سیستم هشدار دهنده گاوصندوق

کدام سیستم هشدار دهنده گاوصندوق بهتر است؟ این سوالی است که ممکن است در هنگام خرید ذهن شما را درگیر کند. برای پاسخ به این سوال در ادامه گفتار با ما همراه باشید.

امروزه در گاوصندوق‌ها برای اینکه بتواند سطح ایمنی آن‌ها را افزایش دهند و آن‌ها را ارتقا بدهند از آپشن‌های مانند: سیستم گلس لاک، آژیر ضد سرقت یا سیستم تأخیر استفاده می‌کنند که تمامی موارد از سیستم‌های هشداردهنده به حساب می‌آید. این که کدام یک از گاوصندوق‌ها دارای کدام از این آپشن‌ها هستند شما باید در هنگام خرید به این موضوع دقت کنید.

سوالی که به وجود می‌آید این است که کدام یک از این آپشن‌ها برای گاوصندوق‌ها موثر هستند؟
آیا گاوصندوق‌ها باید به کدام یک از این سیستم‌ها هم جهت باشد تا بتوانند امنیت بالاتری در اختیار کاربران قرار قرار بدهند؟
اینکه کدام گاوصندوق باید کدام یک از سیستم‌های هشدار دهنده را داشته باشد بحث بسیار مهمی است که در ادامه مقاله به آن می‌پردازیم. قبل از اینکه بخواهیم این موضوع را بررسی کنیم باید عملکرد هر کدام از سیستم‌های هشدار دهنده را بدانیم.

گلس لاک بهترین سیستم امنیتی

گلس لاک در واقع یکی از سیستم‌های هشداردهنده هوشمندی است که برای بالا بردن افزایش امنیت معمولاً در گاوصندوق‌های بسیار شیک و گرانقیمت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در واقع گلس لاک یک ارتباط بسیار هوشمندی را بین زبانه و قفل گاوصندوق به وجود می‌آورد. در واقع در قسمت میانی گاوصندوق شیشه‌ای قرار می‌گیرد که هرگونه دسترسی که به صورت غیرمجاز به قفل و زبان‌ها ایجاد می‌شود را از بین می‌برد و از آن جلوگیری می‌کند. برای آنکه افراد بتوانند به محتویات درون گاوصندوق نفوذ پیدا کنند باید شیشه را بشکنند.

گاوصندوق امنیتی

در صورتی که شیشه شکسته شود تمامی زبانه‌ها تا بیشترین میزان خودش باز می‌شود و به اصطلاح گاوصندوق پلمپ می‌شوند؛ پس در این حالت به صورت هر فعالیتی باز کردن درب گاوصندوق غیرممکن می‌شود.

زمانی که گاوصندوق پلمپ شود تنها افرادی می‌توانند این نوع گاوصندوق‌ها را باز کند تکنسین‌های شرکت مخصوص گاوصندوق هستند که می‌توانند با استفاده از آموزش‌های لازم و فعالیت‌های لازم گاو صندوق را باز کنند که این کار زمانی بین 4 تا 6 ساعت نیاز دارد تا تکنسین با علم بتواند آن را باز کند و این موضوع بسیار زیاد برای دور کردن سارقین بسیار مناسب است. امروزه گاوصندوق‌هایی که مجهز به سیستم هشدار دهنده هستند و در بازار وجود دارند گاوصندوق‌های لوسل هستند.

گاوصندوق‌های لوسل در واقع یکی از بهترین گاوصندوق‌هایی است که از نظر زیبایی بسیار منحصر به فرد است و ساخت کشور کره جنوبی می‌باشد. امروزه گاوصندوق‌های که از برند لوسل هستند و در بازار وجود دارد. یکی از بهترین گاوصندوق‌های هستند که در بازار وجود دارند و علاوه بر امنیت بسیار عالی که دارند دیزاین و ظاهر بسیار شیک و فوق العاده‌ای دارند. گاوصندوق‌های لوسل علاوه بر اینکه سیستم گلس لاک دارند که مجهز به آژیر ضد سرقت هستند که عملکرد بسیار عالی را برای خودشان به وجود می‌آورند.

آژیرهای ضد سرقت از ساده‌ترین سیستم‌های هشدار دهنده هستند که امروزه در گاوصندوق از آن استفاده می‌کنند. آژیر‌های ضد سرقت مانند: سیستم گلس لاک نمی‌توانند یک سطح بسیار محکمی را در برابر نفوذ به گاوصندوق وجود بیاورند؛ اما زمانی که فعال شود نوعی ترس درون سارق ایجاد می‌شود تا سارق نتواند کار خودش را انجام دهد، سریع مجبور می‌شود محل را ترک کند. آژیر ضد سرقت به صورتی است که شما به عنوان صاحب گاوصندوق باید آن را فعال کنید و اگر به این موضوع دقت نکنید. در واقع این موضوع برای شما عملکرد نخواهند داشت.

اما اگر شما در گاوصندوق خودتان از سیستم گلس لاک استفاده می‌کنید باید بدانید که این سیستم نیاز به فعالسازی ندارد. معمولاً آژیر ضد سرقت درون قسمت داخلی در گاوصندوق قرار دارد و زمانی که توسط صاحب گاوصندوق باز می‌شود هرگونه فشار مکانیکی آسیب به گاوصندوق یا لمس صفحه حاجی می‌تواند تا حدود 120 دسی بل فعال شود و به مدت 5 دقیقه آژیر می‌کشد. سیستم آژیر ضد سرقت با اینکه سیستم بسیار ساده‌ای دارد؛ ولی در همه گاوصندوق‌ها اجرا نمی‌شود. اگر بخواهیم گاوصندوق‌هایی که امروز آژیر ضد سرقت را برای شما نام ببریم گاوصندوق‌های ایگل از این نوع گاوصندوق به حساب می‌آیند که در واقع جزو گاوصندوق ضدسرقت هستند. گاوصندوق‌های ایگل ساخت کره جنوبی است و در واقع صنعت این نوع گاوصندوق‌ها برای این کشور می‌باشد.

گاوصندوق امنیتی

سیستم تاخیر؛ گاوصندوق به مدت مشخصی از کار می‌افتد. زمانی که صحبت از سیستم تأخیر می‌شود کاملاً مشخص است این سیستم می‌تواند چه کاری را انجام دهد. در واقع این سیستم می‌تواند در روند طبیعی گاوصندوق تغییر ایجاد کند و باعث شود تا سارق دچار ایراد بشود. سیستم تاخیر مانند سیستم ضد هشدار دهنده حتماً باید توسط صاحب گاوصندوق فعال شود تا بتواند در شرایط سرقت فعال شود. زمانی که سیستم تأخیر فعال می‌شود گاوصندوق تا مدت مشخص شده که تحت درخواست صاحب گاوصندوق می‌باشد غیر فعال می‌باشد. در صورتی که حتی شما اگر رمز آن را درست وارد کنید قفل گاوصندوق باز نمی‌شود.

این کار تا زمانی که شما مشخص کرده‌اید ادامه دارد و به محض اینکه این زمان مورد نیاز به پایان رسید گاوصندوق حالت طبیعی خودش را پیدا می‌کند. معمولاً سیستم تاخیر بیشتر در گاوصندوق‌های بامیل دیده می‌شود که این نوع گاوصندوق‌ها نیز ساخت کشور کره جنوبی باشد. گاوصندوق‌هایی که سیستم تاخیر دارند بسیار زیاد با گاوصندوق‌های کمپانی‌های بزرگ مانند ایگل رقابت می‌کنند.

کدام سیستم هشدار دهنده بهتر است؟

کدام یک از این سیستم‌های هشدار دهنده برای گاوصندوق‌های ما بهتر هستند؟ لازم است که گاوصندوق خودمان را به کدام از این سیستم‌ها مجهز کنید باید بدانید که هر کدام از این سیستم‌ها متناسب با کاربری خاص و منحصر به فرد طراحی شده‌اند. اگر شما گاوصندوقی را خریداری می‌کنید که هر کدام از این سیستم‌ها را داشته باشند باید بدانید که یک نوع امنیت را باید از آن‌ها انتظار داشته باشید.

متناسب با میزان امنیتی که شما برای خرید گاوصندوق در نظر دارید و ارزش مواد و دارایی‌هایی که قصد دارید درون آن قرار دهید باید بدانید که سیستم‌های هشدار دهنده برای شما متفاوت است؛ زیرا هر کدام از آن‌ها نیز دارای قیمت‌های متفاوتی نیز هستند.

اگر بخواهیم بین این سه دسته از سیستم هشدار دهنده دسته‌بندی‌های بالا انجام دهیم باید بدانید که سیستم گلس لاک رتبه اول و بیشتر در گاوصندوق‌های فوق امنیتی و بسیار با کیفیت اجرا می‌شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *