تفاوت گاوصندوق‌ هوشمند با سایر گاوصندوق‌ها

این روزها کلمه هوشمند، هوشمندسازی و … را زیاد می‌شنویم.
پیشرفت فناوری به قدری سرعت گرفته که تقریباً همه چیزی در حال هوشمند شدن می‌باشد. خانه‌های هوشمند، گوشی هوشمند، وسایل دیجیتال هوشمند و نمونه‌های دیگر نشان می‌دهد که روز به روز در حال پیشرفت در زمینه هوشمندسازی هستیم.
ما در این نوشته تفاوت گاوصندوق‌ هوشمند با سایر گاوصندوق‌ها را بررسی خواهیم کرد.

اما هوشمند شدن به چه معناست؟
هوشمند شدن به معنای ایجاد فناوری‌های جدید و افزودن امکانات ویژه در محصولات است که در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده می‌شود.

با استفاده از این امکانات کار کردن با این وسایل برای کاربران فوق العاده راحت می‌شود. سیستم‌هایی که روی این محصولات افزوده می‌شود معمولاً از راه دور قابل کنترل و تنظیم هستند.
هوشمند شدن گاوصندوق‌ها نیز مانند سایر وسایل و ابزار باعث ایجاد سرعت عملکرد و ایجاد امکانات ویژه برای استفاده از گاوصندوق می‌باشد.
در نسل جدید گاوصندوق‌های هوشمند از قفل‌های قدیمی و مکانیکی به کار برده نمی‌شود.

طراحی این گاوصندوق‌ها در عین سادگی با ضریب ایمنی فوق العاده زیادی همراه است. استفاده از امکانات ویژه امنیتی که رشد پیدا کرده‌اند، رتبه‌بندی گاوصندوق‌های هوشمند را در زمینه امنیت تا حد زیادی بالا برده است.

گاوصندوق هوشمند 2

تفاوت گاوصندوق‌ هوشمند با سایر گاوصندوق‌ها

گاوصندوق‌های هوشمند ویژگی‌های فوق العاده خوب و کاربردی دارند که آن‌ها را از انواع دیگر گاوصندوق متفاوت می‌نماید.
مهم‌ترین تفاوت گاوصندوق‌ هوشمند با سایر گاوصندوق‌ها در موارد زیر است:

  1. سیستم رمزنگاری پیشرفته
  2. امکانات ویژه امنیتی
  3. طراحی زیبا
  4. قیمت

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. سیستم رمزنگاری پیشرفته

انواع رمز گاوصندوق وجود دارد که گاوصندوق‌های هوشمند سیستم‌های رمزنگاری پیشرفته‌ای دارند و مجهز به سیستم‌های هشدار‌ دهنده قوی هستند. این امکانات ویژه باعث می‌شود که سرعت این گاوصندوق‌ها نسبت به گاوصندوق‌های معمولی چندین برابر افزایش پیدا نماید.

گاوصندوق‌های هوشمند از قفل‌های دیجیتال به جای قفل‌های قدیمی و کلیدی بهره می‌برند و می‌توان گفت این محصولات تمام دیجیتال می‌باشند.

رمز عبوری که برای این دستگاه‌ها به کار رفته دیجیتالی و یا اثرانگشتی می‌باشد. قفل‌های بیومتریک بهترین قفل‌هایی است که برای این گاوصندوق‌ها استفاده می‌شود.

این قفل‌ها بر اساس اسکن کدهای ژنتیکی طراحی شده‌اند.
کدهای ژنتیکی به دلیل منحصر به فرد بودن برای تشخیص هویت بسیار موثر هستند. دقت رمزهای دیجیتالی بیومتریک برای تشخیص هویت بسیار زیاد است.

سرعت گاوصندوق‌های هوشمند برای باز و بسته شدن درب آن‌ها با سایر گاوصندوق‌ها قابل مقایسه نیست.
به صورت کلی محصولات دیجیتال نسبت به سایر محصولات امن‌تر می‌باشند و در حال حاضر مورد استقبال زیاد مشتریان قرار گرفته و سهم زیادی از بازار گاوصندوق را به خود اختصاص داده‌اند.

رمزنگاری اثر انگشتی

2. امکانات ویژه امنیتی

برای طراحی و ساخت گاوصندوق امکانات متفاوت و متعددی را می‌توان به کار برد تا سطح ایمنی آن افزایش قابل توجهی پیدا کند.

گاوصندوق‌های هوشمند، گاوصندوق‌هایی هستند که از این امکانات امنیت ویژه برخوردار هستند.
امکاناتی و تجهیزاتی مانند سیستم گلس لاک،آژیر ضد سرقت، سیستم تأخیر و … به نام سیستم‌های هشدار دهنده هم نام‌گذاری می‌شوند که فقط در گاوصندوق‌های پیشرفته و هوشمند استفاده می‌شوند.

سیستم‌های هشدار دهنده یک سیستم هوشمند برای جلوگیری از هر نوع سرقت و آسیب به گاوصندوق می‌باشند.
عملکرد سیستم‌های هشدار به شکل هوشمند انجام می‌شود البته در مواردی این سیستم‌ها به شکل دستی فعال می‌شوند. در این جا به توضیح چند سیستم هشدار هوشمند می‌پردازیم:

1.2) سیستم گلس لاک

سیستم گلس لاک یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های هوشمند امنیتی به شمار می‌رود که در گاوصندوق‌های هوشمند و گران قیمت عموماً از آن استفاده می‌شود.

در این سیستم یک شیشه در قسمت میانی گاوصندوق تعبیه شده که در صورت دسترسی غیر مجاز و سرقت این شیشه شکسته می‌شود و با شکسته شدن این شیشه تمام زبانه‌های گاوصندوق نیز به میزان حداکثری باز و قفل می‌شوند.
در این صورت گاوصندوق کاملاً پلمپ شده و دسترسی به آن غیر ممکن می‌باشد.

2.2) سیستم تأخیر

این سیستم یکی دیگر از سیستم‌های هوشمند امنیتی برای گاوصندوق‌های هوشمند است که در عملکرد طبیعی گاوصندوق وقفه ایجاد می‌کند.
در صورتی که سیستم تأخیر گاوصندوق را فعال نموده باشید. قفل گاوصندوق در مدت مشخص و با تأخیر باز خواهد شد. در این زمان مشخص حتی با وارد کردن رمز صحیح نیز درب گاوصندوق باز نمی‌شود.

2.3) آژیر ضد سرقت

آژیر ضد سرقت از دو سیستم هشدار دهنده قبل ساده‌تر می‌باشد.
این سیستم به نحوی عمل می‌کند که با وارد کردن رمز اشتباه یا دسترسی غیر مجاز، با زدن آژیر باعث ایجاد ترس و اضطراب در سارقین می‌شود. این سیستم با صدای بسیار زیاد در حدود 120 دسی بل به مدت زمان 5 دقیقه آژیر می‌کشد.

گاوصندوق هوشمند چیست 2

3. طراحی زیبا

از ویژگی گاوصندوق هوشمند داشتن طراحی زیبا است، تا این جا مشخص شد که گاوصندوق‌های هوشمند از سیستم رمزنگاری پیشرفته و امکانات ویژه امنیتی برخوردار است.
اما علاوه بر این ویژگی‌ها، گاوصندوق‌های هوشمند از نظر طراحی و زیبایی نیز با دیگر گاوصندوق‌ها قابل مقایسه نیست.

4. قیمت

تا این جا گفتیم که گاوصندوق‌های هوشمند از امکانات و ویژگی‌های فوق العاده‌ای نسبت به دیگر انواع گاوصندوق‌های امنیتی برخوردارند و همچنین از نظر زیبایی نیز با گاوصندوق‌های دیگر تفاوت دارند.
اما با توجه به این شرایط و امکانات طبیعی است که از نظر قیمت نیز از سطح بالاتری برخوردار باشند.

کیفیت بالای این محصولات به همراه طراحی دقیق و حرفه‌ای که دارند، گاوصندوق‌های هوشمند را به محصولاتی گران قیمت مبدل نموده است.

برای خرید این محصولات الکترونیکی با طراحی حرفه‌ای و پیشرفته و ضریب دقت و ایمنی بالا به همراه سیستم رمزنگاری پیشرفته طبیعی است که باید هزینه بیشتری نیز پرداخت نمایید تا صاحب یکی از این گاوصندوق‌های هوشمند و پیشرفته بشوید.
گاوصندوق‌های هوشمند محصولاتی با تکنولوژی روز دنیا و امکانات ویژه و پیشرفته هستند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *