تفاوت سیف باکس با گاوصندوق

تفاوت سیف باکس با گاوصندوق به دلیل برخی از ویژگی‌ها می‌باشد که در ادامه آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

تفاوت سیف باکس با گاوصندوق

تفاوت سیف باکس با گاوصندوق در موارد زیر است که عبارتند از:

  1. ضخامت بدنه
  2. ابعاد
  3. وزن
  4. جنس بدنه
  5. میزان امنیت
  6. میزان مقاومت در برابر حریق
  7. ضد سرقت بودن
  8. کاربرد
  9. قیمت

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. ضخامت بدنه

ضخامت بدنه یکی از تفاوت سیف باکس با گاوصندوق است. همانطور که واضح است ضخامت بدنه گاوصندوق بیشتر از سیف باکس است؛ از همین رو این موضوع موجب شده است تا اندازه و وزن بیشتری در مقایسه با سیف باکس داشته باشد.

ماهیت و ساختار طراحی و تولید سیف باکس به گونه‌ای است که شبیه به یک جعبه کم حجم و در عین حال امن برای نگهداری از طلا و جواهرات، پول و سکه و مدارک شخصی خانگی باشد؛ به همین دلیل نیاز چندانی به ضخامت بالا ندارد.
در بازار سیف باکس‌هایی که ضخامت کمی دارند که از ورق‌های فولاد نازک ساخته شده‌اند.

گاوصندوق

2. ابعاد

دومین تفاوت سیف باکس با گاوصندوق در ابعاد و اندازه آن است. مسلما اندازه سیف باکس در مقایسه با اندازه گاوصندوق کوچک‌تر و کم حجم‌تر است؛ بنابراین وسایل و اسناد و مدارک با ارزش کمتری داخل آن جای می‌گیرد.

گاوصندوق‌ها در ابعاد و اندازه‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شوند.

3. جنس بدنه

جنس بدنه گاوصندوق معمولا از فولاد ساخته می‌شود. جنس فولاد گاوصندوق دوام آن را تضمین می‌کند، سیف باکس‌ها هم از آلیاژ فولادی ساخته می‌شوند منتهی جنس فولای که در آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا حدودی با گاوصندوق متفاوت است.

طراحی گاوصندوق‌ها به گونه‌ای است که شما را در برابر حرارت بالا ایمن نگه می‌دارند. در حالی که کاربرد سیف باکس کاملا با گاوصندوق متفاوت است و بر روی این مسئله اصراری ندارد.

سیف باکس

4. وزن

وزن گاوصندوق به دلیل اندازه بزرگ‌تر و استفاده از ورقه‌های ضخیم فولادی نسبت به سیف باکس بیشتر است از همین رو حمل و جابجایی آن به سختی انجام می‌شود. همچنین برای مخفی کردن آن با مشکل مواجه هستیم.

در حالی که سیف باکس بسیار سبک زون است و به راحتی حمل و جابجای می‌شود.

5. میزان امنیت

در صورتی که سیف باکس به وزن بسیار سبکی دارند در عین حال به راحتی حمل و جابجا می‌شوند. البته باید گفت که نسبت به گاوصندوق احتمال به سرقت رفتن آن‌ها بسیار بالا است. بیشترین کاربرد سیف باکس در مصارف خانگی و هتلی بکار می‌رود.

برای افزایش امنیت و جلوگیری از به سرقت رفتن سیف باکس می‌توانید آن را داخل دیوار یا زمین دفن کنید با این ترفند از تیررس سارقان در امان خواهد ماند.

برای افزایش امنیت گاوصندوق‌ها معمولا طراحی آن‌ها به صورت پلکانی انجام می‌شود و به دلیل قطر بالایی که دارند باعث می‌شود تا سارقین نتوانند توسط دیلم یا ابزارهای مشابه دیگر به آن آسیب بزنند. سازندگان سیف باکس به جای اینکه از زبانه‌های مخصوص استفاده کنند آن‌ها را ضد نفوذ تولید می‌کنند.

6. مقاومت در برابر حریق

گاوصندوق در مقایسه با سیف باکس در برابر حریق مقاومت بسیار بالایی دارد. معمولا این نوع صندوق‌ها دمای بین 700 تا 800 درجه را به راحتی می‌توانند تحمل کنند. البته برخی از سیف باکس‌ها قابلیت نسوز بودن را دارند بنابراین به راحتی می‌توانند گرما را تحمل کنند.

گاوصندوق

7. ضد سرقت بودن

ضد سرقت بودن از دیگر تفاوت سیف باکس با گاوصندوق می‌باشد. گاوصندوق در مواجه به ضربات و فشار مقاومت بیشتری نسبت به سیف باکس برخوردار است.

البته سیف باکس‌ها به دلیل ساختار قفل دیجیتالی و هوشمندی که دارند در برابر نفوذ قفل و رمز نسبت به گاوصندوق‌های معمولی بسیار مقاومت‌تر می‌باشند.

8. کاربرد

گاوصندوق‌ها نسبت به سیف باکس‌ها بیشتر برای صاحبان کسب و کار مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حالی که این ابزار برای اقلام بزرگ‌تر و حجیم‌تر بسیار مناسب‌تر است و به کاربران کمک می‌کند تا هر آن چیزی که نیاز داشته باشند از آن محافظت و نگهداری کنند را داخل آن قرار دهند.

سیف باکس مناسب فروشگاه‌های کوچک، منزل، هتل، ادارات با حجم کاری کم می‌باشند. البته سیف باکس‌ها برای مستاجران گزینه بسیار مناسبی است.

سیف باکس

9. قیمت

گاوصندوق به دلیل اندازه و حجم بزرگ‌تر نسبت به سیف باکس قیمت بالاتری دارد. در حالی که سیف باکس برای کاربرانی که قصد ندارند هزینه زیادی پرداخت کنند انتخاب مناسب‌تری است.

سیف باکس یا گاوصندوق کدام بهتر است؟

ممکن است این سوال برای شما هم ایجاد شده باشد که کدامیک می تواند انتخاب مناسبی برای ما باشد. اگر قصد خرید این محصول امنیتی را دارید باید در ابتدای امر به نیاز خود توجه کنید.

اگر صرفا نیاز دارید تا اسناد و مدارک خود را داخل آن قرار دهید به شما توصیه می‌کنم سیف باکس تهیه کنید. در صورتی که تمایل دارید اشیا، اسناد و مدارک با ارزش، سکه و طلا داخل آن نگهداری کنید. بهترین گزینه گاوصندوق است که از امنیت بیشتری نسبت به سیف باکس دارد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *