انواع گاوصندوق دیجیتالی

انواع گاوصندوق دیجیتالی برای نگهداری و مراقبت بیشتر از وسایل ارزشمند دیگران است. البته کاربرد و شرایط استفاده از گاوصندوق، تنها به یک زمان خاص و یا مکان مشخص نیست. بیشتر سازمان‌ها و یا کارخانجات در دفاتر خود، از یک گاوصندوق ایمن بهره می‌برند.

از مدل‌های بسیار قدیمی گاوصندوق اما کاربردی، می‌توان به گاوصندوق مکانیکی اشاره داشت. این نوع گاوصندوق به کمک قفل و کلید نسبت به باز و بسته سازی آن اقدام می‌شد.
نقش گاوصندوق در امنیت اسناد و مدارک بسیار زیاد است، البته امروزه، بیشتر گاوصندوق‌ها دارای ضریب ایمنی و امنیت بسیار زیادی می‌باشند.
در میان انواع گاوصندوق‌های امنیتی موجود در بازار، گاوصندوق دیجیتالی از بهترین نوع آن بشمار می‌آید.

گاوصندوق از نوع دیجیتالی، به عنوان بهترین و ایمن‌ترین مدل گاوصندوق، برای جلوگیری از بروز سرقت و یا خطرات ناگهانی بر روی آن است.
گاوصندوق دیجیتالی در اصل، به عنوان یک وسیله مهم برای نگهداری از وسایل با اهمیت و با فاکتور ضد سرقت است.

مشخصات انواع گاوصندوق دیجیتالی

از گاوصندوق‌های محبوب و مورد علاقه بسیاری از مصرف کنندگان گاوصندوق، باید به گاوصندوق دیجیتالی اشاره کرد. این مدل از گاوصندوق توسط تولید کنندگان در بازار، با ساخت و شکل‌های متنوعی ارائه شده‌اند.

البته نوع‌های بسیار زیادی برای تولید و ساخت گاوصندوق دیجیتالی در بازار ارائه شده است که شامل:

  1. گاوصندوق با ساختار خانگی و اداری
  2. اثر انگشتی
  3. دیجیتالی از نوع هتلی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

فشار دادن دکمه های گاو صندوق سفید با انگشت

1. گاوصندوق با ساختار خانگی و اداری

این مدل از گاوصندوق، برای تولید کننده و همین طور در کنار آن مصرف کننده، بسیار محبوب و با فروش بسیار زیادی در بازار همراه بوده است. این مدل از گاوصندوق، برای فضا و مکان‌هایی مانند محل کار و منزل بسیار کاربردی و ویژه هستند.

گاوصندوق از نوع خانگی، در مدل‌های بسیار متنوع و متفاوتی ساخته شده است. البته تمامی گاوصندوق‌های دیجیتالی متناسب با فضای خانه، از نوع تک رمز می‌باشند.

گاوصندوق مناسب برای سازمان و یا به شکل خانگی، از نظر وزن بسیار سبک هستند. از جمله ویژگی‌های نامطلوب گاوصندوق دیجیتالی از نوع خانگی و یا سازمانی، وزن اندک آن است.

وزن کم این مدل از گاوصندوق، منجر به سرقت آن می‌شود. سارقین به سادگی می‌توانند گاوصندوق سبک را حمل کنند. البته روش‌های مطلوبی در جهت جلوگیری از سرقت این نوع از گاوصندوق‌ها به کاربران و مصرف کنندگان آن، ارائه شده است.

برای عدم سرقت گاوصندوق دیجیتالی از نوع خانگی و یا سازمانی آن، ابتدا باید آن را در یک محل متصل کرد. در بیشتر موارد، محل مورد نظر برای اتصال این مدل از گاوصندوق، بر روی دیوار است.
برای انجام این کار، ابتدا گاوصندوق را بر روی دیوار با پیچ‌های مخصوصی نصب می‌کنند. البته پیچ‌های کاربردی برای این کار، نباید از قسمت بیرونی گاوصندوق قابل به مشاهده باشند.

تنها در زمانی می‌توان پیچ‌های مخصوص گاوصندوق در زمان نصب را مشاهده کرد که بخواهید آن را باز کنید. بنابراین تنها زمان مشاهده پیچ‌های موجود برای گاوصندوق، می‌تواند در زمان بازسازی آن باشد.

2. گاوصندوق دیجیتالی از نوع اثر انگشتی

از مدرن‌ترین و ایمن‌ترین نوع گاوصندوق، می‌توان به ساختار اثر انگشتی آن اشاره داشت. برای ساخت این مدل از گاوصندوق، از آخرین فناوری‌های روز دنیا استفاده شده است.

گاوصندوق اثر انگشتی، از نظر ایمنی و استاندارد بسیار مقبول و برای مصرف کننده مفید است. بسیاری از خریداران این مدل از گاوصندوق اثر انگشتی، به سادگی می‌توانند به کمک تنها شاخص اولیه آن در بازسازی گاوصندوق خود اقدام نمایند.
اثر انگشت، برای هر فرد، مختص به خود فرد است. بنابراین افراد دیگر نمی‌توانند با اثر انگشت خود نسبت به بازسازی گاوصندوق اقدام نمایند. بنابراین از نظر بازسازی گاوصندوق، شرایط امنیتی بسیار ویژه‌ای برای گاوصندوق اثر انگشتی دیجیتالی ارائه شده است.

از جمله مزیت‌های محبوب در مورد گاوصندوق اثر انگشتی دیجیتالی، عدم نیاز به حمل کلید است. بنابراین هیچ نوع نگرانی در مورد استفاده از کلید و یا گمشدن آن دارید.
از نکات ویژه در مورد گاوصندوق اثر انگشتی دیجیتالی، به ثبت هر نوع اثر انگشت به دلخواه مصرف کننده است.

به طور مثال، از ساختار یک گاوصندوق، تعداد افراد زیادی استفاده می‌کنند. در یک سازمان، همواره تعداد افرادی که نیاز به گاوصندوق و مدارک داخلی آن دارند بسیار زیاد است.
برای همین، نمی‌توان تنها از یک اثر انگشت برای بازگشایی گاوصندوق استفاده کرد. به همین دلیل، تعداد مشخصی از اثر انگشت را برای سیستم دیجیتالی آن، اختصاص داده می‌شود. به این صورت، گاوصندوق اثر انگشتی دیجیتالی، چند نوع اثر انگشت را در حافظه خود ذخیره دارد. بنابراین در غیاب هر یک از افراد استفاده کننده گاوصندوق، افراد مطمئن دیگری می‌توانند به سادگی آن را بازگشایی کنند.

گاو صندوق مشکی کوچک

3. گاوصندوق دیجیتالی هتلی

از مدل‌های دیگر برای گاوصندوق دیجیتالی، نوع هتلی آن است. گاوصندوق دیجیتالی از نوع هتلی، نسبت به اسم آن، همواره در ساختار هتل از آن استفاده می‌شود.

بنابراین بسیاری از هتل‌ها نیاز شدید و مبرمی به گاوصندوق متناسب با خود را دارند. هر اتاق در ساختار هتل، دارای گاوصندوق می‌باشد.
بنابراین مهمان‌ها، در هتل، وسایل ارزشمند و مهم خود را در گاوصندوق قرار می‌دهند.

با این کار، با خیال آسوده از هتل خارج می‌شوند و به تفریحات و کار‌های روزمره خود در طول سفر می‌پردازند. البته باکس گاوصندوق از نوع هتلی، به صورت دیجیتالی، دارای اندازه کوچکی نسبت به گاوصندوق‌های دیگر در بازار است.
بنابراین از ویژگی‌های مثبت این مدل از گاوصندوق برای هتل، عدم اشغال فضای بیش از اندازه است.
این مدل از گاوصندوق با اندازه کوچک را در داخل کمد نصب می‌کنند.

گاوصندوق هتلی از نوع دیجیتالی، مدل‌های متفاوتی را در ساخت به خود اختصاص داده است. البته نوع‌های متفاوت آن به شرح زیر است که شامل:

  • گاوصندوق از نوع کارتی
  • رمز دار
  • نسوز
  • اثر انگشتی

البته اثر انگشتی، از نوع بهترین و مهم‌ترین آن برای افزایش امنیت گاوصندوق است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *