار مناسبی را برای خودتان خریداری کنید و هزینه‌ای که در نظر می‌گیرید را به درستی خرج کنید.

ممکن است شما به دلیل نداشتن اطلاعات کافی گاوصندوقی را خریداری کنید که برای شما مناسب نیست و شما فقط با خرید این نوع از گاوصندوق پول خودتان را هدر داده‌اید؛ پس به این نکاتی که در این مقاله به آن اشاره شد بسیار زیاد دقت کنید و حتما آن‌ها را در نظر داشته باشید تا بتوانید یک گاوصندوق مناسب با نیاز خودتان خریداری کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *