انواع مدل گاوصندوق مخفی

انواع مدل گاوصندوق مخفی بیشتر در دیوار و یا کف زمین قرار می‌گیرند. با قرارگیری گاوصندوق در دیوار و یا کف زمین، به کمک ابزار و یا محصولات دیگر، روی آن را می‌پوشانند.

البته قبل از بهره‌مندی از گاوصندوق مخفی، باید مکان آن را مشخص کرد. برای مشخص سازی مکان آن، ابتدا باید ابعاد و اندازه گاوصندوق را تخمین زد.
به نسبت اندازه و ابعاد آن، باید کف زمین و همین طور دیوار را سوراخ کنند.

بهره‌مندی از ساختار مخفی، مشتریان و خریداران خاص به خود را می‌طلبد. برای افرادی که یک جانشینی برای آن‌ها سخت و دشوار است؛ به هیچ عنوان استفاده از گاوصندوق مخفی توصیه نمی‌شود.

در زمان جابجایی از یک مکان به مکان دیگر، امکان نصب گاوصندوق به دیوار وجود ندارد. البته نمی‌توان آن را بر روی زمین مقاوم سازی کرد. در زمان جابجایی، باید تمامی بخش‌های مذکور را تعمیر و دوباره نوسازی کرد.
گاوصندوق‌های مخفی یا گاوصندوق‌های نهفته از انواع خاصی از گاوصندوق‌ها هستند که به طور خاصی در محیط‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این گاوصندوق‌ها معمولاً برای محافظت از اشیاء یا اطلاعات حیاتی در برابر دزدی، آسیب‌های طبیعی یا دسترسی غیرمجاز افراد به کار می‌روند.

انواع مدل گاوصندوق مخفی

دلایل خرید گاوصندوق مختلف است، در ساختار گاوصندوق مخفی، نوع‌های متفاوتی تولید شده‌اند. سه مدل از گاوصندوق مخفی با ویژگی و ساختار گوناگون تولید و در اختیار مصرف کننده قرار داده شده‌اند.
انواع مدل گاوصندوق مخفی عبارت است از:

  1. گاوصندوق با ساختار زیرزمینی
  2. گاوصندوق مخفی Floor Board
  3. گاوصندوق مخفی دیواری
  4. گاوصندوق مخفی از نوع دکوراتیو

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

گاو صندوق مشکی زیر میز

1. گاوصندوق با ساختار زیرزمینی

از اولین و ابتدایی‌ترین نوع گاوصندوق، می‌توان به شاخص زیرزمینی آن اشاره داشت. گاوصندوق مخفی، جایگاه آن در زیر زمین است. بنابراین ابتدا برای قرارگیری ساختار مخفی در زیر زمین، ابتدا جایگاه اولیه آن را مشخص می‌کنند.

بعد از مشخص سازی جایگاه گاوصندوق و قرارگیری آن در داخل آن، اطراف آن را با بتن می‌پوشانند. از دلایل بتن ریزی در اطراف گاوصندوق، ثابت ماندن آن است.

2. گاوصندوق مخفی Floor Board

این مدل از گاوصندوق، شباهت بسیار زیادی به ساختار گاوصندوق زیرزمینی دارد. البته نهایت تفاوت برای نصب این مدل از گاوصندوق، می‌توان به میزان بتن ریزی آن باشد.
در ساختار گاوصندوق Floor Board، به هیچ عنوان از بتن استفاده نمی‌شود.
برای نصب آن، از ساختار پیچ و مهره استفاده می‌شود. با پیچ و مهره گاوصندوق به زمین نصب می‌شود.

3. گاوصندوق مخفی دیواری

از مدل‌های رایج برای مخفی سازی گاوصندوق، می‌توان از مدل دیواری آن بهره‌مند شد. ساختار دیواری، از نظر بدنه، از ورقه نازک‌تری نسبت به فولاد برخوردار هستند.

گاوصندوق مخفی دیواری، به دلیل قرارگیری خود در ساختار داخلی دیوار، دارای ابعاد و با عمق بسیار کمتری می‌باشند. گاوصندوق دیواری، برای نگهداری پول و طلا و اجناس گرانبها توصیه نمی‌شود.
از دلایل عمده عدم نگهداری از طلا و اجناس ارزشمند در داخل گاوصندوق دیواری، ضخامت اندک برای دیواره آن است.
ضخامت کم، منجر به ساختار امنیتی کم برای گاوصندوق است.

4. گاوصندوق مخفی از نوع دکوراتیو

از انواع مدل گاوصندوق مخفی می‌توان به نوع دکوراتیو اشاره داشت. گاوصندوق سدید دارای شاخص زیباگونه‌ای به خود می‌باشند.

البته شاید میزان زیبایی برای آن، از دید مشتری، چندان کاربردی نباشد. البته در عین زیبایی برای ساختار مخفی دکوراتیو، میزان مشاهده و شناسایی آن برای دیگران، به هیچ عنوان وجود ندارد.

نیاز به پنهان سازی این مدل از گاوصندوق نیست. بلکه ظاهر گاوصندوق دکوراتیو، شباهت بسیار کمی به گاوصندوق دارد. بسیاری از تولیدکنندگان دکوراتیو، شکل و ساختار آن را مانند وسایل مورد استفاده در می‌آورند.

به طور مثال، یک میز می‌تواند شاخص و فاکتور خوبی برای تولید گاوصندوق دکوراتیو باشد. امنیت برای ساختار این مدل از گاوصندوق، به شدت بالا است.

امنیت گاوصندوق مساله‌ی بسیار مهمی است، امنیت بالا برای دکوراتیو، یک فاکتور بسیار ارزشمند برای ساختار آن است. ساختار گاوصندوق دکوراتیو، به هیچ عنوان شبیه به گاوصندوق نیست.
تنها معیار و ملاکی که گاوصندوق دکوراتیو را در میان انواع گاوصندوق‌های دیگر متمایز می‌سازد؛ شکل و ساختار بیرونی آن است.

گاو صندوق مخفی زیر مبل

ویژگی‌های گاوصندوق مخفی

اولین و ابتدایی‌ترین ویژگی برای گاوصندوق مخفی، دسترسی اندک و عدم نمایش آن در دید کاربران است. دومین ویژگی کاربردی و مفید برای گاوصندوق مخفی، قابلیت نصب آن است.

بهره‌مندی از گاوصندوق‌های زیرزمینی، به دلیل وجود بتن ریزی در اطراف آن‌ها، قابلیت جابجایی از آن گرفته می‌شود. البته نصب مدل‌های دیگر که با پیچ و مهره به زمین نصب می‌شوند به سرعت قابلیت جا به جایی دارند. قفل در ساختار  مخفی، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

در ساختار مخفی، از قفل‌های مکانیکی به ندرت استفاده می‌شود.

قفل مکانیکی، یک ساختار اشغال کننده دارد. به همین جهت، در زمان استفاده از آن در ساختار گاوصندوق، فضای بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد.
بنابراین اشغال فضای بیش از اندازه به موجب استفاده از قفل مکانیکی در ساختار گاوصندوق مخفی، خوشایند نیست.

قفل مناسب برای ساختار مخفی، برخورداری از قفل دیجیتال است.

این مدل از قفل دیجیتال، برجستگی زیادی ندارند. پنهان سازی این مدل از گاوصندوق، دسترسی به آن را زمانبر و سخت می‌کند.
بنابراین استفاده از گاوصندوق مخفی برای افرادی که به صورت روزانه به مدارک و اسناد خود نیاز دارند مناسب نیست.

برخی از گاوصندوق‌های مخفی، قابلیت نسوز بودن را ندارند. در صورت بروز آتش سوزی‌های غیر مترقبه، بنای ساختمان سست می‌شود.
بنابراین آتش و حرارت موجود که پایه ساختمان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد به ساختار گاوصندوق نیز آسیب وارد می‌کند.

به همین دلیل، توصیه‌های اکید در رابطه با خرید گاوصندوق نسوز به خریدار می‌شود. گاوصندوق نسوز، باید دمایی در حدود نهصد درجه سانتی گراد را تحمل کند.

بنابراین در زمان خرید گاوصندوق مخفی، جدای شاخص‌های مخفی سازی آن در مکان‌های متفاوت نسبت به نسوز بودن آن نیز دقت داشته باشید.
امروزه گاوصندوق‌های مخفی، دارای ساختار نسوز نیز می‌باشند. علاوه بر ساختار نسوز بودن گاوصندوق مخفی، فاکتور ضد سرقت را نیز برای آن در نظر داشته باشید.

گاهی اوقات، باید محصولات دکوراتیو را به عنوان گاوصندوق‌های مخفی مطلوب به صورت جایگزین به کار برد.
علاوه بر زیبایی خیره کننده برای گاوصندوق مخفی دکوراتیو، از امنیت قابل قبول آن نیز لذت می‌برید.

دکوراتیو دارای ساختار مخفی به صورت دیگر می‌باشند. ساختار دکوراتیو، به هیچ عنوان در دیوار و یا زمین مخفی سازی نمی‌شود.

از مشخصات گاوصندوق دکوراتیو این است که در ساختار و شکل تولید شده خود، دارای قابلیت مخفی سازی است. طراحان برای تولید این مدل از گاوصندوق، از ایده‌های بسیار زیادی استفاده کرده‌اند. ایده‌هایی که درصد امنیت آن را نیز افزایش می‌دهد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *