انواع رمز گاوصندوق

انواع رمز گاوصندوق در مدل‌های مختلف که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌ها و خصوصیات مختص به خود هستند به منظور تضمین امنیت گاوصندوق طراحی شده‌اند.

انواع گاوصندوق‌های امنیتی عبارتند از:

  • خانگی
  • هتلی
  • بانکی
  • اسلحه
  • اداری
  • گاوصندوق نسوز
  • دو طبقه

هر کدام متناسب به کاربرد و میزان حساسیتی که دارند از رمزهای متنوعی استفاده شده اند. یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین ابزارهایی که میزان امنیت صندوق شما را تضمین می‌کند انواع قفل گاوصندوق است.

قفل می‌تواند دارای رمز دیجیتال یا مکانیکی باشد. در واقع یکی از شاخص‌ترین عوامل که در تعیین قیمت گاوصندوق نقش بسزایی دارد نوع رمز قفل صندوق است.

گاوصندوق

انواع رمز گاوصندوق

انواع رمز گاوصندوق عبارتند از:

  1. مکانیکی
  2. دیجیتالی
  3. چشمی
  4. هوشمند
  5. اثرانگشتی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. رمز مکانیکی

در گذشته قفل گاوصندوق‌ها مکانیکی بود، به این صورت که یک صفحه مدرج، خط شاخص مورب و موتور به صورت پیش فرض در زمان خرید گاوصندوق عدد 0 برای گاوصندوق در نظر می‌گرفت که قطعا این رمز امنیت بسیار پایین داشت و باید بلافاصله بعد از خرید گاوصندوق رمز آن را تغییر داد.

طرز کار رمزهای گاوصندوق با یکدیگر فرق دارد، یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که کاربران با آن درگیر هستند، فراموشی رمز مکانیکی گاوصندوق سدید است.

البته یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های آن‌ها محسوب می‌شود. در صورت فراموشی رمز گاوصندوق لازم است که حتما با متخصصان و کارشناسان برند صندوق تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

در حال حاضر بسیار کمتر می‌بینید که بر روی گاوصندوق‌ها رمز مکانیکی نصب باشد، زیرا بیشتر از رمزهای دیجیتالی استفاده می‌شود به دلیل امنیت بسیار بالایی که دارند که البته نسبت به رمز مکانیکی قیمت بالاتری دارد.

انواع قفل رمز دیجیتالی گاوصندوق

2. رمز دیجیتالی

امروز در صنعت گاوصندوق رمز های دیجیتالی بیشترین فروش را دارد؛ زیرا گاوصندوق‌های دیجیتالی از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند. تنها کافی است که شما رمز مورد نظر خود را وارد کنید و در کسری از ثانیه درب صندوق باز خواهد شد.

از سوی دیگر برای باز نمودن قفل‌های دیجیتال سارقان با مشکل مواجه هستند و می‌توان تا حدی امکان‌پذیر نیست.

یکی از مشکلاتی که گاوصندوق‌های دیجیتالی با آن روبرو هستند فراموشی رمز گاوصندوق دیجیتالی است. بازیابی رمز گاوصندوق دیجیتالی کاری تخصصی است و در این شرایط خوب است از یک فرد متخصص بخواهید تا فرایند تغییر رمز گاوصندوق را برای شما توضیح دهد تا در مدت زمان کوتاهی رمز دلخواه خود را وارد کنید و این مشکل را برای همیشه حل شود.

3. رمز چشمی گاوصندوق

یکی دیگر از انواع رمز گاوصندوق رمز چشمی است. گاوصندوق‌هایی که با رمز چشمی کار می‌کنند بسیار ایمن‌تر از سایر محصولات هستند.

البته باید گفت که تعداد این نوع رمزها در بازار بسیار محدود است. ساختار رمز گاوصندوق‌های چشمی به این شکل است که علاوه بر رمز دیجیتال از سیستم تشخیص چهره نیز استفاده شده است.

این نوع رمزها بیشترین کاربرد را در سازمان‌های دولتی و موسسات دارند. استفاده نمودن از رمزهای چشمی هنگام شناسایی مشخصات ژنتیکی شما باز خواهد شد که می‌تواند امنیت گاوصندوق را تا ده‌ها برابر افزایش دهد.

قابلیت نفوذپذیری به سیستم ایمنی این گاوصندوق‌ها بسیار ناچیز است به این صورت که گاوصندوق‌هایی که مجهز به سیستم ایمنی بالایی هستند نسبت به سایر صندوق‌های موجود در بازار از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

گاوصندوق

4. رمز هوشمند

رمز هوشمند یکی از انواع رمز گاوصندوق است.

فرایند کار رمز هوشمند در صندوق به این نحوه عمل می‌کند که یک برنامه رمز هوشمند بر روی شماره تلفن همراه مالک گاوصندوق بر روی برنامه گاوصندوق تنظیم می‌شود.

سپس در زمانی که هر کس بدون هماهنگی با مالک صندوق قصد بازگشایی گاوصندوق را داشته باشد برای وی پیامکی ارسال می‌شود. در واقع این تکنولوژی در چند سال اخیر بسیار مورد استقبال و توجه قرار گرفت که باعث شد تا امنیت گاوصندوق چندین برابر افزایش یابد.

لذا باید در نظر داشته باشید که هر کدام از این رمزها شکاف امنیتی ویژه‌ای دارند که به هر نحوی حتی با درصد احتمال خیلی کم امکان به خطر افتادن و آسیب رسیدن به امنیت صندوق امکان دارد.

از سوی دیگر راهکاری برای تامین امنیت صد درصدی وجود ندارد؛ زیرا شما می‌توانید از طریق تجهیزات جدید و بروزتر تا حدود زیادی امنیت صندوق را افزایش دهید.

هر کدام از رمزهایی گاوصندوق برای کاربردهای مختلفی تعبیه شده است. امنیت گاوصندوق‌های خانگی را می‌توانید با استفاده از رمز دیجیتال یا رمز چشمی افزایش دهید.

قیمت رمز گاوصندوق گنجینه با توجه به برند آن مشخص می‌شود.

مهم‌ترین مسئله‌ای که بایستی در زمان خرید رمز گاوصندوق به آن توجه داشته باشید این است که رمز صندوقی که خریداری می‌کنید باید حتما دارای ضمانت نامه باشد.

در نظر داشته باشید که رمز دیجیتال صندوق را حتما از یک مرکز معتبر خریداری کنید؛ زیرا شناسایی رمز اصلی از تقلبی کار بسیار سختی است. بهترین شیوه برای خرید مطمئن‌ترین رمز گاوصندوق است که آن را از نمایندگی معتبر تهیه کنید.

معمولا یکی از سوالاتی که بیشتر مشتریان با آن درگیر هستند این است که چه نوع رمزی مناسب گاوصندوق شما است. در صورتی که قصد دارید درون گاوصندوق خود از طلا و سکه یا اسناد و مدارک مهمی نگهداری کنید لازم است که هزینه‌های زیادی برای خرید گاوصندوق دیجیتالی و اثر انگشتی صرف کنید.
شما با تهیه رمز مکانیکی، اثرانگشتی، بیومتریک، رمز دیجیتالی می‌توانید مناسب‌ترین رمز را برای خود انتخاب کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *