انواع گاوصندوق‌های امنیتی

انواع گاوصندوق‌های امنیتی در سایزهای کوچک می‌باشند که معمولا در زیر تختخواب یا مبلمان قرار می‌گیرند تا از آن‌ها در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت شود. اغلب افراد برای محافظت از اشیای با ارزش خود از قبیل پول نقد، زیورآلات و جواهرات خود از آن استفاده می‌کنند تا از دسترس سارقان در امان بماند. گاوصندوق‌های امنیتی بسیار ضخیم و مطمئن هستند به این معنا که اگر از ارتفاع بالا هم بیفتد آسیبی به آن وارد نمی‌شود.

انواع گاوصندوق‌های امنیتی

انواع گاوصندوق‌های امنیتی به شرح زیر می‌باشند:

  1. رسانه‌ای
  2. اسلحه
  3. مخفی اسلحه
  4. قابل حمل
  5. سپرده‌گذاری
  6. امن
  7. کشویی
  8. فایل
  9. انحرافی
  10. دیواری

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهی کرد.

1. گاوصندوق رسانه‌ای

این نوع گاوصندوق‌ها برای محافظت از لوازم و اشیاء از جمله: پول نقد، اسناد و مدارک، جواهرات و غیره طراحی شده‌اند. اغلب این دست از گاوصندوق‌ها کوچک هستند که برای نگهداری کاغذ یا تجهیزات الکترونیکی مانند فلش یا سی دی می‌باشند. از ویژگی‌های گاوصندوق‌های رسانه‌ای می‌توان به ضد حریق بودن، ضد آب بودن آن اشاره کرد تا در زمان سیلاب صدمه‌ای متوجه محتویات داخل دستگاه نشود.

2. گاوصندوق اسلحه

یکی دیگر از انواع گاوصندوق‌های امنیتی، گاوصندوق اسلحه است. از نکات انتخاب گاوصندوق اسلحه توجه به سایز و وزن گاوصندق است. اطمینان حاصل کنید که مکانی که برای نگهداری و محافظت از این دستگاه در نظر می‌گیرید کاملا امن باشد و از دسترس کودکان و افراد ناشناس دور بماند.

گاوصندوق‌های اسلحه‌ای در سایزبندی‌های مختلف برای نگهداری تفنگ دستی برای زیر تختخواب مورد استفاده قرار می‌گیرند. مناسب‌ترین شیوه برای اطمینان یافتن از اینکه اسلحه‌ها در وضعیت مطلوبی قرار بگیرند به صورت خاص محافظت از اسلحه‌های شما تولید و ساخته خواهد شد.

گاوصندوق‌های مخفی اسلحه

3. گاوصندوق‌های مخفی اسلحه

تمامی افرادی که اسلحه دارند و علاقه‌ای ندارند که این مسئله را برای اطرافیانشان بازگو کنند و قصد دارند که اسلحه‌های خود را در دسترس نگه دارند؛ اما هم اکنون از دید عموم افراد مخفی نگه می‌دارند.

بهترین شیوه برای انجام این کار این است که بر روی گاوصندوق مخفی اسلحه سرمایه‌گذاری کنید این نوع از گاوصندوق‌ها مشابه مبلمان معمولی هستند، لذا مکانی امن و مطمئن برای نگهداری اسلحه‌های شما است. برای اینکه آن‌ها را در یک گاوصندوق در اتاق پشتی نگهداری کنید و در مواقع اضطراری موفق نشوید تا به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

زمانی که اسلحه‌های خود را در گاوصندوق‌های مخفی نگه داری می‌کنید می‌توانید آن‌ها را بدون اینکه دیگران متوجه شوند در اتاق نشیمن در معرض دید افراد نگه داری کنید. تنها کافی است مبلمانی را انتخاب کنید که با سایر مبلمان شما همخوانی داشته باشد تا کودکان و آشنایان شما به صورت اتفاقی متوجه این مسئله نشوند.

4. گاوصندوق‌های قابل حمل

برخی از افراد ممکن است در هنگام سفر نیاز داشته باشند تا وسایل و لوازم ارزشمندشان را با خود حمل کنند از همین رو بهتر است به دنبال یک گاوصندوق قابل حمل باشید تا با خیال راحت سفر کنید. انتخاب گاوصندوق قابل حمل روش‌های مختلفی دارد و لازم است به سایز و طراحی گاوصندوق توجه کنید.

این نوع گاوصندوق‌ها در عین حالی که بسیار کوچک هستند به راحتی هم قابل حمل می‌باشند. معمولا دسته این نوع گاوصندوق‌ها بسیار محکم و مقاوم است. بیشتر آن‌ها دارای سینی‌های محفظه‌ای هستند تا بتوانید وسایل را از یکدیگر جدا کنید.

گاوصندوق سپرده‌گذاری

5. گاوصندوق سپرده‌گذاری

برخی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که گاوصندوق‌های سپرده‌گذاری همان گاوصندوق‌های بانکی هستند. در صورتی که این دو دستگاه کاملا با یکدیگر متفاوت می‌باشند. این نوع از گاوصندوق‌ها بسیار کوچک هستند و به راحتی قابل استفاده در منزل هستند. ویژگی که گاوصندوق‌های سپرده‌گذاری را از گاوصندوق‌های بانکی متمایز می‌کند این است که وجوه نقدی یا دیگر اقلام کوچک را بدون باز کردن گاوصندوق و بلند کردن درب آن به گاوصندوق واریز می‌کند.

در صورتی که شما جزء افراد هستند که به سختی سعی می‌کنید که پول پس‌انداز کنید یا از اعضای خانواده یا دوستانتان فردی است که بجای اینکه خرج کند پس‌انداز می‌کند. این یک راهکار منحصر به فرد برای شروع تدریجی پول است. در صورت نیاز شما می‌توانید اقلام را مجدد بازیابی کنید؛ لذا برای این کار باید گاوصندوق را باز کنید.

6. گاوصندوق‌های امن

این نوع از گاوصندوق‌ها دارای آپشن‌های مانند قفل متنوع در سایز بندی بزرگ هستند که می‌توانید آپشن‌هایی از قبیل دوربین دیجیتال یا کاغذهای بسیاری را در آن‌ها جا دهید. بیشتر می‌توانید آن‌ها را برای امنیت بیشتر از دسترس سارقان بر روی زمین پیچ و پلاک کنید یا بر روی دیوار نصب کنید تا امینی آن افزایش یابد این دست از گاوصندوق‌ها اندازه کوچکی دارند.

5. گاوصندوق کشویی

گاوصندوق کشو سایز کوچکی دارد. از این نوع بیشتر در فروشگاه‌ها و رستوران‌ها استفاده می‌شود.

گاوصندوق‌های انحرافی

6. گاوصندوق فایلی

گاوصندوق فایل یکی از روش‌های عالی برای ایمن نگه داشتن فایل‌های آویزان پر از اطلاعات و اسناد مهم و ضروری است. به صورت کلی این نوع از گاوصندوق‌ها قابل حمل و محکم هستند به همین دلیل زمانی که گاوصندوق از فولاد ساخته می‌شود نیازی نیست که دیگر نگران آسیب دیدن آن در هنگام جابجایی نخواهید بود.

در اغلب اوقات برای نگهداری پوشه‌ها و کاغذها طراحی شده است که به اندازه حرف هستند و از یک قلاب و یک قفل کلید استفاده شده‌اند تا مطمئن شوید که اسناد شما ایمن هستند. اهمیتی ندارد که چه کاغذ یا فایلی را باید همراه داشته باشید. از اسناد مالیاتی بگیر تا اطلاعات وام، هنگامی که آن‌ها را در این گاوصندوق‌ها نگهداری و حمل کنید ایمن خواهد بود.

7. گاوصندوق‌های انحرافی

این نوع از گاوصندوق‌های بهترین شیوه برای محافظت از وسایل کوچک اطراف منزل شما است. در بیشتر مواقع از آن‌ها برای ایمن نگه داشتن کلید منزل زمانی که صاحب خانه به صورت تصادفی خود را بیرون از منزل قفل کند به کار می‌رود. گاوصندوق‌های انحرافی در مکان باز به صورت سنگ هستند تا با باغ ترکیب شوند؛ لذا این نوع دستگاه‌ها متناسب با دکوراسیون منزل شما هستند.
در برخی از مواقع بهترین شیوه برای مخفی کردن اقلامی که در معرض دید همگان است مشابه یک گاوصندوقی است که دقیقا شبیه به یک کتاب یا جلد گالینگور است شما می‌توانید آن را در کنار سایر کتاب‌های دیگر نگهداری کنید.

8. گاوصندوق‌های دیواری

زمانی که یک گاوصندوق مخفی نیاز دارید. می‌توانید از گاوصندوق‌های دیواری استفاده کنید آن‌ها به راحتی داخل دیوار قرار می‌گیرند بدون اینکه فضای از مکان شما را اشغال کنند، سپس می‌توانید با نصب یک تابلو یا اثر هنری دیوار را پوشش دهید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *