تفاوت‌ گاوصندوق‌های اداری با خانگی

تفاوت‌ گاوصندوق‌های اداری با خانگی بیشتر در نحوه استفاده و انتظاراتی است که از این دو دستگاه داریم. به عنوان مثال: اگر کمی دقیق‌تر به محیط اداره و منزل خود نگاه کنید به راحتی متوجه خواهید شد که دلیل این تفاوت‌ها چیست.

در محیط اداره کارکنان زیادی وجود دارند از سویی ساختمان از امنیت بسیاری برخوردار است. در صورتی که در منزل افراد ناشناس رفت و آمد نمی‌کنند اما احتمال اینکه دوربین باشد نیست. تفاوت دیگر گاوصندوق‌های اداری و خانگی وسایلی است که در هر کدام از آن‌ها قابل نگهداری است.

5 مورد از تفاوت‌ گاوصندوق‌های اداری با خانگی

انواع تفاوت‌ گاوصندوق‌های اداری با خانگی عبارت است از:

  1. ارزش اقلام و لوازم ارزشمند
  2. سیستم امنیتی موردنیاز
  3. نوع رفت و آمد
  4. فضای قابل استفاده
  5. نوع دسترسی کاربران

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

گاوصندوق های اداری

1. ارزش اقلام و لوازم ارزشمند

به دلیل امنیت بالای گاوصندوق‌های اداری از مواردی که می‌توانید این مسئله را تضمین کند استفاده از دستگاه‌هایی است که امنیت فوق العاده بالایی دارند. اقلام و لوازمی که در گاوصندوق‌های اداری محافظت می‌شود ارزش و اهمیت زیادی دارند. این اقلام مانند اوراق کاری، دسته چک مدیرعامل، وجه نقد و غیره.

از سوی دیگر دسترسی به این نوع گاوصندوق نسبت به گاوصندوق خانگی بسیار راحت و سریع است. شما به راحتی می‌توانید به هر کدام از این مدارک و اسناد دسترسی پیدا کنید. نوع وسایل سبب تفاوت در سایز و اندازه مورد نیاز گاوصندوق اداری است. به عنوان مثال با قرار گیری زونکن هی مهم، اسناد و مدارک بدون تاخوردگی و مدارک شخصی مدیر عامل به صورت مجزا از نکاتی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.
ارزش محصولات و لوازمی که در منزل نگهداری می‌کنید بسیار متفاوت است. امنیت گاوصندوق طلا و جواهرات و وجوه نقد اهمیت بسیار زیادی دارد. ارزش اقلام و محصولاتی که افراد در منازل خود دارند بسیار متفاوت است. سطح امنیت گاوصندوق‌های خانگی متفاوت است.

2. سیستم امنیتی موردنیاز

سیستم امنیتی مورد نیاز بر اساس فضای مورد استفاده و کاربرد آن تعریف می‌گردد. استفاده از سیستم تاخیری در ادارات بسیار موثر و مفید است درحالی که برای گاوصندوق‌های خانگی سیستم آژیر ضد سرقت بسیار مفید می‌باشد. این نوع ویژگی‌ها بیشتر در گاوصندوق‌های آپارتمانی قابل مشاهده است به همین دلیل شما را به موقع در زمان سرقت آگاه می‌کند

چنانچه که ضربه‌ای به دستگاه وارد شود آژیر ممتد بلند خواهد شد که می‌تواند سایرین را مطلع کند که منزل شما مورد سرقت واقع شده است. از نکات دیگری که در محل کار وجود دارد دسترسی سریع به مدارک و اسناد است؛ به همین دلیل داشتن کلید برای این چنین مواقع بسیار الزامی است.

کلید گاوصندوق در مدل‌های مختلف وجود دارد؛ به همین دلیل می‌توانید با یک خرید مناسب امنیت محل کار و امکان دسترسی سریع به مدارک را فراهم کنید.

3. نوع رفت و آمد

از موارد دیگری که منجر به تفاوت گاوصندوق‌های اداری و خانگی است نوع رفت و آمدهایی است که در منزل یا اداره صورت می‌گیرد. در اداره افراد زیادی رفت و آمد دارند حتی افراد ناشناس را شامل می‌شود. ازدحام در این محیط ممکن است در یک فرصت به صورت ناخودآگاه شخصی از رمز شما باخبر شود. در صورتی که در منزل تمامی افراد آشنا هستند و اگر غریبه‌ای وارد شود به راحتی متوجه می‌شویم و آن را زیر نظر داریم.

از نکات مثبت گاوصندوق‌های اداری وجود سیستم هشداردهنده است که فرصتی را ایجاد می‌کند تا در صورت فاش شدن رمز قفل دستگاه تا مدتی غیر فعال بماند.

گاوصندوق خانگی کوچک مشکی

4. فضای قابل استفاده

در منزل بر اساس دکوراسیون و فضای تعریف شده؛ فضای آزاد و کمی وجود دارد؛ به همین دلیل نمی‌توانید برای منزلتان به دنبال گاوصندوق خانگی بزرگ باشید. افراد از گاوصندوق‌های خانگی را در کمد یا در جایی مخفی می‌کنند تا فضای کمتری از محیط منزل شما اشغال کند بایستی به دنبال سایز گاوصندوق خانگی متناسب با این فضا باشید.

گاوصندوق‌های خانگی در منزل یک امر بدیهی نیست؛ لذا افراد تصمیم می‌گیرند با مخفی کردن آن وسوسه دزدان را تا حدودی از از بین ببرند.  در حقیقت سارقین با ورد به منزل، به شکل پیش فرض آمادگی مشاهده یک گاوصندوق خانگی را ندارد، خوب است این محصول از دید او پنهان بماند.

این درصورتی است که ادارات فضای آزاد زیادی در اختیار دارند؛ به همین دلیل می‌توانید به محصولاتی با سایز بیشتر فکر کنید. از سوی دیگر به دلیل حجم بالایی از وسایل که می‌خواهید در شرکت نگهداری کنید زیاد است؛ نیاز به دستگاهی با سایز بیشتر و وزن بالا دارید.
در صورتی که سارقین توانایی ورود به اداره را داشته باشند؛ دقیقا گاوصندوق‌هایی را خریداری می‌کنند که از امنیت بالایی برخوردار است.
انتخاب اندازه یکی از مهم‌ترین اقدامات در هنگام خرید گاوصندوق است. هنگام خرید این اقلام باید دقت و توجه بسیاری نمود تا بتوانید یک انتخاب صحیح و رضایت بخشی را داشته باشید.

5. نوع دسترسی کاربران

در منزل تنها شما و اعضای خانواده هستید که قصد دارید درب دستگاه را باز کنید. در حالی که درادارات افراد مختلف ممکن است دسترسی‌های متفاوتی به محصول مورد نیاز داشته باشند. از همین رو بهتر است استفاده از گاوصندوق برای کارمندان مجزا رمزی تعریف گردد.

در صورتی که فضای مجزا برای افراد مختلف داشته باشید بسیار منطقی و اصولی است. به عنوان مثال وجود یک کشو مجزا با کلید می‌تواند یک فضای مورد اعتمادی را برای مدیر ایجاد کند؛ در صورتی که دیگر کارمندان تنها امکان دسترسی به فضای کلی را دارند. گاوصندوق دو درب از دیگر محصولاتی است که می‌توانید یک انتخاب مناسب برای اداره باشد. حتی در مکان‌هایی مانند دفاتر املاک این نوع از گاوصندوق‌ها ضروری است. بعضی از کسب و کارها نیاز دارند که گاوصندوق‌شان فضای جداگانه‌ای برای مدارک و اسناد مختلف داشته باشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *