باز کردن درب گاوصندوق دیجیتالی

چگونه درب گاوصندوق دیجیتالی بدون دسترسی به قفل الکترونیکی، باز می‌شود؟
تصور وجود وسایل و فلزات ارزشمند در داخل گاوصندوق و عدم دسترسی به آن‌ها، بسیار نگران کننده است.
البته روش‌های متعددی برای باز کردن درب گاوصندوق دیجیتالی وجود دارد.

به کمک قفل دیجیتالی بدون دسترسی به قفل الکترونیکی آن، درب گاوصندوق را باز کرد. در ساختار گاوصندوق دیجیتالی، یک کلید مکانیکی نیز وجود دارد.

فراموشی رمز، قفل گاوصندوق، به صورت دستی نیز باز می‌شود.
در صورت فراموشی رمز عبور، یا گمشدن کلید گاوصندوق، آیا راه دیگری برای باز نمودن درب گاوصندوق وجود دارد؟

برای رفع مشکلات فوق برای گاوصندوق، جای نگرانی نیست. به سادگی با استفاده از راه حل‌های متفاوت، می‌توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد. در صورت عدم وجود کلید و قفل در دسترس، از وسایل ساده دیگری مانند گیره، کاغذ و پیچ گوشتی برای دسترسی به ساختار داخلی گاوصندوق می‌توان استفاده کرد.

آهنربا، وسیله دیگری برای بازگشایی درب گاوصندوق الکترونیکی است.

بدون نیاز به کلید و یا کد، به کمک آهنربا، به راحتی می‌توان درب گاوصندوق را باز کرد. البته استفاده از این ابزار ساده، امکان آسیب رسانی به اجسام الکترونیکی در داخل خانه را هم به وجود می‌آورد.
در صورت گمشدن کلید مکانیکی، به فروشگاه‌های تولیدی گاوصندوق تماس بگیرید.

روش‌های باز کردن درب گاوصندوق دیجیتالی

روش‌های باز کردن درب گاوصندوق دیجیتالی عبارت است از:

  1. باز کردن درب به کمک گیره کاغذ
  2. باز کردن درب به کمک آهنربا
  3. باز کردن درب به کمک پیچ گوشتی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

گاوصندوق مشکی

1. باز کردن درب به کمک گیره کاغذ

از جمله وسایل کاربردی دیگر برای بازگشایی درب گاوصندوق دیجیتالی، استفاده از گیره کاغذ است.
با بهره‌مندی از گیره کاغذ، برای باز نمودن درب گاوصندوق، ابتدا باید آن را صاف و در سوراخ موجود برای کلید فرو کرد.

در این مرحله، باید از یک موچین، گیره کاغذ را در محل موردنظر قرار داد. با فشار بیشتر بر روی گیره، باید اطمینان زیادی نسبت به نفوذ پذیری بالا به عمق قفل را بیشتر کرد.

استفاده از موچین به همراه گیره، در خلاف جهت عقربه‌های ساعت، باید چرخانده شود. بنابراین این مدل از چرخش باید تا زمانی که قفل باز می‌شود ادامه پیدا کند.

علامت موردنظر برای بازگشایی قفل گاوصندوق، بروز صدای کلیک است. برای بهره‌مندی از این روش در زمان بازگشایی گاوصندوق، نیاز به صبر و حوصله زیادی است.

با توجه به روش گیره کاغذ، باید از یک سوهان ناخن، نوک تیز استفاده کرد. برای استفاده از سوهان، ابتدا باید قسمت انتهایی نوک تیز سوهان را به داخل سوراخ کلید فرو برد. در این مرحله، مانند روش مورد نظر برای گیره کاغذ، باید زمان و صبر زیادی را نسبت به باز نمودن درب گاوصندوق، متحمل شد.

2. باز کردن درب به کمک آهنربا

بیشتر گاوصندوق با ساختار قدیمی، مجهز به ساختار آهنربایی می‌باشند. البته که استفاده از این مدل از مارپیچ به صورت قطعه‌ای، منجر به کنترل در مکانیسم قفل گاوصندوق می‌شود.

به کمک این قطعه، با استفاده از یک آهنربا قدرتمند، با یک آهنربای نئودیمیم به صورت مجدد مورد تنظیم قرار داد.
این مدل از آهنربا، به شدت قدرتمند و در جهت استفاده از آن، باید احتیاط لازم را مدنظر قرار داد.

به هیچ عنوان نباید آهنربا را به وسایل الکتریکی و یا ظرف‌های خانگی نزدیک کرد. نکته مهم در زمان استفاده از آهنربا برای باز نمودن درب گاوصندوق، عدم حضور افراد با دستگاه ضربان ساز قلب است.

اگر افرادی در منزل با دستگاه ضربان ساز قلب حضور دارند؛ باید از منزل به مکان دیگری انتقال داده شوند.
از قرارگیری انگشت بین آهنربا و بدنه گاوصندوق، به شدت باید خودداری کرد. فرایند ارتباط بین بدنه گاوصندوق و آهنربا به همراه دست، امکان بروز مشکلات و آسیب‌های زیادی را برای انسان به وجود می‌آورد.

برای استفاده از این مدل از آهنربا، ابتدا باید آن را در داخل یک جوراب قرار داد. با قرارگیری آن در داخل جوراب، باید آن را در سمت گوشه چپ، در قسمت بالای گاوصندوق قرار داد.

بنابراین به صورت بسیار آرام، گاوصندوق حرکت داده می‌شود. به همین صورت، شکل مارپیچ آهنربایی به قسمت داخلی قفل ارتقاء داده می‌شود.
البته استفاده از این شیوه، به صبر زیادی نیاز دارد. در صورت یافتن قسمت مارپیچ، قفل گاوصندوق به راحتی باز می‌شود.

چهار عدد گاوصندوق رنگی

3. باز کردن درب به کمک پیچ گوشتی

برای استفاده از پیچ گوشتی و بازگشایی درب گاوصندوق، ابتدا باید قسمت نوک آن را در داخل سوراخ موجود برای کلید گاوصندوق فرو کرد.
البته نوع چرخش برای پیچ گوشتی در زمان باز نمودن درب گاوصندوق متفاوت است.

ابتدا باید دسته آن را بر خلاف عقربه‌های ساعت، به حرکت درآورد. به این صورت، قفل گاوصندوق دیجیتالی، به سرعت باز می‌شود.
ساده‌ترین راه، برای باز کردن درب گاوصندوق دیجیتالی استفاده از چاقو است.

برای انجام فرایند موردنظر، ابتدا باید نوک چاقو که همان قسمت تیز آن است؛ در داخل سوراخ کلید قرار بگیرد. در این مرحله، باید چاقو را اندکی تکان داد.
با تکان دادن چاقو، قفل درب باز می‌شود. استفاده از این روش، بستگی به مهارت افراد، برای کاهش زمان است.

قفل گاوصندوق دیجیتالی را در بیاورید

برای درآوردن قفل، باید فرایند سوراخ کاری در قسمت بدنه گاوصندوق اتفاق بیفتد. البته این فرایند، زمانی که دیگر گزینه‌ای برای بازگشایی قفل گاوصندوق دیجیتالی وجود ندارد مناسب است.

قبل از استفاده از این روش، باید شیوه‌های ایمن دیگر را امتحان کرد. در صورت آزمایش تمامی گزینه‌های ایمن‌تر، فرایند بازگشایی قفل امکان نیافت؛ سوراخ کردن قفل گاوصندوق، گزینه خوبی به نظر می‌آید.
برای سوراخ سازی قفل گاوصندوق و بازگشایی درب آن، ابتدا باید از یک سوراخ با اندازه کوچک، موقعیتی را به وجود آورد.

این موقعیت، شاخصی برای بازگشایی قفل گاوصندوق است. بنابراین باید به کمک انگشت، وارد محفظه شد و قفل داخلی گاوصندوق را باز کرد.
البته از اثرات نامطلوب و مخرب برای این مدل از بازگشایی درب گاوصندوق، می‌توان به صدمه رساندن گاوصندوق به قسمت قفل رمزی آن اشاره کرد.

برخی از مدل‌های گاوصندوق دیجیتالی، قابلیت اتصال به باتری خارجی به صورت اضطراری را دارند. بهره‌مندی از محفظه باتری به صورت واقعی در داخل گاوصندوق، در قسمت پشت درب می‌باشد.

البته که در صورت قفل بودن گاوصندوق، بهره‌مندی و دسترسی به آن از بیرون، امکان نخواهد داشت. به کمک منبع تغذیه خارجی، قابلیت بازگشایی آن وجود دارد.
با این حال، بهره‌مندی از هر مدل بازگشایی درب گاوصندوق دیجیتالی، بستگی به مهارت افراد، نسبت به باز نمودن درب گاوصندوق دارد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *