اجزای داخلی گاوصندوق

اجزای داخلی گاوصندوق مهم‌ترین قسمت، برای افزایش امنیت مدارک هستند. انواع قفل گاوصندوق ویژگی‌های مختلفی دارند، برخورداری از قفل برای گاوصندوق، یک بخش مهم و غیر قابل تغییر در ساختار گاوصندوق است.

البته شکل و قسمت بندی قفل برای گاوصندوق، به دست متخصصین در این زمینه، قابل به تغییر است.

بسیاری از تولیدکنندگان گاوصندوق سدید بی وقفه تلاش خود را برای تغییر در ساختار قفل گاوصندوق به کار می‌برند. به عقیده بسیاری از طراحان گاوصندوق، ابتدا باید قفل آن را نسبت به گذشته از نظر ایمنی ارتقاء داد.

در صورت افزایش کیفیت برای اجزای داخلی گاوصندوق در نهایت، مهم‌ترین بخش، حفاظت از اموال و دارایی افراد است.

بنابراین بسیاری از مصرف کنندگان گاوصندوق و مشتریان، همواره فاکتور مورد نظر خود را برای خریداری گاوصندوق، در رابطه با حفظ اموال و مراقبت بی شائبه از آن‌ها، برای ساختار گاوصندوق می‌دانند.

به هر جهت، قسمت‌های تشکیل دهنده داخلی گاوصندوق گنجینه هر کدام به نوعی در افزایش میزان کیفیت و ایمنی و امنیت گاوصندوق نقش مهمی دارند.
بخش‌های تشکیل دهنده برای ساختار گاوصندوق، از جنس و مواد متفاوت و در برخی از موارد یکسان ساخته شده است.

اجزای داخلی گاوصندوق

اجزای داخلی گاوصندوق عبارتند از:

  1. ساختار فلزی گاوصندوق
  2. بتن میانی گاوصندوق
  3. درب گاوصندوق
  4. قفل گاوصندوق
  5. بدنه گاوصندوق

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

گاو صندوق با درب باز

1. ساختار فلزی گاوصندوق

اولین قسمت و شاید مهم‌ترین بخش از ساختار گاوصندوق، جعبه فلزی آن است. جعبه فلزی، یک ساختار بسیار مهم برای استفاده از گاوصندوق می‌باشد.
جنس جعبه گاوصندوق، در بیشتر موارد، از فولاد است.

فولاد به عنوان یک فلز، بسیار مقاوم برای گاوصندوق به کار می‌رود. از آن جایی که گاوصندوق باید دارای استاندارد‌های مقاوم سازی در ساختار خود باشد؛ به همین خاطر، از فلز فولاد برای تولید بدنه آن استفاده می‌شود.
فولاد یک فلز مقاوم در برابر شعله و آتش است. در زمان آتش سوزی، امکان نابودی گاوصندوق بسیار اندک است.

برخورداری از فولاد، منجر به دریافت ایمنی بیشتر و بالا‌تری برای گاوصندوق است. افزایش ایمنی، یک سطح مهم از کارآمدی گاوصندوق را نمایش می‌دهد.

2. بتن میانی گاوصندوق

برای ساختار گاوصندوق و تولید آن، از بتن برای قسمت میانی آن استفاده می‌شود.
بتن، یک ماده مهم برای افزایش مقاومت گاوصندوق است. البته بتن کمک کننده در جهت افزایش ماندگاری بدنه گاوصندوق در آتش است.

بنابراین خاصیت ضد نسوز بودن را به کمک ساختار بتنی در بین فلز فولاد گاوصندوق، به راحتی می‌توان به وجود آورد. بتن، خود از جنس متفاوتی ساخته می‌شود. جنس بتن، از سیلیس است.
بهره‌مندی از دمای ذوب برای ماده سیلیس، بالای هفتصد درجه سلسیوس است. البته علاوه بر سلسیوس، از ماده دیگری به نام درمی کولیت هم استفاده می‌شود.

درمی کولیت نیز در ترکیب سازی بتن شکل خود را به دست می‌آورد. اولین نکته مهم در رابطه با ساختار درمی کولیت در بدنه گاوصندوق، شاخص به دام انداختن هوا است.
البته شاخص درمی کولیت، منجر به مقاومت بیشتر برای لایه داخلی گاوصندوق می‌شود. در نهایت با به دام انداختن قسمت داخلی هوا، ساختار مقاومتی گاوصندوق نیز افزایش پیدا می‌کند.

گاو صندوق چرمی

3. درب گاوصندوق

از بخش‌های مهم دیگر برای ساختار و بدنه گاوصندوق، می‌توان به درب آن اشاره داشت. البته درب گاوصندوق، هم نشانه‌ای از قسمت داخلی و هم بخش بیرونی است.

با این حال، درب گاوصندوق از جنس فولاد ساخته می‌شود. بنابراین بدنه گاوصندوق و یا همان جعبه اولیه به همراه درب آن، از یک جنس می‌باشند.
قفل، گاوصندوق نیز از مهم‌ترین بخش‌های تشکیل دهنده آن است. قفل بر روی درب قرار می‌گیرد.

بنابراین جایگاه قفل از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. قفل با کیفیت و استاندارد امنیت بیشتری را برای اموال و دارایی افراد در داخل گاوصندوق به وجود می‌آورد.

4. قفل گاوصندوق

مدل‌های متفاوت قفل گاوصندوق وجود دارد، ساختار قفل برای گاوصندوق، خود به تنهایی بخش‌های داخلی متعددی را به خود اختصاص می‌دهد که عبارتند از:

  • شماره گیر
  • لوله باریک
  • سه عدد چرخ دنده با اندازه متوسط
  • استفاده از چرخ کوچک
  • فنس

برای نمایش ساختار و بخش داخلی گاوصندوق، می‌توان ابتدا نسبت به حرکت شماره گیر توضیحاتی را بیان کرد.
ابتدا شماره گیر، حرکت خود را آغاز کرده و لوله باریک نیز به حرکت در می‌آید.

در این میان، لوله و چرخ دنده نیز مسیر یکسان و مشخصی را پیدا می‌کنند. البته که همواره در یک مسیر مشخص حرکت خود را آغاز می‌کنند.
حرکت در یک مسیر برای لوله و چرخ دنده در هنگام حرکت شماره گیر، منجر به بازگشایی قفل گاوصندوق و بازگشایی درب آن می‌شود.

5. بدنه گاوصندوق

در رابطه با بدنه گاوصندوق، باید فاکتور‌های مقاوم سازی در برابر حرارت و برش برای بدنه آن به کار برود. البته برای ساخت بدنه گاوصندوق از ظریف کاری‌هایی استفاده می‌شود.
مدل ظریف کاری، نباید بر روی مقاومت و شاخص‌های استاندارد سازی آن تاثیر داشته باشد. ظریف کاری در گاوصندوق، برای تولید طرح‌های متفاوت آن، بسیار کارآمد و ارزشمند است.

برای تولید قفل گاوصندوق، ابتدا باید جعبه اولیه آن تولید شود. بعد از ساخت جعبه، از یک پوشش به نام رزین پلی استر استفاده می‌شود. با پوشش دهی بدنه گاوصندوق با ماده رزین پلی استر، باید آن را در داخل فر برای پخت قرار داد.

در این مرحله باید میزان حرارت باید با استاندارد‌های ساخت یکی باشد. بعد از آماده سازی و پخت، ابتدا باید از یک روکش پودری الکترواستاتیک، بر روی جعبه استفاده کرد.

البته بعد از استفاده از لایه الکترواستاتیک، باید بدون اتلاف وقت، مجدد در داخل فر قرار داد. این مرحله، از نهایی‌ترین فرایند‌های ساخت برای بدنه گاوصندوق است. برای تولید ساختار گاوصندوق نسوز، ابتدا باید از قفل‌های ترکیبی که به عنوان یک سد مقاوم و محکم در برابر سارقان حرفه‌ای و آتش سوزی‌های نابهنگام هستند؛ استفاده کرد.
همواره برای خرید گاوصندوق ابتدا با بخش‌های داخلی و بیرونی آن، آشنایی داشته باشید. البته رعایت استاندارد‌های امنیتی، یک فاکتور ارزشمند دیگر در رابطه با خرید گاوصندوق است.

بهره‌مندی از گاوصندوق نسوز، نسبت به سایر مدل‌های گاوصندوق، از اهمیت بیشتری برخوردار است. به همین دلیل، بیشتر خریداران، نسبت به دریافت و استفاده از گاوصندوق نسوز، تمایل و رغبت بیشتری از خود نشان می‌دهند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *