دلایل استفاده از گاوصندوق

نقش گاوصندوق در امنیت اسناد و مدارک ارزشمند بسیار پر رنگ است، یک گاوصندوق نسبت به ساخت خود، باید ضریب امنیتی فوق العاده‌ای را از خود نشان دهد. به این صورت، یک گاوصندوق، می‌تواند به صورت مطلوب، شرایط ایده آلی را برای حفظ امنیت برای دارایی افراد بازی کند.

در هر صورت، امروزه، داشتن یک گاوصندوق برای هر فرد در هر مکانی، یک ضرورت بشمار می‌آید.

گاوصندوق، یک مکان امن، برای قرارگیری اسناد و مدارک ارزشمند است. هر سند و مدرک، نیاز به مراقبت خاص به خود دارد. گاهی اوقات، اسناد بسیار زیاد، باید در یک فضای بسته و با حجم بالایی قرار بگیرند. در برخی از موارد نیز، سند و مدارک موجود، نیاز به فضای بسیار باز و زیادی ندارند.

به همین دلیل، هر نوع ساخت گاوصندوق می‌تواند مناسب برای شرایط و موقعیت مرتبط با خود باشد. در هر صورت، گاوصندوق، می‌تواند یک فاکتور ایده آل، برای افرادی که نیاز به بهره‌مندی از گاوصندوق دارند مناسب است.

دلایل استفاده از گاوصندوق

این روز‌ها، بهره‌مندی از گاوصندوق در محل کار، یک وسیله کاربردی و بسیار ضروری بشمار می‌آید. البته هر نوع محل کار، با توجه به نوع کار، شرایط متفاوتی را از نظر وسایل و اسناد ارزشمند به خود اختصاص می‌دهد.
اما به طور کلی، استفاده از یک گاوصندوق، در فضای کاری، بسیار ضروری است.

مکان قرارگیری درصد امنیت و ایمنی گاوصندوق را نیز افزایش و یا کاهش می‌دهد. بنابراین تنها استفاده از گاوصندوق به تنهایی، تامین کننده چنین شرایطی نیست. ساده‌ترین و جزئی‌ترین نوع استفاده از گاوصندوق را می‌توان به شرایط زیر ارتباط داد که شامل:

  • شرایط آب و هوایی
  • حوادث غیر مترقبه
  • سرقت و آتش سوزی

موارد فوق، نیازمندی به گاوصندوق برای انسان را افزایش می‌دهد.

سه عدد گاو صندوق

دلایل استفاده از گاوصندوق و چگونگی اعتماد به آن

برخی از اسناد و مدارک، بسیار معتبر و مهم می‌باشند. بنابراین قرارگیری آن‌ها در یک فضا و مکان مناسب، از واجبات استفاده کنندگان از آن است.
بنابراین، فضای ایمن و استاندارد، مانند گاوصندوق، شاخص مهم، برای برآورده سازی این نیاز بشری است.

فاکتور‌هایی که برای اطمینان از قرارگیری اسناد و مدارک می‌توان به آن‌ها توجه نمود مانند: نسوز بودن آن، رمزنگاری طولانی و پیچیده، استفاده از یک مدل حرفه‌ای برای زبانه قفل مورد نظر، بهره‌مندی از قفل به صورت ترکیبی است. تمامی موارد، به شکل کاربردی برای ساختار گاوصندوق با ضریب ایمنی بالا، بسیار مهم و ضروری می‌باشند.

از جمله دلایل استفاده از گاوصندوق حفظ امنیت برای اسناد و مدارک مهم در برابر آتش سوزی و حرارت است. افزایش حرارت، منجر به از بین رفتن مدارک و آتش سوزی آن‌ها می‌شود.
بنابراین یک مکان مناسب و ضد آتش، محل امنی برای قرارگیری اسناد و مدارک است.

گاوصندوق با ساختار نسوز، مناسب برای قرارگیری اسناد از جنس کاغذ است. کاغذ، خود یک ماده مشتعل زا و بسیار مهم است. ساختار کاغذ با کوچک‌ترین حرارت، به سرعت آتش می‌گیرد. برای جلوگیری از بروز این موضوع، بهترین راه حل، بهره‌مندی از گاوصندوق نسوز است.

این نوع گاوصندوق، به حفظ و سلامت بیش از اندازه اسناد و مدارک کاغذی به شدت کمک می‌کند. استفاده از جنس گاوصندوق نسوز به صورت ایمن، از فولاد به صورت دو قسمتی تولید می‌شود.

در ساختار گاوصندوق نسوز از یک ماده با نام کامپوزیت استفاده می‌شود. این ماده، در برابر آتش و حرارت از خود مقاومت بسیار زیادی را نشان می‌دهد.
البته مقدار مصرف این ماده در گاوصندوق، با توجه به مدل و برند آن، بسیار متفاوت است.

در ساختار گاوصندوق نسوز، ابتدا از ماده کامپوزیت، برای قرارگیری در میان سوراخ‌های موجود در قسمت دو بخشی استفاده می‌شود. هیدرات، ماده دیگر، موجود در ساختار ماده کامپوزیت است. این ماده، ساختاری شبیه به گچ و یا آلوم دارد. ساختار این ماده، برای خارج سازی بخار آب در ساختار گاوصندوق است.

گاو صندوق

با تولید بخار آب از این نوع، دمای بسیار متناسب و استانداردی برای قسمت داخلی گاوصندوق به وجود می‌آید. بنابراین از بروز حرارت بیش از اندازه در زمان آتش سوزی برای مدارک و اسناد، به شدت می‌کاهد.

برای جلوگیری از سرقت‌های مسلحانه و دزدیدن اموال و اسناد مهم، گاوصندوق نیاز به یک رمزنگاری سخت و بسیار پیچیده دارد. برای جلوگیری از این نوع سرقت، ابتدا باید گاوصندوق را با نوع رمز پیچیده و غیر قابل بازگشایی، مورد استفاده قرار داد.
این نوع رمزنگاری، برای گاوصندوق، با ساختار دیجیتالی به شدت مناسب و ارزشمند است.

برای انتخاب رمز، ابتدا باید از رمز‌های سخت استفاده کرد. رمز گاوصندوق، نباید ساده و قابل هک و بازگشایی باشد. رمز مناسب برای گاوصندوق، باید سخت و طولانی باشد.
برخی از رمز‌های موجود برای گاوصندوق دیجیتالی، به شدت طولانی است. این نوع رمز، از سرقت دارایی افراد در داخل گاوصندوق به شدت می‌کاهد.

در ساختار گاوصندوق، یک بخش به نام زبانه وجود دارد. زبانه موجود برای گاوصندوق، مرتبط با قسمت قفل آن است. در این مرحله، بهره‌مندی از قفل گاوصندوق، به کمک زبانه، بسیار مهم است.

انواع قفل گاوصندوق تاثیر زیادی بر روی ضریب ایمنی و امنیت آن می‌گذارد. نیاز به قفل، کمک کننده برای افزایش ضریب ایمنی در برابر انواع سرقت است.
سارقان از هر وسیله‌ای، برای بازگشایی گاوصندوق استفاده می‌کنند. بنابراین بهره‌مندی از یک قفل، با طرح مطلوب و بدون نقص، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
سارقان، به کمک وسایل مورد نیاز خود، به اولین بخش از گاوصندوق یا همان لولای درب گاوصندوق، آسیب وارد می‌سازند. به این صورت، با عدم طراحی مناسب برای قفل، درصد بازگشایی گاوصندوق و قفل آن، به شدت افزایش پیدا می‌کند. البته برای بهره‌مندی از قفل مناسب برای گاوصندوق، می‌توان از قفل‌های ترکیبی نیز استفاده کرد.

این نوع قفل، درصد امنیت و امینی برای گاوصندوق را به شدت افزایش می‌دهد. در این شرایط، دو مدل از قفل به صورت ترکیبی در کنار هم می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • قفل دیجیتال رمزی
  • قفل اثر انگشتی

این دو نوع قفل، به سادگی در کنار هم قرار می‌گیرند. بنابراین ترکیب قفل به این صورت، منجر به افزایش ایمنی در گاوصندوق می‌شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *